Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har du rätt i. :banghead: Tyckte jag hade kollat.
Frågan är ju om Frodo skulle välja det paketet till första dagen? Borgmästaren och Gollum har ju på ett annat sätt, de kan ju välja det tills det att de säger annat. Frodo har ju trots allt andra paket att välja på och borde väl i så fall endast ta det paketet om hon är i fara?

I lägret knappt en dagsmarsch från Bri är det tyst, några svalor flyger förbi under natten, en ekorre kikar på de trötta vandrarna. Så i mörkret hörs det ylande det pågår en lång stund, det låter som mycket missnöjda vargar, fast mycket högre och gällare. Det är som någon får en ordentlig uppläxning, att någon varg men ändå inte varg är missnöjd med sin undersåte. Efter ett högt klagotjut så är det tyst igen. På morgonen hittar sällskapet en svart mantel och dito hjälm. I manteln finns ett mycket litet hål, det identifieras komma från ett mycket litet svärd, nästan som en dolk.

Är det en intern uppgörelse eller har det lilla svärdet verkligen förjagat den svarta ryttaren

bollen__ var svart ryttare

Jag trodde att jag var något på spåren när Q inte röstade på BSF i första lynchen, helt klart hade jag fel, men jag förstår fortfarande inte hur Q tänkte.

Jag måste ta och börja om igen och se var jag tänkte fel...

Jag tror att hon helt enkelt inte insåg att hon var hotad och inte ville rösta på BSF eftersom hon (Q) brukar ha en tendens att hämndrösta och inte ville göra det.

I lägret knappt en dagsmarsch från Bri är det tyst, några svalor flyger förbi under natten, en ekorre kikar på de trötta vandrarna. Så i mörkret hörs det ylande det pågår en lång stund, det låter som mycket missnöjda vargar, fast mycket högre och gällare. Det är som någon får en ordentlig uppläxning, att någon varg men ändå inte varg är missnöjd med sin undersåte. Efter ett högt klagotjut så är det tyst igen. På morgonen hittar sällskapet en svart mantel och dito hjälm. I manteln finns ett mycket litet hål, det identifieras komma från ett mycket litet svärd, nästan som en dolk.

Är det en intern uppgörelse eller har det lilla svärdet verkligen förjagat den svarta ryttaren

bollen__ var svart ryttare
Öh? Jaha.

Ja precis, smart drag av Frodo! :banana: Och jag hade rätt i att bollen__ var i lyan iaf. Hm, då måste jag ju hitta någon ny att misstänka inför lynchen, jag som trodde jag skulle få det lätt idag :angel: Men med lite skicklighet lyckas vi kanske bli av med 2 onda idag då :up:

Frågan är ju om Frodo skulle välja det paketet till första dagen? Borgmästaren och Gollum har ju på ett annat sätt, de kan ju välja det tills det att de säger annat. Frodo har ju trots allt andra paket att välja på och borde väl i så fall endast ta det paketet om hon är i fara?

Det är ju en ganska hypotetisk frågeställning eftersom vi ju vet att BSF inte var Frodo.

Nu är ju frågan, hur många, vilka, om ens några, andra ulvar var med i drevet mot BSF igår?

Edit - stavfel.

Jag tänker hålla ett öga på glömmerallt, nu när vi vet att Bollen är ond känns hennes teoriande igår ännu mer märkligt. Hon försökte ju avleda misstankarna från Bollen med att det var bättre att rösta på mig.

Även Niyama tänker jag hålla ett öga på!

Jag tänker hålla ett öga på glömmerallt, nu när vi vet att Bollen är ond känns hennes teoriande igår ännu mer märkligt. Hon försökte ju avleda misstankarna från Bollen med att det var bättre att rösta på mig.

Även Niyama tänker jag hålla ett öga på!

Ja, jag håller med dig. Jag kanske inte var så fel ute med min röst på GA igår ändå.

GAs (för) sena röständring till BSF är ju också hemskt skum. Men alltså, skulle GA göra en sådan grej för att försöka rädda en kollega? :cautious::banghead:

Nu sitter jag med Paddington (ja, namnet på min iPad! ) och det blir mycket lättare att skriva. Har gått och blivit vrålförkyld, så dagen skall spenderas i sängen läsandes ulvlek från början igen. Vilken sida var det rollerna tilldelades? Fem eller sex va? Ingen idé att läsa innan det... Blir ju mycket intressant nu när vi vet fyra roller. :)

Röstlista DL 1
17:59 Habina röstar på glömmerallt
19:51 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
20:47 fio röstar på Blacksmithfarm
21:03 Idahoe röstar på Artline
21:12 FiaM röstar på Habina
21:19 Artline röstar på Snurrfian
21:20 Dentaku röstar på LenaH
21:24 Snurrfian röstar på Dentaku
21:24 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
21:25 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
21:26 LenaH röstar på quarter4ever
21:28 Klara röstar på Idahoe
21:28 cirkus röstar på FiaM
21:28 quarter4ever röstar på Dentaku
21:29 bollen__ röstar på Blacksmithfarm

21.31 glömmerallt röstar på klara

Niyama missar röst och Glömmerallts röst kom för sent.

Quarter4Ever - svart ryttare (ulv) blir lynchad
LenaH - Pippin (tvilling och spionlärling) blir käkad

Röstlista DL 2
17:00 Dentaku röstar på bollen__
17:20 cirkus röstar på glömmerallt
17:56 bollen__ röstar på Blacksmithfarm
19:10 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20:44 Niyama röstar på Mirtai
21:00 fio röstar på bollen__
21:11 Habina röstar på bollen__
21:17 Klara röstar på glömmerallt
21:18 Mirtai röstar på bollen__
21:18 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:21 Glömmerallt röstar på Mirtai
21:23 Idahoe röstar på Blacksmithfarm
21:25 Koppen röstar på Blacksmithfarm
21:25 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
21:26 FiaM röstar på bollen_

21:31 glömmerallt ändrar röst till Blacksmithfarm (för sent)

Blacksmithfarm - Barliman Smörblomma (brevbärare) blir lynchad
bollen__ - Svart ryttare (ulv) käkas

Habina röstar, glömmerallt – bollen_
Blacksmithfarm röstar, quater4everbollen_
fio röstar, Blacksmithfarmbollen_
Idahoe röstar, Artline - Blacksmithfarm
FiaM röstar, Habina - bollen_
Art/Koppen röstar, Snurrfian - Blacksmithfarm
Dentaku röstar, LenaH - bollen_
Snurrfian röstar, Dentaku - Blacksmithfarm
Mirtai röstar, Blacksmithfarm - bollen_
Gabby_Ossi röstar, Mirtai - Blacksmithfarm
Klara röstar, Idahoe - glömmerallt
cirkus röstar, FiaM - glömmerallt
bollen_ röstar, Blacksmithfarm - Blacksmithfarm
Niyama röstar,
missad röst - Mirtai
glömmerallt röstar,
missad röst - Mirtai

Flyttar upp den här igen, med lite mer information.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka