Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gästerna har gått.
Och jag känner mig såhär :confused::confused::eek::arghh::nailbiting:. Vad händer i den här leken? Extraröster gör hela tricket i bägge lyncher som varit. Är vi säkra på att de onda inte har extraröster tänker jag spontant? Kan den saliga brevisen ha hunnit dela ut ett paket som landat fel och som var en extraröst som användes i dagens DL?
Ja det finns ju ett paket med extraröst så det är ju möjligt.

Ja det finns ju ett paket med extraröst så det är ju möjligt.

Det skulle ju kunna förklara saken om det är många extraröster i omlopp och att en av dom råkade hamna hos ulvarna. I så fall så känns det ju som en möjlig räddningröst till förmån för bollen__

Det skulle ju kunna förklara saken om det är många extraröster i omlopp och att en av dom råkade hamna hos ulvarna. I så fall så känns det ju som en möjlig räddningröst till förmån för bollen__

Är ju svårt att veta. Kan ju lika gärna hamnat hos en förvirrad god som lurats av det (som jag tror) ulvarna satte igång mot BSF. Eller en förvirrad BM.

Efter att ha tänkt ett varv till tror jag verkligen att bollen är ond, antingen ulv eller ond spion. Men hon inledde röstningen mot BSF idag och ja, det är mycket som skaver med bollen. I fall jag dör inatt får nån som känner sig god kolla vidare på det.

Nu krånglar buke så jag inte kan leta upp inlägg. :(

Kan inte sova, så ett par korta tankar från mig, då jag är nojjig att jag käkas inatt.

Cirkus tycker jag har resonerar klokt hela tiden, så jag vill sätta henne lite mer åt den goda sidan. Men jag förstår inte alls hennes röst på glömmerallt?

Vet att glömmerallt varit på tapeten med sin tvillingkommentar om henne och quarter4ever, men jag är tveksam till om en ond glömmerallt verkligen skulle göra så. Sätter henne därför lite mer åt goda hållet just nu.

Det gör att jag blir tveksam på klara, som jag inte fått något riktigt grepp om. Ond? Eller god som helt enkelt misstagit sig när hon röstade på glömmerallt?

Vidare tror jag fortfarande att bollen__ är ond, kan förstås vara fel ute, men jag tror hon kan vara ulv.

Resten av er får jag grubbla vidare på. Eller så borde jag kanske sova. ;)

Jag fastnade lite på detta inlägg och insåg att många av tankarna är precis som jag också tänker. (även Niyma är inne på samma tankar runt bollen__)Framför allt vad det gäller bollen__ med dagens facit så känns hennes röst igår som en räddningsröst av q4 och hennes röst idag gör inte hennes röststatistik bättre. Dessutom så kan en extraröst (idag) faktiskt finnas hos de onda och det gör att hon hamnar ännu sämre till.

Min röst igår - var väl inte historiens bäst grundade. Jag hade panikbråttom och med lite mer eftertanke hade den nog inte sett ut så. Det känns bra i nuläget att den inte hade nån bäring på utgången av röstningen.

Hon verkar skriva en hel del för att försvåra den här leken eftersom roller byter namn ;)
Eller så hat varken hon eller förste assistenten så god koll så felen slank med trots korrekturläsning och det av rent misstag. Jag förlåter dock min allra främsta och enda assitent @Paddington då hon har andra kvaliteer. Jag har smått nörjat fundera på befordran till partner i den här leken.

Senast ändrad:
Snurrfian röstar på Blacksmithfarm eftersom det är väldigt märkligt att Q inte försöker rädda sig själv genom att lägga sin röst på BSF utan väljer Dentaku istället och hon borde ha haft koll på röstlistorna i och med att hon kommentera innan tiden var ute. Det tyder på att BSF är en kollega till Q och antagligen viktigare än Q.

Jag skrev igår att jag tyckte det här var värt att kolla vidare på och i ljuset av vilken roll BSF faktiskt hade så blir det ännu mer intressant.

Uppenbarligen försökte inte Q rädda kvar BSF, kan rösten på Dentaku istället vara en alibiröst åt D?

Sedan vill jag återigen lyfta glömmerallt, jag tycker verkligen hennes agerande igår skaver. Inte att det var just mig hon röstade på utan hennes motivering följt av en röständring.

Teorin bygger på att Bollen skulle följa min teori för att tala om för lyan att hon är ond spion. Den teorin faller ju platt eftersom jag faktiskt inte sitter i lyan. Det innebär ju inte att Bollen är god men det kan ju faktiskt ha varit så att hon helt enkelt såg chansen att få ut en nu bekräftat god.

Glömmerallts röständring i sista minuten (inte ens det) är också märklig och jag vet inte vad jag ska tro om det.

Sammanlagt gör det att glömmerallt ligger högt på min lista över misstänkta.

Ska försöka gå tillbaka och läsa in mig på vad som hände kring röstningen och efteråt igår. Det känns som att det var lite kaosartat, och jag hade inte möjlighet att hänga med. Jag röstade på GA igår, men var egentligen väldigt osäker på hennes ondhet. Men hennes agerande kring röstningen igår får henne inte att dala på min misstankeskala.

Jag tänker också kika närmare på bollen__. Och försöka utröna varför det var BSF som åkte.

Röstlista DL 1
17:59 Habina röstar på glömmerallt
19:51 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
20:47 fio röstar på Blacksmithfarm
21:03 Idahoe röstar på Artline
21:12 FiaM röstar på Habina
21:19 Artline röstar på Snurrfian
21:20 Dentaku röstar på LenaH
21:24 Snurrfian röstar på Dentaku
21:24 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
21:25 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
21:26 LenaH röstar på quarter4ever
21:28 Klara röstar på Idahoe
21:28 cirkus röstar på FiaM
21:28 quarter4ever röstar på Dentaku
21:29 bollen__ röstar på Blacksmithfarm

21.31 glömmerallt röstar på klara

Niyama missar röst och Glömmerallts röst kom för sent.

Quarter4Ever - svart ryttare (ulv) blir lynchad
LenaH - Pippin (tvilling och spionlärling) blir käkad

Röstlista DL 2
17:00 Dentaku röstar på bollen__
17:20 cirkus röstar på glömmerallt
17:56 bollen__ röstar på Blacksmithfarm
19:10 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20:44 Niyama röstar på Mirtai
21:00 fio röstar på bollen__
21:11 Habina röstar på bollen__
21:17 Klara röstar på glömmerallt
21:18 Mirtai röstar på Bollen
21:18 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:21 Glömmerallt röstar på Mirtai
21:23 Idahoe röstar på Blacksmithfarm
21:25 Koppen röstar på Blacksmithfarm
21:25 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
21:26 FiaM röstar på bollen_

Blacksmithfarm - Barliman Smörblomma (brevbärare) blir lynchad

Habina röstar, glömmerallt – bollen_
Blacksmithfarm röstar, quater4ever – bollen_
fio röstar, Blacksmithfarm – bollen_
Idahoe röstar, Artline - Blacksmithfarm
FiaM röstar, Habina - bollen_
Art/Koppen röstar, Snurrfian - Blacksmithfarm
Dentaku röstar, LenaH - bollen_
Snurrfian röstar, Dentaku - Blacksmithfarm
Mirtai röstar, Blacksmithfarm - bollen_
Gabby_Ossi röstar, Mirtai - Blacksmithfarm
Klara röstar, Idahoe - glömmerallt
cirkus röstar, FiaM - glömmerallt
bollen_ röstar, Blacksmithfarm - Blacksmithfarm
Niyama röstar,
missad röst - Mirtai
glömmerallt röstar,
missad röst - Mirtai

Edit - missade lite färg

För min egen skull:

De som röstade på BSF igår var: bollen__, Snurrfian, Idahoe, Koppen, Gabby_Ossi (och GA, men för sent)

De som röstade på bollen__ igår var: Dentaku, BSF, fio, Habina, Mirtai, FiaM

Edit - förvirrade mig om vem GA ändrat röst till

Senast ändrad:
Här är massa inlägg där jag ifrågasätter misstankarna mot BSF och "försvarar" henne, du får gå till inläggen för att se vad jag svarar på:

Tack! Att du ifrågasatte misstankarna och förvarade henne uppfattade jag, dock ser jag inte heller nu någonstans där du i klartext påpekade att om bollen__ är ond spion så borde inte Bsf vara ulv, som du påstod här:

Fast jag kommenterade flera gånger att det är troligare att BSF är god än ond och att OM bollen är får bör inte BSF vara ulv.

Det var det jag menade. Jag har liksom ingen anledning att lita på allt du säger, även om det nu i efterhand såklart hade varit smart i just detta läget.

För min egen skull:

De som röstade på BSF igår var: bollen__, Snurrfian, Idahoe, Koppen, Gabby_Ossi

De som röstade på bollen__ igår var: Dentaku, BSF, fio, Habina, Mirtai, FiaM (och GA, men för sent)

glömmerallts sena röständring var till Blacksmithfarm, inte bollen__ :)

Jag har inte kommit så långt ännu i mina tankar, men en fundering jag har är om lyan kan velat rösta ut BSF igår eftersom det fanns en ganska uttalad tro om att hon kunde varit Frodo/Gandalf och lagt extrarösten för att rädda sig själv. Dessa tankar kom ju redan innan natt-Dl igår, vilket ju gjorde att lyan sannolikt inte vågade chansa på att käka henne, om hon skulle fått beskydd. Vi är ju ganska överrens om att Frodo är viktig att ha kvar för goda sidan. Och även Gandalf har ju en viktig roll. Då var det ju ett ypperligt tillfälle att få ut henne vid lynch igår.

Att då lyan går ut hårt för att få ut henne är väl ganska sannolikt? Och bollen__ la ju första rösten på BSF igår. Det ser illa ut för bollen__.

Frågan är då, var det fler från lyan som la rösten på BSF för att öka chansen att få ringen till lyan (om BSF var Frodo) eller räckte det med att bollen__ la rösten där för att goda skulle haka på? Dock kom de flesta rösterna på BSF på slutet, vad säger det?

Och trodde lyan att BSF var Frodo/Gandalf förresten? Gandalf borde ju ha stoppat lynchen i så fall.

Jag måste nog fundera vidare. :banghead:

Eller så hat varken hon eller förste assistenten så god koll så felen slank med trots korrekturläsning och det av rent misstag. Jag förlåter dock min allra främsta och enda assitent @Paddington då hon har andra kvaliteer. Jag har smått nörjat fundera på befordran till partner i den här leken.

asch vi vill hålla er alerta och att ni ska läsa all information om rollerna, det är ju innehållet i dem som är det viktiga. Vi har ju varit tydliga m vad vi menar ;) :p

Jag har inte kommit så långt ännu i mina tankar, men en fundering jag har är om lyan kan velat rösta ut BSF igår eftersom det fanns en ganska uttalad tro om att hon kunde varit Frodo/Gandalf och lagt extrarösten för att rädda sig själv. Dessa tankar kom ju redan innan natt-Dl igår, vilket ju gjorde att lyan sannolikt inte vågade chansa på att käka henne, om hon skulle fått beskydd. Vi är ju ganska överrens om att Frodo är viktig att ha kvar för goda sidan. Och även Gandalf har ju en viktig roll. Då var det ju ett ypperligt tillfälle att få ut henne vid lynch igår.

Att då lyan går ut hårt för att få ut henne är väl ganska sannolikt? Och bollen__ la ju första rösten på BSF igår. Det ser illa ut för bollen__.

Frågan är då, var det fler från lyan som la rösten på BSF för att öka chansen att få ringen till lyan (om BSF var Frodo) eller räckte det med att bollen__ la rösten där för att goda skulle haka på? Dock kom de flesta rösterna på BSF på slutet, vad säger det?

Och trodde lyan att BSF var Frodo/Gandalf förresten? Gandalf borde ju ha stoppat lynchen i så fall.

Jag måste nog fundera vidare. :banghead:

Vet inte hur ulvarna tänkte, men Frodo har också en möjlighet till stoppad lynch. *dubbelkollar rollistan för hundrade gången*

Jag trodde att jag var något på spåren när Q inte röstade på BSF i första lynchen, helt klart hade jag fel, men jag förstår fortfarande inte hur Q tänkte.

Jag måste ta och börja om igen och se var jag tänkte fel...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka