Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Mirtai Jag förstår inte riktigt vad jag ska utveckla, jag skrev endel efter att Bsf dog, var det något som var oklart där. Bollen har jag ju misstänkt länge var ju inte förvånande att hon var ulv även om jag trodde mer på ond spion. Att hon var ulv och inte ond spion har misnskat mina misstankar mot dig lite(men du är fortfarande misstänkt) annars har jag inte analyserat det särskilt.

Allmänt

Känner mig hängig så kommer nog inte vara så aktiv ikväll. Tagga mig gärna om det är ågot särskilt ni undrar över.

Cirkus - röstat: FiaM - GA - Dentaku
Det som stör mig mest är rösten idag, som jag redan kommenterat:
"Det här skaver tycker jag. Varför skulle lyan gemensamt försöka bygga upp ett alibi åt Dentaku? Även om hon är häxan eller vad den nu hette så finns ju en reservhäxa fortfarande vid liv. Så att lyan skulle göra såna ansträngningar för att bygga upp ett alibi för just Dentaku köper jag inte."

I inlägget innan röstinlägget idag (#1037) köper hon Mirtais teori lite väl lätt tycker jag. För jag tror inte på teorin. Det känns lite som att Cirkus blir lite lycklig över att någon drar upp nåt "bra" som hon sedan kan rösta efter.

Kollade även på rösten på GA och den känns inte heller helt bra. Det är ju ganska vanligt att någon tar upp att någon annan inte reflekterat över att de kan vara goda som känner till varandra. Det innebär ju inte att man försöker framställa sig som god tillsammans med någon annan, utan att det är intressant att en person inte funderar på den möjligheten. Så tolkade i alla fall jag det, är jag fel ute @glömmerallt ?

Cirkus - röstat: FiaM - GA - Dentaku
Det som stör mig mest är rösten idag, som jag redan kommenterat:
"Det här skaver tycker jag. Varför skulle lyan gemensamt försöka bygga upp ett alibi åt Dentaku? Även om hon är häxan eller vad den nu hette så finns ju en reservhäxa fortfarande vid liv. Så att lyan skulle göra såna ansträngningar för att bygga upp ett alibi för just Dentaku köper jag inte."

I inlägget innan röstinlägget idag (#1037) köper hon Mirtais teori lite väl lätt tycker jag. För jag tror inte på teorin. Det känns lite som att Cirkus blir lite lycklig över att någon drar upp nåt "bra" som hon sedan kan rösta efter.

Kollade även på rösten på GA och den känns inte heller helt bra. Det är ju ganska vanligt att någon tar upp att någon annan inte reflekterat över att de kan vara goda som känner till varandra. Det innebär ju inte att man försöker framställa sig som god tillsammans med någon annan, utan att det är intressant att en person inte funderar på den möjligheten. Så tolkade i alla fall jag det, är jag fel ute @glömmerallt ?

Nej snarare rätt ute, det du skriver stämmer. Jag är allmänt lite skeptiskt när ser saker "från flera håll"eller vad jag ska kalla det känns ofta som att det kan vara ett försök att vinkla saken till sin fördel.

Jag känner dock att jag har förklarat vad jag kan i den frågan och tycker folk det är misstänkt ändå så får de göra det.

Har inte hunnit kika på hennes röst idag än så den får jag kommentera senare.

@Mirtai Jag förstår inte riktigt vad jag ska utveckla, jag skrev endel efter att Bsf dog, var det något som var oklart där. Bollen har jag ju misstänkt länge var ju inte förvånande att hon var ulv även om jag trodde mer på ond spion. Att hon var ulv och inte ond spion har misnskat mina misstankar mot dig lite(men du är fortfarande misstänkt) annars har jag inte analyserat det särskilt.

Allmänt

Känner mig hängig så kommer nog inte vara så aktiv ikväll. Tagga mig gärna om det är ågot särskilt ni undrar över.

Din teori mot mig baserade du ju på att Bollen (som då skulle vara ond spion) skulle följa mig (som då skulle vara ulv) för att meddela sig med lyan. Nu är ju bevisligen inte Bollen ond spion och jag undrar lite vad du anser vara misstänkt med mig nu när din teori föll?

Dessutom efter lite kartläggning av @Idahoe , och läst igenom hennes motivering till att rösta på BSF där hon i ett halv försök "anklagar" BSF för att starta ett drev mot bollen som vi nu vet är ond, så stärks mina misstankar om att Idahoe kan vara ond. OM det rasar in massa röster på mig ikväll kan jag vara rätt säker på att jag är något på spåret! Oj oj nu har jag kanske försatt mig lite på hal is.

Citat Idahoe
BSF då, som varit centrum för många diskussioner idag.
Som sagt tror jag inte gårdagens lynch säger så mycket om hennes ondhet eller godhet.
Däremot blir jag lite fundersam över hennes röstmotivering idag. 3 röster hade redan lagts, 1 av dessa var bollens på BSF själv. Så BSF hämndröstar och försöker starta drev mot bollen för att hon tror att bollen försöker starta ett drev mot henne? Eller vad? :confused: :confused: Det är en konstig motivering tycker jag allt.
Sen har jag även noterat det här med att Q kanske inte försökte rädda sig själv igår genom att rösta på BSF för att BSF kan ha en viktigare ond roll. Inte alls nödvändigt, men en möjlighet.
Blir inte riktigt klok på vem jag ska rösta på, just nu lutar det åt BSF.
Jag funderade på om du hade någon att prata med eftersom jag tyckte du verkar duktig för att vara ny. Dock är det ju inte bara de onda som har det utan finns goda roller också som jag ju skrev :)

Gällande min röst igår var det ju att i ett läge där bollen och bsf hade varsin röst så hämndröstade bsf med motiveringen att bollen försökte starta drev mot henne. Alltså lade bsf dagens första andraröst, på bollen, vilket skulle kunna varit ett försök att få till ett eget drev.
Då jag hade tidigare noteringar på bsf men inte på bollen föll det sig naturligt för mig att lägga tredje rösten på bsf. Röstningen slutade sedan 6-5 (plus extraröst(er)) så jag hade nog knappast den avgörande rösten.

Och att jag skulle rösta på dig ikväll enbart baserat på att du gör ett försök till teori mot mig är inte särskilt troligt faktiskt ;)

:arghh: Ja, det var jättebra att Frodo käkade Bollen__, men jag känner mig helt lost nu. Vem skall jag rösta på om jag inte kan rösta på bollen__? :banghead:

Jag är fortfarande orolig för att det ska rasa in röster på mig och att @Niyama återigen ska kunna se oskyldig ut när en god som hon försökt försvara blivit lynchad. Jag kan förstås vara helt fel ute men ibland har man inget annat val än att gå på den känsla man har för stunden. Jag ska dessutom eventuellt iväg ikväll så det är bäst att jag lägger en röst redan nu.

Dentaku röstar på Niyama

Jag är fortfarande orolig för att det ska rasa in röster på mig och att @Niyama återigen ska kunna se oskyldig ut när en god som hon försökt försvara blivit lynchad. Jag kan förstås vara helt fel ute men ibland har man inget annat val än att gå på den känsla man har för stunden. Jag ska dessutom eventuellt iväg ikväll så det är bäst att jag lägger en röst redan nu.

Dentaku röstar på Niyama

Jag har iofs inte "försvarat" dig men jag har ifrågasatt teorierna mot dig. Nu stiger du dock på misstankelistan, inte för att du röstar på just mig utan pga motiveringen.

@FiaM framförallt baserat på hennes röst igår som jag tycker baserades på en minst sagt skojig teori...

Det fanns ju andra (tex Bollen) som det fanns mycket starkare teorier mot. Att då välja att lägga en uddaröst med en svag teori känns konstigt, framförallt nu när vi vet Bollens roll

Det jag reagerar mest på vid en snabb genomläsning är Mirtai som verkar vilja sprida misstankar mot BSF. Igår hade jag en dålig magkänsla gällande q4 och Mirtai (ska kolla igenom gårdagen mer senare, men behöver laga mat och rösta nu så jag inte missar igen). Jag gissar att både BM och Gollum har meddelat LL att om hen ligger uppe för lynch ska lynchen stoppas. Men jag ser inte vad som talar för att just BSF gjort det, och om hon gjort det tycker jag mer talar för att hon är BM som då även lagt en röst på q4.

Därför:
Niyama röstar på Mirtai

Sitter och går igenom Dentakus inlägg eftersom det är många som verkar ha henna som misstänkt. Hela gårdagen skrev hon om enbart ett ämne. BSF. Huruvida någon trodde att BSF var Gollum eller inte. Hennes inlägg från igår känns väldigt enkelspåriga.

Sedan lägger hon rösten på bollen__, första rösten. Det känner jag talar lite till hennes fördel, om det inte är alibi.

Och så kommer rösten idag. På Niyama. Med en teori om att Niyama måste vara ond för att hon försvarar Dentaku. Och att det ska godförklara en ond Niyama om Dentaku åker och visar sig vara god. Och ja, det är något som Niyama skulle kunna göra, det tror jag nog. Men jag vet inte. Det känns lite desperat med den rösten? Innan den hittar jag inte mycket som talar för Dentakus ondhet, men den där rösten skaver.

cirkus har röstat på Dentaku idag med teorin att lyan ska ha byggt upp ett starkt alibi för Dentaku genom att rösta på henne. Jag vet inte jag, jag tycker det känns som en ganska svag och långsökt teori. Men visst kan det vara sant.

Fast vi kan ju inte utgå från att den kommer att bli käk? Ulvarna lär ju försöka undvika det? Det kan ju vara en anledning till att just lena blev käk hon röstade ju en andra röst på Q som vi nu vet var ulv.

Och om den blir käk är det dessutom inte säkert att ulvarna vill offra ett käk för att få infon?

Du har givetvis en viktig poäng. Men jag är mer bekymrad över de där ulvarna som kan trolla så jag vill hellre ha ut den, problemet är ju bara att lista ut vem det är.
Varför skulle ulvarna undvika att käka den onda spionen? Visst det innebär att de inte får käka natten efter men beroende på vilken information de får av spionen kan det kanske vara värt det?

Varför skulle ulvarna undvika att käka den onda spionen? Visst det innebär att de inte får käka natten efter men beroende på vilken information de får av spionen kan det kanske vara värt det?

För att den onda spionen är just ond. Det är ju liksom solklart att det är dåligt att ta död på någon på ens egen sida.

Vi kan få info av att rösta ut en god, genomatt få veta dens roll men jag tycker ändå inte vi ska rösta ut någon god. ;)

En ska ju ta kål på motståndarna inte lagkamraterna. :)

Din teori mot mig baserade du ju på att Bollen (som då skulle vara ond spion) skulle följa mig (som då skulle vara ulv) för att meddela sig med lyan. Nu är ju bevisligen inte Bollen ond spion och jag undrar lite vad du anser vara misstänkt med mig nu när din teori föll?

Ja det var ju det jag skrev att du är mindre misstänkt pga att hon var ulv och inte spion.

Om vi ska nämna konkreta saker så skaver din röst på bollen lite, du la den 5 rösten på henne när ingen annan hade mer än 2 röster, det är ofta i sådanna läggen som ulvar brukar rösta på varandra liksom tror att det är kört och vill passa på att skaffa alibi. Dessutom var du en av de där som var inblandad i teorierna mot Bsf som jag inte förstod. Det talar till din nackdel nu när hon visade sig vara god.

Cirkus, nu vet jag att cirkus har dåligt med tid men jag känner inte riktigt igen henne i den här leken. Jag brukar alltid tycka att hon kommer med bra teorier och tankar och i den här leken saknar jag det. Är det bara tidsbrist eller sitter hon på facit?

Habina tycker jag kommer med bra inlägg, hon verkar aktivt leta efter onda. Jag delar till stor del hennes tankar. Vill gärna tro att hon är åt det godare hållet.

Gabby_Ossi, duktig spelare som inte gjort något som sticker ut i mina ögon än så länge. Ställer många och bra frågor.

Snurrfian vet jag inte riktigt var jag har just nu. Jag tycker att hon verkar leta efter onda men samtidigt har hon lurat mig förut.

Dentaku en till som jag är fundersam över. Tycker fortfarande att hennes kommentar om att Blacksmithfarm skulle vara skyddad förra natten är lite konstig och jag tycker inte riktigt att hon har besvarat frågan om varför hon trodde det. Samtidigt var hon den första som röstade på bollen_ igår och med tanke på att bollen_ var en av de mest misstänkta så är det ett högt spel som ond, även om det har hamnat en extra röst i lyan. Jag känner mig väldigt fundersam på Dentaku och kommer att hålla ögonen på henne.

Art/Koppen, vill verkligen se mer teorier härifrån!

Idahoe känns anonym, inte många inlägg och jag tycker inte att hon hjälper till att föra leken framåt. Hon hakar på andras teorier och kommentarer. Röstade på Blacksmithfarm igår och även kommentaren efter känns lite sådär men det behöver inte betyda att hon är ond. Vet inte riktigt var jag har Idahoe i dagsläget.

fio, ny deltagare som hittills har varit ganska anonym främst på grund av tidsbrist som det verkar. Har kommit med ett par tänkvärda inlägg under dagen, inget jag reagerar på här än så länge.

Klara verkar leta ond, ställer frågor och vänder och vrider på det mesta. Inget som jag reagerar på än.

Mirtai, inget här som får mig att reagera. Jag tycker att det hon kommer med stämmer med mina egna funderingar. Verkar främst misstänka glömmerallt vilket jag inte ser något konstigt med.

Niyama är en av de som driver leken framåt mest, bra funderingar och frågor. Jag håller med om det mesta hon kommer med samtidigt som jag känner mig lite försiktig för jag vet att Niyama är en bra spelare och kan förmodligen lura upp mig på läktaren flera vändor om.

glömmerallt kommer med många kommentarer och jag tycker att även hon är en av de som driver leken framåt. Det jag funderar på lite är varför hon röstade på Mirtai igår när bollen_ var den som var mest på tapeten och varför sedan försöka ändra till Blacksmithfarm? Var det ett sätt att försöka kasta misstankar mot Mirtai, vi vet ju nu att bollen_ satt i lyan så hon kan ju ha försökt få oss andra att misstänka Mirtai? Var gör detta att glömmerallt hamnar? Slug ond eller en god som har haft lite otur i tankearbetet, jag vet ärligt talat inte men jag håller ögonen på vid gavel här.

Edit, radbrytningar :banghead:

För min egen skull:

De som röstade på BSF igår var: bollen__, Snurrfian, Idahoe, Koppen, Gabby_Ossi (och GA, men för sent)

De som röstade på bollen__ igår var: Dentaku, BSF, fio, Habina, Mirtai, FiaM

Edit - förvirrade mig om vem GA ändrat röst till

Jag är nog ändå ganska säker på att i alla fall ytterligare en ulv röstade på BSF igår för att rädda bollen__. Det som talar för det är att de flesta rösterna ramlade in på slutet. Det innebär att jag vill kika närmare på Snurris, Idahoe, Koppen och G_O. Samt att jag är väldigt misstänksam mot GA pga hennes försök till ändring av röst.

Jag börjar med Koppen, det går snabbast. :p

Det som är svårt med Koppen är ju just att hon inte skrivit några inlägg egentligen. Hon röstade på BSF igår eftersom BSF röstat på bollen__ som Koppen tyckte lät ärlig i sina försvar. Nu med facit i hand har det ju visat sig att hon hade brutalt fel där. Hon lägger fjärde rösten på BSF när bollen__ har fem. Frågan är ju om hon sitter i lyan ihop med bolllen__ och vill försöka rädda henne?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka