Påbörjar dagens röstlista åt LL och assistenten
Dag 3
11:25 cirkus röstar på Dentaku
17:13 Koppen röstar på glömmerallt
Dag 3
11:25 cirkus röstar på Dentaku
17:13 Koppen röstar på glömmerallt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Påbörjar dagens röstlista åt LL och assistenten
Cirkus - röstat: FiaM - GA - Dentaku
Det som stör mig mest är rösten idag, som jag redan kommenterat:
"Det här skaver tycker jag. Varför skulle lyan gemensamt försöka bygga upp ett alibi åt Dentaku? Även om hon är häxan eller vad den nu hette så finns ju en reservhäxa fortfarande vid liv. Så att lyan skulle göra såna ansträngningar för att bygga upp ett alibi för just Dentaku köper jag inte."
I inlägget innan röstinlägget idag (#1037) köper hon Mirtais teori lite väl lätt tycker jag. För jag tror inte på teorin. Det känns lite som att Cirkus blir lite lycklig över att någon drar upp nåt "bra" som hon sedan kan rösta efter.
Kollade även på rösten på GA och den känns inte heller helt bra. Det är ju ganska vanligt att någon tar upp att någon annan inte reflekterat över att de kan vara goda som känner till varandra. Det innebär ju inte att man försöker framställa sig som god tillsammans med någon annan, utan att det är intressant att en person inte funderar på den möjligheten. Så tolkade i alla fall jag det, är jag fel ute @glömmerallt ?
@Mirtai Jag förstår inte riktigt vad jag ska utveckla, jag skrev endel efter att Bsf dog, var det något som var oklart där. Bollen har jag ju misstänkt länge var ju inte förvånande att hon var ulv även om jag trodde mer på ond spion. Att hon var ulv och inte ond spion har misnskat mina misstankar mot dig lite(men du är fortfarande misstänkt) annars har jag inte analyserat det särskilt.
Allmänt
Känner mig hängig så kommer nog inte vara så aktiv ikväll. Tagga mig gärna om det är ågot särskilt ni undrar över.
Jag funderade på om du hade någon att prata med eftersom jag tyckte du verkar duktig för att vara ny. Dock är det ju inte bara de onda som har det utan finns goda roller också som jag ju skrevDessutom efter lite kartläggning av @Idahoe , och läst igenom hennes motivering till att rösta på BSF där hon i ett halv försök "anklagar" BSF för att starta ett drev mot bollen som vi nu vet är ond, så stärks mina misstankar om att Idahoe kan vara ond. OM det rasar in massa röster på mig ikväll kan jag vara rätt säker på att jag är något på spåret! Oj oj nu har jag kanske försatt mig lite på hal is.
Citat Idahoe
BSF då, som varit centrum för många diskussioner idag.
Som sagt tror jag inte gårdagens lynch säger så mycket om hennes ondhet eller godhet.
Däremot blir jag lite fundersam över hennes röstmotivering idag. 3 röster hade redan lagts, 1 av dessa var bollens på BSF själv. Så BSF hämndröstar och försöker starta drev mot bollen för att hon tror att bollen försöker starta ett drev mot henne? Eller vad? Det är en konstig motivering tycker jag allt.
Sen har jag även noterat det här med att Q kanske inte försökte rädda sig själv igår genom att rösta på BSF för att BSF kan ha en viktigare ond roll. Inte alls nödvändigt, men en möjlighet.
Blir inte riktigt klok på vem jag ska rösta på, just nu lutar det åt BSF.
Jag är fortfarande orolig för att det ska rasa in röster på mig och att @Niyama återigen ska kunna se oskyldig ut när en god som hon försökt försvara blivit lynchad. Jag kan förstås vara helt fel ute men ibland har man inget annat val än att gå på den känsla man har för stunden. Jag ska dessutom eventuellt iväg ikväll så det är bäst att jag lägger en röst redan nu.
Dentaku röstar på Niyama
Varför vill du hålla ögonen på Niyama?Även Niyama tänker jag hålla ett öga på!
Det jag reagerar mest på vid en snabb genomläsning är Mirtai som verkar vilja sprida misstankar mot BSF. Igår hade jag en dålig magkänsla gällande q4 och Mirtai (ska kolla igenom gårdagen mer senare, men behöver laga mat och rösta nu så jag inte missar igen). Jag gissar att både BM och Gollum har meddelat LL att om hen ligger uppe för lynch ska lynchen stoppas. Men jag ser inte vad som talar för att just BSF gjort det, och om hon gjort det tycker jag mer talar för att hon är BM som då även lagt en röst på q4.
Därför:
Niyama röstar på Mirtai
Ja, det var jättebra att Frodo käkade Bollen__, men jag känner mig helt lost nu. Vem skall jag rösta på om jag inte kan rösta på bollen__?
Varför skulle ulvarna undvika att käka den onda spionen? Visst det innebär att de inte får käka natten efter men beroende på vilken information de får av spionen kan det kanske vara värt det?Fast vi kan ju inte utgå från att den kommer att bli käk? Ulvarna lär ju försöka undvika det? Det kan ju vara en anledning till att just lena blev käk hon röstade ju en andra röst på Q som vi nu vet var ulv.
Och om den blir käk är det dessutom inte säkert att ulvarna vill offra ett käk för att få infon?
Du har givetvis en viktig poäng. Men jag är mer bekymrad över de där ulvarna som kan trolla så jag vill hellre ha ut den, problemet är ju bara att lista ut vem det är.
Varför skulle ulvarna undvika att käka den onda spionen? Visst det innebär att de inte får käka natten efter men beroende på vilken information de får av spionen kan det kanske vara värt det?
Din teori mot mig baserade du ju på att Bollen (som då skulle vara ond spion) skulle följa mig (som då skulle vara ulv) för att meddela sig med lyan. Nu är ju bevisligen inte Bollen ond spion och jag undrar lite vad du anser vara misstänkt med mig nu när din teori föll?
För min egen skull:
De som röstade på BSF igår var: bollen__, Snurrfian, Idahoe, Koppen, Gabby_Ossi (och GA, men för sent)
De som röstade på bollen__ igår var: Dentaku, BSF, fio, Habina, Mirtai, FiaM
Edit - förvirrade mig om vem GA ändrat röst till