Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Citerar mitt inlägg igår för att komma ihåg vad jag skrivit.

Fio verkar hänga med bra för att vara helt ny. Kan hon ha någon att prata med i smyg? Det gör henne förvisso varken God eller ond.

Åååh tack! Tänk att jag lyckats få någon att tro att jag hänger med bra :laugh: Personligen vill jag ju bara tro att jag är smartare än genomsnittet :p

Jag funderar på att det fullkomligt drällde in röster på BSF i går när bollen var riktigt illa ute och lurar på att det måste finnas en hel del ulvar med i det spelet nu när vi vet att bollen var ulv och BSF god.

En fråga? Vet alla ulvarna om varandra? Eller är det sådant dom själva får lura ut under spelets gång? Det står bara att dom inte får kommunicera utanför spelet om jag läste rätt.

Jag funderar på att det fullkomligt drällde in röster på BSF i går när bollen var riktigt illa ute och lurar på att det måste finnas en hel del ulvar med i det spelet nu när vi vet att bollen var ulv och BSF god.

En fråga? Vet alla ulvarna om varandra? Eller är det sådant dom själva får lura ut under spelets gång? Det står bara att dom inte får kommunicera utanför spelet om jag läste rätt.
Då läste du nog fel! ;) Ulvarna får kommunicera med varandra, däremot finns det en ond utanför lyan som inte får kommunicera med de andra ulvarna.

Då känns tanken om att lyan omhuldar Dentaku starkare och att de valde att offra bollen__ jag är inte säker alls, men om det är så tror jag inte att glömmerallt är i lyan. Å andra sidan om det visar sig att Dentaku är god så halkar glömmerallt ganska snabbt upp på listan av misstänkta trots allt.
Men har vi råd att chansa på att Dentaku är ulv? Fast å andra sidan så kanske GA inte heller är ulv... Eller så är båda och Dentaku är viktigare...

Då läste du nog fel! ;) Ulvarna får kommunicera med varandra, däremot finns det en ond utanför lyan som inte får kommunicera med de andra ulvarna.

Ok, jag läste detta .. Det gäller alltså den onda utanför lyan ?
Svart(a) ryttare- Nazgûler - ulv(ar)

En gång under spelet får lyan stoppa en lynch.
Varje NattDL får lyan gissa vem som är ond spion, spionen får veta att han är identifierad men kommer aldrig att ingå i lyan och de får inte meddela sig med varandra utanför spelet.

Ok, jag läste detta .. Det gäller alltså den onda utanför lyan ?
Svart(a) ryttare- Nazgûler - ulv(ar)

En gång under spelet får lyan stoppa en lynch.
Varje NattDL får lyan gissa vem som är ond spion, spionen får veta att han är identifierad men kommer aldrig att ingå i lyan och de får inte meddela sig med varandra utanför spelet.
Precis, det finns en ond spion, alltså en ond utanför lyan och den får inte vara med i snacket i lyan. Den här gången kan dock de i lyan gissa vem de tror är den onda spionen och då får den onda spionen veta om de har gissat rätt, men de får fortfarande inte prata med varandra.

Jag borde bli tacksam över @Niyama rycker in till mitt försvar men jag känner samtidigt en viss oro. Jag har erfarenhet av tidigare lekar där jag spelat god och någon som jag sett som en bundsförvant visat sig vara ond. Skulle det vara så att ulvarna försöker få mig lynchad ikväll så skulle någon som försvarar mig mot flera andras misstankar ha en chans att bli godförklarad.

Det KAN vara så att cirkus tidiga röst på mig och det faktum att Niyama kliver in och ifrågasätter den helt enkelt är en genomtänkt plan. Eller så utnyttjar Niyama att cirkus är fel ute.

Det vore alltså lätt för mig att se Niyama som någon som vill hindra att en god blir lynchad men risken är att hon snarare vill kunna dra nytta av mig om jag skulle ryka ikväll. Det är något som får min radar att gå igång.

Om jag skulle iscensätta nåt liknande det du skriver så har jag väl redan gjort det i och med försvaret av BSF igår ;)

Precis, det finns en ond spion, alltså en ond utanför lyan och den får inte vara med i snacket i lyan. Den här gången kan dock de i lyan gissa vem de tror är den onda spionen och då får den onda spionen veta om de har gissat rätt, men de får fortfarande inte prata med varandra.

Ok, då tänker jag såhär att Koppen, Idahoe och Gabbi kom in med röster på BSF precis innan dl, här kan man kanske tro att dom skulle rädda bollen, dock så var bollen "bara" en svart riddare och kanske kunde offras för att någon mer ondare skulle räddas och sen vet man ju inte om någon var förhäxad och blev tvingad att rösta på BSF för att misstänkas vara ulv :cautious:

Men @Idahoe har nu väckt mitt intresse för ulvar då hon ev. misstänker att jag har någon att prata med vilket kan vara en taktik för att andra ska haka på den misstanken..

Hmm nu ska jag kartlägga idahoe lite ..

Ja precis, menade att igår ryckte jag in till BSFs försvar och idag till ditt ;)

Ja. En god lynchades igår som du försvarat. Om jag lynchas idag så kommer samma sak att ske igen(jag råkar ju veta att jag är god) och är du ulv så blir det ju dubbel bonus för dig och dina kompisar i lyan.

Ok, då tänker jag såhär att Koppen, Idahoe och Gabbi kom in med röster på BSF precis innan dl, här kan man kanske tro att dom skulle rädda bollen, dock så var bollen "bara" en svart riddare och kanske kunde offras för att någon mer ondare skulle räddas och sen vet man ju inte om någon var förhäxad och blev tvingad att rösta på BSF för att misstänkas vara ulv :cautious:

Men @Idahoe har nu väckt mitt intresse för ulvar då hon ev. misstänker att jag har någon att prata med vilket kan vara en taktik för att andra ska haka på den misstanken..

Hmm nu ska jag kartlägga idahoe lite ..
Ja du kan absolut vara någonting på spåret, de kan ha avvaktat och sett var andra lägger sin röster, tacksamt nog för lyan la jag en andra röst på BSF och då kunde några ulvar hänga på, något annat som är intressant är att glömmerallt hade redan två röster när jag la min röst men där kom det inga fler röster sen.

Ja. En god lynchades igår som du försvarat. Om jag lynchas idag så kommer samma sak att ske igen(jag råkar ju veta att jag är god) och är du ulv så blir det ju dubbel bonus för dig och dina kompisar i lyan.

Haha, jag så skulle jag kunna göra som ond eftersom jag "försvarar" de jag tycker fått oförtjänta misstankar på sig oavsett sida.

Ja du kan absolut vara någonting på spåret, de kan ha avvaktat och sett var andra lägger sin röster, tacksamt nog för lyan la jag en andra röst på BSF och då kunde några ulvar hänga på, något annat som är intressant är att glömmerallt hade redan två röster när jag la min röst men där kom det inga fler röster sen.

Dessutom efter lite kartläggning av @Idahoe , och läst igenom hennes motivering till att rösta på BSF där hon i ett halv försök "anklagar" BSF för att starta ett drev mot bollen som vi nu vet är ond, så stärks mina misstankar om att Idahoe kan vara ond. OM det rasar in massa röster på mig ikväll kan jag vara rätt säker på att jag är något på spåret! Oj oj nu har jag kanske försatt mig lite på hal is.

Citat Idahoe
BSF då, som varit centrum för många diskussioner idag.
Som sagt tror jag inte gårdagens lynch säger så mycket om hennes ondhet eller godhet.
Däremot blir jag lite fundersam över hennes röstmotivering idag. 3 röster hade redan lagts, 1 av dessa var bollens på BSF själv. Så BSF hämndröstar och försöker starta drev mot bollen för att hon tror att bollen försöker starta ett drev mot henne? Eller vad? :confused: :confused: Det är en konstig motivering tycker jag allt.
Sen har jag även noterat det här med att Q kanske inte försökte rädda sig själv igår genom att rösta på BSF för att BSF kan ha en viktigare ond roll. Inte alls nödvändigt, men en möjlighet.
Blir inte riktigt klok på vem jag ska rösta på, just nu lutar det åt BSF.
Hänvisar till detta inlägg. BSF har riktigt udda röstmotivering. Plus att Q inte röstade på henne för att rädda sig själv - kan BSF ha en viktigare ond roll?"

Haha, jag så skulle jag kunna göra som ond eftersom jag "försvarar" de jag tycker fått oförtjänta misstankar på sig oavsett sida.

Ja, med all förvirring som är så har jag alltså en otäck känsla av att det kan vara en taktik från lyan att du ska glida förbi varje lynch där en god försvinner utan att dra på dig misstankar.

Dessutom efter lite kartläggning av @Idahoe , och läst igenom hennes motivering till att rösta på BSF där hon i ett halv försök "anklagar" BSF för att starta ett drev mot bollen som vi nu vet är ond, så stärks mina misstankar om att Idahoe kan vara ond. OM det rasar in massa röster på mig ikväll kan jag vara rätt säker på att jag är något på spåret! Oj oj nu har jag kanske försatt mig lite på hal is.

Citat Idahoe
BSF då, som varit centrum för många diskussioner idag.
Som sagt tror jag inte gårdagens lynch säger så mycket om hennes ondhet eller godhet.
Däremot blir jag lite fundersam över hennes röstmotivering idag. 3 röster hade redan lagts, 1 av dessa var bollens på BSF själv. Så BSF hämndröstar och försöker starta drev mot bollen för att hon tror att bollen försöker starta ett drev mot henne? Eller vad? :confused: :confused: Det är en konstig motivering tycker jag allt.
Sen har jag även noterat det här med att Q kanske inte försökte rädda sig själv igår genom att rösta på BSF för att BSF kan ha en viktigare ond roll. Inte alls nödvändigt, men en möjlighet.
Blir inte riktigt klok på vem jag ska rösta på, just nu lutar det åt BSF.
Hänvisar till detta inlägg. BSF har riktigt udda röstmotivering. Plus att Q inte röstade på henne för att rädda sig själv - kan BSF ha en viktigare ond roll?"
Bra jobbat, det där har jag missat! mycket intressant eftersom vi vet att bollen var ond!

Tycker GA röstar märkligt.
Först röstar hon en minut för sent på Klara och missar DL
I andra röstar hon 9 min innan DL och ändrar sedan sin röst till BSF förklädd strömröst?) dck försent
I tredje missar hon igen

Tycker det är väldigt märkligt.
Ska till IKEA nu och vet inte när jag kommer hem.
Lägger därför min röst nu

Koppen röstar på Glömmerallt

Tycker GA röstar märkligt.
Först röstar hon en minut för sent på Klara och missar DL
I andra röstar hon 9 min innan DL och ändrar sedan sin röst till BSF förklädd strömröst?) dck försent
I tredje missar hon igen

Tycker det är väldigt märkligt.
Ska till IKEA nu och vet inte när jag kommer hem.
Lägger därför min röst nu

Koppen röstar på Glömmerallt

Någon tredje röstning har inte varit ;) Dock ändrade hon för sent i andra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka