@glömmerallt Jag hoppas du kommer in och utvecklar dina teorier nu när vi vet vilka roller både Bollen och BSF hade!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu kom det här för sent, men jag undrar om GA är ulv och misstänker bollen för att vara får och såg sin chans att behålla fåret i spelet? Dessutom kunde man ju misstänka att BSF kunde ha en viktigt specialroll = onda vill gärna bli av med henne.
Gästerna har gått.
Och jag känner mig såhär . Vad händer i den här leken? Extraröster gör hela tricket i bägge lyncher som varit. Är vi säkra på att de onda inte har extraröster tänker jag spontant? Kan den saliga brevisen ha hunnit dela ut ett paket som landat fel och som var en extraröst som användes i dagens DL?
Den tanken sitter jag och bollar med just nu.
Hur många extraröster kan det varit som var med i gårdagens röstning?
Frodo bör ju inte ha kunnat använda en extraröst eftersom det nu visat sig att hen tjuvat ett käk under natten?
Gandalf har en röst
Brevbäraren kan ha delat ut en extraröst, till en ond eller en god.
Plus att de svarta ryttarna kan ha förhäxat (förtrollat) någon så dens röst inte räknas.
BSF fick fem röster, bollen__ sex. Om en av rösterna på bollen__ inte räknades blev det fem - fem. En extraröst på varje och det leder till lottning.
Ursäkta mina förvirrade tankar här, jag hade en teori igår om vem som kunde vara Gandalf, men det stämde inte med hur röstningen utföll igår. Men med det här i ryggen, jo, det kan fortfarande vara så.
Hur många extraröster kan det varit som var med i gårdagens röstning?
Frodo bör ju inte ha kunnat använda en extraröst eftersom det nu visat sig att hen tjuvat ett käk under natten?
Gandalf har en röst
Plus att de svarta ryttarna kan ha förhäxat (förtrollat) någon så dens röst inte räknas.
BSF fick fem röster, bollen__ sex. Om en av rösterna på bollen__ inte räknades blev det fem - fem. En extraröst på varje och det leder till lottning.
Ursäkta mina förvirrade tankar här, jag hade en teori igår om vem som kunde vara Gandalf, men det stämde inte med hur röstningen utföll igår. Men med det här i ryggen, jo, det kan fortfarande vara så.
Nu gör du mig lite förvirrad, de svarta ryttarna kan väl inte göra så att någons röst inte räknas? Häxmästaren kan väl bestämma vem någon ska teoria om och rösta på men inte få en röst att inte räknas, eller har jag fattat fel?Hur många extraröster kan det varit som var med i gårdagens röstning?
Gandalf har en röst
Jag är lite inne på din linje här med brevbäraren, paketet skickas ju vid dagDL så det kan mycket väl ha gått iväg i tid.Jag tolkar förhäxningen som att någon blir tvingad att rösta på en annan spelare. Inte att rösten inte räknas.
Jag tänkte snarare på att brevis delat ut en extraröst - det måste ju i så fall skett i NattDL igår.
Jag är lite inne på din linje här med brevbäraren, paketet skickas ju vid dagDL så det kan mycket väl ha gått iväg i tid.
Jag skrev igår att jag tyckte det här var värt att kolla vidare på och i ljuset av vilken roll BSF faktiskt hade så blir det ännu mer intressant.
Uppenbarligen försökte inte Q rädda kvar BSF, kan rösten på Dentaku istället vara en alibiröst åt D?
Beror inte det på hur LL ser det? Jag har för mig att jag har varit med om lekar där paketen har gått iväg även om brevbäraren har lynchats vid dagDL. Nu är ju inte det en förklaring till vad som hände när Blacksmithfarm åkte ut.Ja paketet från första dagen måste ju ha gått iväg. Men igår så dog ju brevis i lynch och lär ju inte ha hunnit skicka något paket. Så om det fanns en extra, extraröst så bör den ha kommit som ett paket dagen innan.