Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker i princip alla röster på BSF är superskumma, resonemanget haltar rejält. Men alla kan ju inte vara ulvar.

Det finns något som LL kallar förhäxning, men den personen måste öppet teoria och rösta på en utvald person (om jag har fattat rätt).

Ja det är det som vanligtvis kallas förtrollningar.

Det som vanligtvis kallar förhäxningar är det som lobelia kallar förvandling.

Förlåt om jag rör till det genom att använda de vanliga namnen.

går tillbaka till min teori från inatt mirtai har en poäng i att jag bara röstar på henne pga bollens agerande så glömmerallt ändrar röst till @Blacksmithfarm

Nu kom det här för sent, men jag undrar om GA är ulv och misstänker bollen för att vara får och såg sin chans att behålla fåret i spelet? Dessutom kunde man ju misstänka att BSF kunde ha en viktigt specialroll = onda vill gärna bli av med henne.

Om det nu inte är så att Bsf är ulv också :banghead:

Om Bsf är i lyan och bollen__ är ond spion går det ihop... Gaah.

Är det bäst att ta ulv eller spion då? Ulv tror jag ändå, därför:

Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

HUR skulle det gå ihop att den onda spionen i så fall lägger en tidig röst på en ulv IDAG?

Har kikat på rösterna på BSF nu och Snurris, Gabby och Ida sticker ut mest tycker jag. Koppen har just kommit in i leken är det kan vara en förklaring till skum röst. Bollen kan vara fåret. Och GAs ändring är mycket skum.

Tror inte alla dessa är onda, men det skulle inte förvåna mig om flera är det. Känns verkligen som ulvarna trodde att BSF hade en viktig roll och ville bli av med henne och drog till med extremt långsökta teorier för att lyckas... som troligtvis någon god köpte. Antagligen ville de inte käka henne pga risk att hon var skyddad.

Det saknas någon på värdshuset, en korpulent godmodig och lite glömsk man. Strax efter de underliga sällskapet givit sig av kom han på var han glömt ett av Gandalfs paket, han hade ju haft med det på det där kalaset som han fått äran att anordna för herr Örtplyte, utflykten i det gröna. Barlimann skyndade sig iväg för att hämta det. Strax utan för staden fick han sällskap av en Svartklädd man på en svart häst. Ingen mer såg någonsin Barliman Smörblomma.

Blacksmithfarm var Barliman Smörblomma - Brevbärare
:(

Nåja,
Hejja goda;)

HUR skulle det gå ihop att den onda spionen i så fall lägger en tidig röst på en ulv IDAG?

Det var ju det jag menade att jag missat :( Kunde ingen påpekat det innan DL? O_o

Det går inte ihop. Men nu när Bsf inte var ond så tycker jag inte det går ihop med q4 och bollen__s röster heller. Och jag var så fokuserad på det så jag hann inte kolla upp om det fanns andra omständigheter som spräckte min teori :(. Det måste helt enkelt vara q4 som inte agerat som man kan förvänta sig. För nu förstår jag verkligen inte varför hon röstade på Dentaku och inte Bsf? :confused:

Du menar att LL skulle tala om det?

@Lobelia ?

@Paddington ?

Så tolkar jag det?

"En förvandling -Förvandla någon till groda för ett dygn (rösten räknas inte då grodor inte har någon talan). Vid natt DL framgår att det hoppar omkring en groda men inte vem men den drabbade blir informerad och röstar som vanligt. Det kommer även ha chans att synas i eventuell spioninfo i form av "Sam förvandlas till groda"."

Så tolkar jag det?

"En förvandling -Förvandla någon till groda för ett dygn (rösten räknas inte då grodor inte har någon talan). Vid natt DL framgår att det hoppar omkring en groda men inte vem men den drabbade blir informerad och röstar som vanligt. Det kommer även ha chans att synas i eventuell spioninfo i form av "Sam förvandlas till groda"."

Tack, ja det var ju tydligt. Då kan det välbara vara extraröst då, dock finns det ju flera sådanna som kan vara i spel.

Det var ju det jag menade att jag missat :( Kunde ingen påpekat det innan DL? O_o

Det går inte ihop. Men nu när Bsf inte var ond så tycker jag inte det går ihop med q4 och bollen__s röster heller. Och jag var så fokuserad på det så jag hann inte kolla upp om det fanns andra omständigheter som spräckte min teori :(. Det måste helt enkelt vara q4 som inte agerat som man kan förvänta sig. För nu förstår jag verkligen inte varför hon röstade på Dentaku och inte Bsf? :confused:

Funderade lite på det där nu och det jag kommer på är attt Q kanske trodde Bsf var får?

Dentaku här har vi en som jag är allvarligt fundersam på. Hennes inlägg om att Blacksmithfarm skulle ha blivit skyddad av ängeln i natt skaver. Att hon inte heller verkar svara på frågor om det gör det inte bättre. :cautious:

Att jag inte svarat på frågor beror på att jag, som jag skrivit i ett par inlägg, varit borta hela kvällen. Jag baserade ett par av mina teorier på missuppfattningen att BM bara hade en röst att lägga under hela leken och i det läget hade det varit svårt att se BSF som något annat än god efter förra DL. Förutom Frodo var BM den enda som kunde lägga extraröst och varför offra den redan första DL om hen inte var säker på att BSF var god(om det bara fanns en att använda dvs). Nu var hon ju god ändå men det var inte alls uppenbart när jag fick reda på att BM kunde lägga en extraröst vid varje lynch. Då framstod BSF för mig snarast som neutral.

Dessutom kände jag ett behov av att komma med teorier under de få timmar innan DL som jag skulle vara online, jag fick ju röster igår för att jag skrev men inte var aktiv i leken. Tyvärr blev det lite fel eftersom jag misstolkat en roll eftersom jag spelat den med andra förutsättningar i en tidigare lek.

Nu har jag en del att läsa ikapp innan jag kan komma med något mer!

En lång natt väntar vänner och fiender ute i vildmarken en knapp dagsmarsch från Bri. Ska alla få sova ostört i den kyliga höstnatten?

Svaret på denna fråga och eventuellt en del andra frågor får alla eller delar av sällskapet vid gryningen 9:00

DagDL 09:00

Funderade lite på det där nu och det jag kommer på är attt Q kanske trodde Bsf var får?

Kanske. Men ändå långsökt att ev offra sig själv för någon som möjligtvis skulle kunna vara ond utanför lyan. Så viktig är väl inte onda fårspionen? Eller fanns det något specifikt som tydde på att Bsf skulle ha haft den rollen?

Eller så har hon velat luras och sätta griller i huvudet på oss, i så fall har hon ju lyckats :banghead:
Eller bara tänkt fel/gjort ett misstag/glömt bort extrarösten. Kanske det mest troliga. Men nu tror jag iaf igen snarare att bollen__ är i lyan än fårspion.

Röstlista DL 1
17:59 Habina röstar på glömmerallt
19:51 Blacksmithfarm röstar på quater4ever
20:47 fio röstar på Blacksmithfarm
21:03 Idahoe röstar på Artline
21:12 FiaM röstar på Habina
21:19 Artline röstar på Snurrfian
21:20 Dentaku röstar på LenaH
21:24 Snurrfian röstar på Dentaku
21:24 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
21:25 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
21:26 LenaH röstar på quater4ever
21:28 Klara röstar på Idahoe
21:28 cirkus röstar på FiaM
21:28 quater4ever röstar på Dentaku
21:29 bollen_ röstar på Blacksmithfarm

Röstlista DL 2
17.00 Dentaku röstar på bollen__
17.20 cirkus röstar på glömmerallt
17.56 bollen__ röstar på Blacksmithfarm
19:10 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.44 Niyama röstar på Mirtai
21.00 fio röstar på bollen__
21:11 Habina röstar på bollen__
21:17 Klara röstar på glömmerallt
21:18 Mirtai röstar på Bollen
21:18 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21.21 Glömmerallt röstar på Mirtai
21.23 Idahoe röstar på Blacksmithfarm
21.25 Koppen röstar på Blacksmithfarm
21.25 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
21.26 FiaM röstar på bollen_

Habina röstar, glömmerallt – bollen_
Blacksmithfarm röstar, quater4ever – bollen_
fio röstar, Blacksmithfarm – bollen_
Idahoe röstar, Artline - Blacksmithfarm
FiaM röstar, Habina - bollen_
Art/Koppen röstar, Snurrfian - Blacksmithfarm
Dentaku röstar, LenaH - bollen_
Snurrfian röstar, Dentaku - Blacksmithfarm
Mirtai röstar, Blacksmithfarm - bollen_
Gabby_Ossi röstar, Mirtai - Blacksmithfarm
Klara röstar, Idahoe - glömmerallt
cirkus röstar, FiaM - glömmerallt
bollen_ röstar, Blacksmithfarm - Blacksmithfarm
Niyama röstar,
missad röst - Mirtai
glömmerallt röstar,
missad röst - Mirtai

Hoppas att det blev rätt nu, har endast med de som röstade idag.

Fast jag kommenterade flera gånger att det är troligare att BSF är god än ond och att OM bollen är får bör inte BSF vara ulv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka