Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sedan kan ju gandalf ha trott att blacksmithfarm var ond och lagt sin extraröst där och det blev lottning...

Självklart kan det vara så. Att jag inte tog med det i min (felaktiga) beräkning beror på att jag försökte utröna om den jag trodde var Gandalf efter dl1 fortfarande kunde vara det efter dl2. Med tanke på dennes teorier såg jag det som osannolikt att hen röstat på bsf.

@FiaM - ja du har rätt. Brevet igår har nog gått iväg även om brevis dog - så brukar det ju vara.

Jag har som sagt familjemiddag idag och ska hinna rida och fixa stallet.
Dessutom så kommer min kompis som är trädgårdsmästare.
Jag vill verkligen inte missa att rösta men tänker att jag lägger en säkerhetsröst nu så kan jag ändra den senare.

jag har två huvudmisstänkta som det ser ut i nuläget, glömmerallt och Dentaku. Igår röstade jag på ga med en inte helt underbyggd röst, men som ändå inte känns helt fel med lite mer kött på benen. Jag är ändå väldigt osäker om hon verkligen skulle exponera sig så.

Då känns tanken om att lyan omhuldar Dentaku starkare och att de valde att offra bollen__ jag är inte säker alls, men om det är så tror jag inte att glömmerallt är i lyan. Å andra sidan om det visar sig att Dentaku är god så halkar glömmerallt ganska snabbt upp på listan av misstänkta trots allt.

Jag håller på med ett pussel och några bitar har fallit på plats ganska tydligt för mig, andra bitar är svårare. Det svåraste just nu är att veta att jag röstar rätt.

cirkus röstar på Dentaku för att jag tror att lyan försökt bygga ett starkt alibi för henne därför att hon har en viktig ond roll.

Tankar efter andra genomläsningen, är helt slut i huvudet nu och måste vila ett par timmar. Men postar det jag kommit fram till hittills, läst tom sid 25.

Quarter4ever skriver en del om hur skum hon tycker att jag är. Tyvärr gör ju inte det per automatik att jag kan godförklaras, men det är lite roligt att läsa, när jag vet vilken roll jag faktiskt har. Sedan blir jag totalnojjig av:

Ja Klara är väldigt anonym
men hon är inte ensam
denna gången...

Menar quarter4ever att hon är i lyan? Eller att hon är ond spion? Eller bara att hon inte är den enda som känns anonym?

Funderingar kring dentaku. Hon röstar på goda LenaH i första dl, sedan röstar quarter4ever på henne. Jag får lite alibi-vibbar av det. När hon sedan börjat prata om att blacksmithfarm måste blivit skyddad av ängeln, så undrar jag om hon inte är ulv ändå... Ond spion har jag varit lite inne på, men det kunde (väl?) inte quarter4ever veta innan första dl... Nä, men åt det ondare hållet hamnar hon helt klart.

Glömmerallt känner jag mig kluven till. Hon skulle kunna vara ulv, pratat ihop sig med quarter4ever och bestämt sig för att "förklara" quarter4evers försvar av glömmerallt med att de kan vara tvillingar. När det sedan slår fel (quarter4ever lynchas) slår hon snabbt ifrån sig det hela...

Snurrfian tar upp teorin om att quarter4ever inte röstar på blacksmithfarm för att bägge kan vara ulvar. Vill bara notera det, nu när vi vet att det inte stämmer.

Ber om ursäkt för olika typsnitt. Buke krånglar... :(

Tankar efter andra genomläsningen, är helt slut i huvudet nu och måste vila ett par timmar. Men postar det jag kommit fram till hittills, läst tom sid 25.

Quarter4ever skriver en del om hur skum hon tycker att jag är. Tyvärr gör ju inte det per automatik att jag kan godförklaras, men det är lite roligt att läsa, när jag vet vilken roll jag faktiskt har. Sedan blir jag totalnojjig av:

Menar quarter4ever att hon är i lyan? Eller att hon är ond spion? Eller bara att hon inte är den enda som känns anonym?

Funderingar kring dentaku. Hon röstar på goda LenaH i första dl, sedan röstar quarter4ever på henne. Jag får lite alibi-vibbar av det. När hon sedan börjat prata om att blacksmithfarm måste blivit skyddad av ängeln, så undrar jag om hon inte är ulv ändå... Ond spion har jag varit lite inne på, men det kunde (väl?) inte quarter4ever veta innan första dl... Nä, men åt det ondare hållet hamnar hon helt klart.

Glömmerallt känner jag mig kluven till. Hon skulle kunna vara ulv, pratat ihop sig med quarter4ever och bestämt sig för att "förklara" quarter4evers försvar av glömmerallt med att de kan vara tvillingar. När det sedan slår fel (quarter4ever lynchas) slår hon snabbt ifrån sig det hela...

Snurrfian tar upp teorin om att quarter4ever inte röstar på blacksmithfarm för att bägge kan vara ulvar. Vill bara notera det, nu när vi vet att det inte stämmer.

Ber om ursäkt för olika typsnitt. Buke krånglar... :(

Jag tror att hon syftar på att jag inte är den enda som i det läget var rätt anonym. Annars vet jag inte vad hon ska ha syftat på, hon visste ju inte min till så om jag står ensam i leken eller inte kan ju inte hon veta.

Tack! Att du ifrågasatte misstankarna och förvarade henne uppfattade jag, dock ser jag inte heller nu någonstans där du i klartext påpekade att om bollen__ är ond spion så borde inte Bsf vara ulv, som du påstod här:

Det var det jag menade. Jag har liksom ingen anledning att lita på allt du säger, även om det nu i efterhand såklart hade varit smart i just detta läget.

Nej just det hade jag tydligen bara tänkt men inte skrivit ut, jag tyckte det var rätt uppenbart.

GAs röständring igår är bara konstig. Kan inte släppa den. Hon brukar ju akta sig för "drev" men om hon är ulv vore det också väldigt konstigt spelat. Känns för uppenbart att hon är ulv. Kan hon vara fåret?

På Bollens kommentar verkade hon förvånad att hon dog. Om ulvarna blivit bestulna så skulle ju ulvarna veta det. Finns det nåt annat som kan ha hänt? :confused:

@FiaM - ja du har rätt. Brevet igår har nog gått iväg även om brevis dog - så brukar det ju vara.

Vet inte om @Lobelia och @Paddington har skrivit hur de gör i denna lek? Jag brukar låta paketet gå iväg eftersom det ju är skickat innan brevbäraren dör, alltså om dl är 21.00 så är paketet skickat senast då men brevbäraren dör först 21.01. Men jag vet att Mammas inte skickar iväg paket i det läget.

jag har två huvudmisstänkta som det ser ut i nuläget, glömmerallt och Dentaku. Igår röstade jag på ga med en inte helt underbyggd röst, men som ändå inte känns helt fel med lite mer kött på benen. Jag är ändå väldigt osäker om hon verkligen skulle exponera sig så.

Då känns tanken om att lyan omhuldar Dentaku starkare och att de valde att offra bollen__ jag är inte säker alls, men om det är så tror jag inte att glömmerallt är i lyan. Å andra sidan om det visar sig att Dentaku är god så halkar glömmerallt ganska snabbt upp på listan av misstänkta trots allt.

Jag håller på med ett pussel och några bitar har fallit på plats ganska tydligt för mig, andra bitar är svårare. Det svåraste just nu är att veta att jag röstar rätt.

cirkus röstar på Dentaku för att jag tror att lyan försökt bygga ett starkt alibi för henne därför att hon har en viktig ond roll.

Det här skaver tycker jag. Varför skulle lyan gemensamt försöka bygga upp ett alibi åt Dentaku? Även om hon är häxan eller vad den nu hette så finns ju en reservhäxa fortfarande vid liv. Så att lyan skulle göra såna ansträngningar för att bygga upp ett alibi för just Dentaku köper jag inte.

Vet inte om @Lobelia och @Paddington har skrivit hur de gör i denna lek? Jag brukar låta paketet gå iväg eftersom det ju är skickat innan brevbäraren dör, alltså om dl är 21.00 så är paketet skickat senast då men brevbäraren dör först 21.01. Men jag vet att Mammas inte skickar iväg paket i det läget.
Om valet kommit in i tid för DL så skickas brevet även om brevbäraren lynchas.

Försökt läsa ikapp nu.
Vad illa att BSF var god då! Men jag förstod verkligen inte hennes röstmotivering, därför hamnade min röst på henne. Sen kom ju flera röster in senare. Synd!
Men bra jobbat av Frodo! (Antar att hen lyckades stjäla käk? Å andra sidan som Niyama skrev nyss -varför lät bollenså förvånad att dö? Borde inte hon fått veta om stölden? Kan nåt annat Ha hänt? )

Fortsätter i nytt inlägg för att inte telefonen ska lyckas radera hälften... :meh:

Jag har kikat på rollistan, igen, och kan inte hitta att det är något annat än att Frodo stulit käket som har hänt.

Citerar mitt inlägg igår för att komma ihåg vad jag skrivit.
Artline/Koppen röstade jag på igår. En förstadagsröst, då jag inte hade någon aktiv som kändes misstänkt så valde jag att rösta på en inte aktiv. Har inte skrivit något egentligt lekrelaterat idag men flaggat för dålig aktivitet. Skulle gärna se något därifrån! (och jag har själv uselt med tid den här leken så jag ska inte kasta sten i glashus… :) )

Habina har hållit sig (ovanligt) lugn. Men kommit med vettiga tankar, jag gillade sammanfattningen av BSF-diskussionen :)

Det verkar ha varit väldigt mycket diskussion kring BSF och vad hon kan ha för roll (Gollum, Gandalf/Frodo osv). Jag kan tycka att det är konstigt att den fick så mycket plats. BSF blev (enligt mig) på intet sätt godförklarad efter gårdagens lynch, men det finns ju inget som säger att hon vore Gollum. Möjligen kan hon vara Gandalf eller Frodo och försvarat sig själv med att lägga en extra röst, men det är absolut inte nödvändigtvis så. Inget som vi kan veta något om egentligen väl? vilket får mig fundersam att så pass många erfarna spelare diskuterar det rätt länge.

FiaM (och Mirtai, såg jag nu) lyfter en tanke om Dentaku’s inlägg kring BSF, vilket jag själv reagerade på när jag läste igenom tråden nu. Hmm...
Dentaku röstade på goda LenaH i lynchen, vilket inte nödvändigtvis säger någonting om hennes roll. Men jag ska nog hålla extra koll på Dentaku.

Glömmerallt känns också som en som man bör hålla ett öga på, efter gårdagens sammankopplingar mellan Q och henne. Vet inte riktigt vad man kan läsa ut av det, men klart noterat…

BSF då, som varit centrum för många diskussioner idag.
Som sagt tror jag inte gårdagens lynch säger så mycket om hennes ondhet eller godhet.
Däremot blir jag lite fundersam över hennes röstmotivering idag. 3 röster hade redan lagts, 1 av dessa var bollens på BSF själv. Så BSF hämndröstar och försöker starta drev mot bollen för att hon tror att bollen försöker starta ett drev mot henne? Eller vad? :confused: :confused: Det är en konstig motivering tycker jag allt.
Sen har jag även noterat det här med att Q kanske inte försökte rädda sig själv igår genom att rösta på BSF för att BSF kan ha en viktigare ond roll. Inte alls nödvändigt, men en möjlighet.

Blir inte riktigt klok på vem jag ska rösta på, just nu lutar det åt BSF. Men jag får nog ändå fundera lite till och försöka smita in på toaletten för att rösta senare ikväll :p

Tankarna kvarstår i stort. Med något höjda misstankar mot både Dentaku (tycker cirkus resonemang om henne inte verkar helt galet) och GA på grund av hennes försök till ändring igår.

Habina verkar vettig, rätt lugn. Niyama verkar på hugget och som hon letar onda aktivt. Gabby är en ny spelare för mig men hennes tankar har i stort stämt med mina egna vilket känns betryggande.
Snurrfian, Mirtai, Klara och FiaM har jag inget grepp om just nu, måste läsa igenom igen.
Koppen är väldigt tyst.
Fio verkar hänga med bra för att vara helt ny. Kan hon ha någon att prata med i smyg? Det gör henne förvisso varken God eller ond.

Frånsett de fyra jag måste kolla på igen så hoppas jag ha fått med alla. Återkommer om den.

Men just nu är alltså de mest misstänkta Dentaku och Glömmerallt.

Jag skrev igår att jag tyckte det här var värt att kolla vidare på och i ljuset av vilken roll BSF faktiskt hade så blir det ännu mer intressant.

Uppenbarligen försökte inte Q rädda kvar BSF, kan rösten på Dentaku istället vara en alibiröst åt D?
Det känns som om rösten måste peka på någonting, eller hade hon/lyan glömt bort extra rösten och kände sig säkra på att BSF skulle åka i och med Bollens sista röst? Och att rösten på Dentaku antingen är en alibiröst eller ett försök att dra med sig en god i fallet om hon skulle råka bli lynchad?
En annan fundering när jag tittar på D1 är din och @fio s röster på BSF, speciellt nu när vi vet att bollen som ond slänger in en tillsynes avgörande röst i sista minuten. Jag kan ju inte låta bli att undra om inte någon av er är ulv och så fick Bollen lov att rösta på samma för att om möjligt rädda Q och då kunna komma undan med att många tyckte att BSF var skum?

Sedan kan ju gandalf ha trott att blacksmithfarm var ond och lagt sin extraröst där och det blev lottning...
Ja det håller jag för rätt troligt, jag är övertygad om att alla som röstade på BSF inte är ulvar men att det gömmer sig några där.

Citerar mitt inlägg igår för att komma ihåg vad jag skrivit.
Artline/Koppen röstade jag på igår. En förstadagsröst, då jag inte hade någon aktiv som kändes misstänkt så valde jag att rösta på en inte aktiv. Har inte skrivit något egentligt lekrelaterat idag men flaggat för dålig aktivitet. Skulle gärna se något därifrån! (och jag har själv uselt med tid den här leken så jag ska inte kasta sten i glashus… :) )

Habina har hållit sig (ovanligt) lugn. Men kommit med vettiga tankar, jag gillade sammanfattningen av BSF-diskussionen :)

Det verkar ha varit väldigt mycket diskussion kring BSF och vad hon kan ha för roll (Gollum, Gandalf/Frodo osv). Jag kan tycka att det är konstigt att den fick så mycket plats. BSF blev (enligt mig) på intet sätt godförklarad efter gårdagens lynch, men det finns ju inget som säger att hon vore Gollum. Möjligen kan hon vara Gandalf eller Frodo och försvarat sig själv med att lägga en extra röst, men det är absolut inte nödvändigtvis så. Inget som vi kan veta något om egentligen väl? vilket får mig fundersam att så pass många erfarna spelare diskuterar det rätt länge.

FiaM (och Mirtai, såg jag nu) lyfter en tanke om Dentaku’s inlägg kring BSF, vilket jag själv reagerade på när jag läste igenom tråden nu. Hmm...
Dentaku röstade på goda LenaH i lynchen, vilket inte nödvändigtvis säger någonting om hennes roll. Men jag ska nog hålla extra koll på Dentaku.

Glömmerallt känns också som en som man bör hålla ett öga på, efter gårdagens sammankopplingar mellan Q och henne. Vet inte riktigt vad man kan läsa ut av det, men klart noterat…

BSF då, som varit centrum för många diskussioner idag.
Som sagt tror jag inte gårdagens lynch säger så mycket om hennes ondhet eller godhet.
Däremot blir jag lite fundersam över hennes röstmotivering idag. 3 röster hade redan lagts, 1 av dessa var bollens på BSF själv. Så BSF hämndröstar och försöker starta drev mot bollen för att hon tror att bollen försöker starta ett drev mot henne? Eller vad? :confused: :confused: Det är en konstig motivering tycker jag allt.
Sen har jag även noterat det här med att Q kanske inte försökte rädda sig själv igår genom att rösta på BSF för att BSF kan ha en viktigare ond roll. Inte alls nödvändigt, men en möjlighet.

Blir inte riktigt klok på vem jag ska rösta på, just nu lutar det åt BSF. Men jag får nog ändå fundera lite till och försöka smita in på toaletten för att rösta senare ikväll :p

Tankarna kvarstår i stort. Med något höjda misstankar mot både Dentaku (tycker cirkus resonemang om henne inte verkar helt galet) och GA på grund av hennes försök till ändring igår.

Habina verkar vettig, rätt lugn. Niyama verkar på hugget och som hon letar onda aktivt. Gabby är en ny spelare för mig men hennes tankar har i stort stämt med mina egna vilket känns betryggande.
Snurrfian, Mirtai, Klara och FiaM har jag inget grepp om just nu, måste läsa igenom igen.
Koppen är väldigt tyst.
Fio verkar hänga med bra för att vara helt ny. Kan hon ha någon att prata med i smyg? Det gör henne förvisso varken God eller ond.

Frånsett de fyra jag måste kolla på igen så hoppas jag ha fått med alla. Återkommer om den.

Men just nu är alltså de mest misstänkta Dentaku och Glömmerallt.

Jaha, då var det en klurighet till i spelet som jag totalt missat! Men jag hade rätt om bollen__ och det var ju en lättnad. Men det känns som om en hel del annat kastats över ända, det här blir ingen lätt DL...

Hur man kan bli misstänkt för att ha lagt första rösten på en ulv är för mig tämligen obegripligt. Det var ju inte direkt så att det var uppenbart att bollen__ låg risigt till när jag var tvungen att rösta. Några misstankar mot mig fanns det inte heller då så vitt jag kunde se, det var först när jag loggat ur som folk började ställa frågor och tyckte att det var misstänkt att jag inte svarade. :meh:

Nåja, jag har svårt att tro att det är någon ulvkonspiration för att bli av med mig även om det säkert finns några svartklädda deltagare som tycker att det är oerhört bra att folk misstänker mig och kastar lite bensin på elden. Jag ska ta en titt på alla de inläggen men det har seglat upp lite nya potentiella svarta ryttare som jag vill hålla koll på också!

Klara och Mirtai verkar rätt överens. Båda håller koll på GA vilket jag själv gör. Känns helt okej.
Mirtai håller även ögonen på Niyama, som jag inte reagerat på. Vet hon något jag inte vet?

FiaM verkar också leta onda aktivt.
Var är alla onda??? :arghh:

Jag borde bli tacksam över @Niyama rycker in till mitt försvar men jag känner samtidigt en viss oro. Jag har erfarenhet av tidigare lekar där jag spelat god och någon som jag sett som en bundsförvant visat sig vara ond. Skulle det vara så att ulvarna försöker få mig lynchad ikväll så skulle någon som försvarar mig mot flera andras misstankar ha en chans att bli godförklarad.

Det KAN vara så att cirkus tidiga röst på mig och det faktum att Niyama kliver in och ifrågasätter den helt enkelt är en genomtänkt plan. Eller så utnyttjar Niyama att cirkus är fel ute.

Det vore alltså lätt för mig att se Niyama som någon som vill hindra att en god blir lynchad men risken är att hon snarare vill kunna dra nytta av mig om jag skulle ryka ikväll. Det är något som får min radar att gå igång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka