Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det man kan säga om själv lynchen idag var väl att extraröster(na) idag tyvärr blev till nackdel för en god. Vi vet ju inte än om det stod mellan två goda eller en ond och en god, bara att vi förlorade en viktig god roll!

Det enda jag med säkerhet vet är att jag egentligen inte kan lita på några slutsatser jag drar av det jag läser om vad som skrivits inför DL2. Visserligen har ju lite info kommit in omlopp men det är inte bara goda som har spioninfo. Dessutom finns det dessutom(minst) en förhäxning att ta hänsyn till nu också. :crazy:

Nu är jag mer förvirrad än vanligt känner jag. Vad är det ni syftar till när ni pratar om "får"?

Får är en ond utanför lyan som känner till vilka som är ular men ulvarna känner inte till fåret.

Vi pratar alltså om den onda utanför lyan som i den här leken är en blandning av får och ond spion.

Kan du ta fram var?

Här är massa inlägg där jag ifrågasätter misstankarna mot BSF och "försvarar" henne, du får gå till inläggen för att se vad jag svarar på:

Jag har ärligt talat inte ens orkat läsa alla inlägg efter lynchen i går för jag fick det inte att gå ihop alls. Allt tydde väl snarare på att BSF inte var Gollum (eller för all del någon annan, allt tyder väl på BM eller Frodo).

Bör väl gå tillbaka och läsa, för det känns väl som att de som tjänar på att få det till att BSF är Gollum är de onda.

Hon är väl mer godförklarad än misstänkt?

Läser ikapp...
Nej jag tar inte den som bevis på att hon är god, men jag anser att det är vanskligt att rösta ut henne. Just nu är det ju klart bättre att kolla på andra.

Det jag reagerar mest på vid en snabb genomläsning är Mirtai som verkar vilja sprida misstankar mot BSF. Igår hade jag en dålig magkänsla gällande q4 och Mirtai (ska kolla igenom gårdagen mer senare, men behöver laga mat och rösta nu så jag inte missar igen). Jag gissar att både BM och Gollum har meddelat LL att om hen ligger uppe för lynch ska lynchen stoppas. Men jag ser inte vad som talar för att just BSF gjort det, och om hon gjort det tycker jag mer talar för att hon är BM som då även lagt en röst på q4.

Därför:
Niyama röstar på Mirtai

Nej, det finns saker som kan tyda på att BSF är god, men knappast godförklarad! Vad jag menade var att hon troligtvis hålls som mer god än ond efter gårdagen.

Vadå viktigare? Om häxan eller vad den hette dör finns ju en reservhäxa?

Fast i det stressade läget tycker jag det känns tveksamt att lyan ska ha nån taktik om vem av dom som ska lynchas. Och var är då de andra ulvarna som borde kunna hjälpa till att säkra att q4 åker istället för BSF?

Jag gillar inte alla röster på BSF :cautious:

Nu krånglar buke så jag inte kan leta upp inlägg. :(

Kan inte sova, så ett par korta tankar från mig, då jag är nojjig att jag käkas inatt.

Cirkus tycker jag har resonerar klokt hela tiden, så jag vill sätta henne lite mer åt den goda sidan. Men jag förstår inte alls hennes röst på glömmerallt?

Vet att glömmerallt varit på tapeten med sin tvillingkommentar om henne och quarter4ever, men jag är tveksam till om en ond glömmerallt verkligen skulle göra så. Sätter henne därför lite mer åt goda hållet just nu.

Det gör att jag blir tveksam på klara, som jag inte fått något riktigt grepp om. Ond? Eller god som helt enkelt misstagit sig när hon röstade på glömmerallt?

Vidare tror jag fortfarande att bollen__ är ond, kan förstås vara fel ute, men jag tror hon kan vara ulv.

Resten av er får jag grubbla vidare på. Eller så borde jag kanske sova. ;)

@glömmerallt har du svarat på detta? Hittar inget svar så om inte får du gärna svara.

Ledsen jag missade det i dubbel bemärkelse.:p Missade det helt enkelt, jag gick ju tillbaka och läste diskussionerna från inatt eftersnurrfians röst då det kändes som om vi diskuterat det insåg att den teorin jag skrev där var bättre än den mot mirtai såg att klockan var nästan deadline så skrev jag ändringsinlägget. Då hade jag inte en tanke på hur de röstat idag, jag blev stressad av tiden. Dock hade de ju kunnat vara ulvar tillsammans så ag vet inte om det jag låtit bli att ändra om jag tänkt på det, möjligtvis ändrat till bollen istället, men ändrat hade jag nog.

Misstankarna mot bollen och Mirtai har jag kvar. Att jag hade fel om bsf ändrar inte på de tankarna.

Nu har jag lite rast så ..

Vad innebär detta nu? BSF dog utan flest röster och var brevbäraren ? En god person eller? Och vad innebar det i den första röstningen där BSF överlevde??

En lång natt väntar vänner och fiender ute i vildmarken en knapp dagsmarsch från Bri. Ska alla få sova ostört i den kyliga höstnatten?

Svaret på denna fråga och eventuellt en del andra frågor får alla eller delar av sällskapet vid gryningen 9:00

DagDL 09:00

Men nu fattar jag inte, ska vi alla rösta i morgon kl 9? Var det inte 21.30 ? Eller är DagDL det som innan var natt DL?? Eller röstar man både dag och kväll from nu? Jag går ju och lägger mig i morgon bitti så om någon är vaken..? För då måste jag ju rösta innan.

Nu har jag lite rast så ..

Vad innebär detta nu? BSF dog utan flest röster och var brevbäraren ? En god person eller? Och vad innebar det i den första röstningen där BSF överlevde??

Orkar inte läsa rollistan igen men ur minnet:
I första röstningen var det antagligen borgmästaren som lagt en röst på q4. I denna röstning har någon lagt en extraröst eller det kan finnas en förhäxning (dvs att en röst inte räknades) som i denna lek kallades nåt annat som jag tyvärr inte minns, det var nåt med grodor i alla fall.

Och ja, brevbäraren var god.

• Gilla
Reactions: fio
Men nu fattar jag inte, ska vi alla rösta i morgon kl 9? Var det inte 21.30 ? Eller är DagDL det som innan var natt DL?? Eller röstar man både dag och kväll from nu? Jag går ju och lägger mig i morgon bitti så om någon är vaken..? För då måste jag ju rösta innan.
Jag tror att @Lobelia skrivit fel. Det ska vara nattDL. Vi ska inte rösta till kl 9. Men de roller som har nattDL ska skickas in innan kl 9.

Jag är övertygad om att LL skrivit fel, det ska nog stå nattDL.

Orkar inte läsa rollistan igen men ur minnet:
I första röstningen var det antagligen borgmästaren som lagt en röst på q4. I denna röstning har någon lagt en extraröst eller det kan finnas en förhäxning (dvs att en röst inte räknades) som i denna lek kallades nåt annat som jag tyvärr inte minns, det var nåt med grodor i alla fall.

Och ja, brevbäraren var god.

Ok då är jag med lite mer.

Gästerna har gått.
Och jag känner mig såhär :confused::confused::eek::arghh::nailbiting:. Vad händer i den här leken? Extraröster gör hela tricket i bägge lyncher som varit. Är vi säkra på att de onda inte har extraröster tänker jag spontant? Kan den saliga brevisen ha hunnit dela ut ett paket som landat fel och som var en extraröst som användes i dagens DL?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka