Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, tänka logiskt... Uteslutningsmetoden...

De jag vill ha åt goda sidan:

Cirkus, resonerar klokt, förklarar sig när jag undrat över saker.
FiaM, har också letat onda bra, gjorde sammanfattningar om sina tankar som jag hänger med i.
Niyama, letar, ifrågasätter, undrar. Hoppas så hon är god!
Snurrfian har jag hittat en god roll som passar henne och jag hoppas den stämmer. Som någon annan skrev känns hon inte snurrig, utan kommer med bra tankar.

De som jag tror kan vara onda:

Glömmerallt, tvillingtankarna som ursäkt för att försvara quarter4ever, har inte riktigt förstått mig på hennes försök att släta över den fadäsen.
Dentaku, se nedan. Nä, jag kan inte kopiera in från Paddington, se mitt nästa inlägg istället...

Resten... Försöker jag tänka på imorgon när hjärnan förhoppningsvis inte är helt mosig av förkylning... Har ju min genomläsning att avsluta också...

Jag känner mig också jätteförvirrad, tror jag hinner gå igenom alla för att reda ut vart jag ska gräva mer:

cirkus
Jag håller med om att det är något som inte känns som det brukar med cirkus, hon brukar komma med mycket mer utvecklade teorier. Det gäller dock både som god och ond så jag vet inte om det säger något om hennes roll? Eller om hon bara har tidsbrist? Lade tidig röst på glömmerallt igår.

Habina känns som att hon letar ulvar och inte bara kör på i samma spår. Röstade på bollen__ som visade sig vara ond igår. Jag har inte godförklarat henne men jag har för många andra som är halvskumma för att hon ska kvala in som mest misstänkt just nu.

Snurrfian tycker jag fortfarande är mindre snurrig än när hon varit ond, dock var hon den som lade andra rösten på Bsf så jag kommer nog vara lite mer uppmärksam på henne framöver.

Dentaku som jag skrev i senaste inlägget är det något med Dentaku som har känts lite avigt. Rösten på Niyama vet jag inte hur jag ska tolka, är hon något på spåren eller är hon en ulv som försöker sprida misstankar? Eller bara god som är fel ute? Dentaku måste jag kolla närmare på, jag får inte riktigt grepp på vad som skaver. Cirkus har lagt en röst på Dentaku redan.

Koppen finns det som sagt inte så mycket att gå på, hon var en av de som röstade på Bsf och det skulle mycket väl kunna vara för att hon inte hade tid att riktigt sätta sig in i leken och hakade på någons teori som lät bra. Men det skulle också kunna vara så att hon är i lyan och det var just vad de hoppades att vi skulle anta? Svårt hur som helst att avgöra i nuläget.

FiaM är inte heller bland de mer misstänkta, på något sätt brukar hon inte fastna så mycket hos mig och så inte nu heller, och det tyder väl på att hon spelar likadant nu som senast när hon var god. Lade sista rösten på bollen__ och hade avgjort till hennes nackdel om det inte varit för extraröst. Känns inte som något en ulv borde göra i det läget?

Idahoe har inte heller stuckit ut så mycket förutom att hon var med och röstade ut goda Bsf, lade tredjerösten. Något misstänkt men samtidigt tycker jag hennes förklaring låter vettig och jag misstog ju mig själv. Liksom Snurrfian kommer hon hamna mer under lupp men kommer inte kolla upp henne specifikt idag.

Fio klarar sig ganska bra för att vara ny, har inte gjort några klavertramp i alla fall. Hon drar upp Idahoe som mer misstänkt bland de som röstade på Bsf, vet inte om jag håller med och hon verkar fortfarande missuppfatta vissa saker, men får ändå intryck att hon letar ulvar.

Klara verkar också vrida och vända på saker på ett bra sätt och letar ulvar, har inte reagerat på något konstigt här änsålänge. Hon har ganska naturligt funderat en del kring glömmerallt i början men verkar mer och mer vilja kolla på alla möjliga alternativ. Lade en andraröst på glömmerallt igår.

Mirtai fick två röster mot sig igår, Niyama började (?) bygga en teori igår som utgick från att bollen ev var ond spion, det stämde ju inte så då tycker jag inte det finns så mycket att anmärka på hos Mirtai idag. Röstade på bollen igår.

Niyama är jag lite rädd för, har känslan av att hon kan luras rätt bra... Dentaku har lagt en röst på henne och även om teorin i sig inte är så stark så skulle hon kunna vara något på spåret. Gamla rävar kanske vet hur de ska göra för att inte ge iväg tillräckligt att bygga bra teorier på. Samtidigt vet jag ju inte om jag ska lita på Dentaku :banghead:. Niyama röstade på Mirtai igår, det vet jag inte heller riktigt hur jag ska tolka... Nu springer klockan iväg men vill hinna kolla mer på Niyama innan DL.

glömmerallt är det mycket jag inte får att gå ihop med. Tvillingpratet var det som drog upp henne som misstänkt, men röständringen igår skaver mer... Först röstade hon på Mirtai med samma teori som Niyama, sedan försökte hon ändra till Bsf men hann inte. Var det en ulv som insåg att hon hade en chans att rädda kollegan bollen__? Eller ond spion som gjorde samma sak? Eller trodde hon verkligen så mycket på Bsf's ondska att hon ville ha ut henne? Och skulle hon verkligen exponera sig så mycket som ond?

Så ja, de som jag har som mest misstänkta är de som redan fått röster, så nu hoppas jag att jag stöter på något som gör att allt klarnar när jag går tillbaka och popcornläser :up: Wish me luck :yuck:

Habina röstar på dentaku

Då jag tror hon försade sig om att de diskuterat i lyan att blacksmithfarm var skyddad samt att quarter4ever försökte ge henne alibi genom att rösta på henne i dl1.

Kan du förklara varför? :) Nyfiken med tanke på att du bortser från alla andra som också röstade på BSF

En längre motivering,

Eftersom jag tror att en eller kanske två av er som röstade på bsf i slutet sitter i lyan och det är omöjligt att få ut någon info från Koppen och jag har ingen känsla av att Gabbi är ond än så länge så det återstår bara du pga detta som jag tidigare tagit upp
"Dessutom efter lite kartläggning av @@Idahoe , och läst igenom hennes motivering till att rösta på BSF där hon i ett halv försök "anklagar" BSF för att starta ett drev mot bollen som vi nu vet är ond, så stärks mina misstankar om att Idahoe kan vara ond."

Sen kan jag få ihop det med det som kommit fram senare att lyan kanske hade en extraröst att tillgå och då vad det viktigt att Bsf fick x-antal röster så att bollen kunde räddas. Möjligt att det är en svag teori men jag har ingen annan och kommer nog inte lyckas lura ut en annan på de 5 minuter jag har på mig innan jag måste åka och jobba så därför :

fio röstar på idahoe

Jag kommer nog inte bli klokare och har massor att göra här hemma ikväll så röstar redan nu.

Mirtai röstar på glömmerallt

Det gör jag eftersom jag tycker att hon kommer med svajiga teorier i vad som känns som ett försök att avleda uppmärksamheten från den ulv som höll på att lynchas (Bollen). Dessutom tycker jag att hon gjort några drag i spelet som inte riktigt känns som hennes vanliga, genomtänka agerande. Dels är det röständringen i sista minuten. Jag blir verkligen inte klok på den! Men också att rösta på någon med en så svag teori som en hon hade mot mig.

Gabby_Ossi la femte rösten på BSF när bollen__ hade fem. Här börjar det lukta räddningsförsök på riktigt. Det som stör mig när jag går igenom G_Os inlägg är att jag hittar egentligen inget annat som talar för hennes ondska. Men jag har ju blivit lurad förr. :cautious:

G_Os motiv till rösten på BSF måste jag säga att jag inte begriper ett dugg av. Det känns som att det kan vara ett hastverk i ett desperat läge för att försöka rädda en kumpan i knipa.

Jag vet inte vad jag ska tro. :banghead:

Hastverk stämmer :yuck:, jag tänkte rösta på bollen__ men hade suttit och klurat på q4s röst som jag inte alls förstod, och när jag sedan fick ihop det i mitt huvud med att q4 skulle ha skyddat Bsf så var jag tvungen att få iväg rösten snabbt, höll på med lite annat där runt DL som gjorde att jag var tvungen att springa iväg och litade inte på att jag skulle hinna tillbaka igen innan DL. Tänkte att det stod ju ändå mellan bollen__ och Bsf och jag trodde ju båda var onda men att bollen var spion och Bsf ulv med specialförmåga.

Dag 3
11:25 cirkus röstar på Dentaku
17:13 Koppen röstar på glömmerallt
18:21 Dentaku röstar på Niyama
20:48 Habina röstar på Dentaku
20:51 fio röstar på Idahoe
20:52 Mirtai röstar på glömmerallt

Det skymmer, det som tidigare var lätt fuktig jord mot nakna hobbitfötter blir nu mer och mer fuktigt. Det är inte det värsta, myggorna har blivit mer och mer besvärliga men nu i skymningen är de rent utav aggressiva och det är dags att slå läger för natten. Mitt i träsket hittar sällskapet en drägligt torr yta och förbereder sig på att försöka undvika att bli uppätna av mygg och knott.

DL 21:30 närmar sig

Jag vet att jag inte granskat Snurrfian som en av de som röstade på BSF, men min hjärna orkar inte ta in mer ikväll. Istället har jag plockat ihop lite av det som får mig att misstänka Glömmerallt. (Sorry, jag är kanske insnöad, men hennes agerande kring röstningen snarare stärkte än sänkte mina misstankar)

Först ut Q4Es reaktion på Habinas första röst på GA.

Jag har också svårt att hitta något denna gången men om man ska vara petig så den som egentligen säger att jag gjort ett räknefel om 1/3 kontra 30% först på min 30% antagande av onda så är det faktiskt @Blacksmithfarm

Glömerallts kommentar som iofs var först

"Vad bygger du de 30% på? :)

Vi brukar väl säga en tredjedel och det är väl i utgångspunkt när de onda vet om varandra. Och det är ju ganska vanligt med onda utanför lyan,vilket borde ge fler onda, så jag tänker att procenten borde ligga högre?"

så lite konstigt tycker jag att det är att du just hakar upp dig på glömmerallts svaromål, när det faktiskt är så att hon utvecklar blacksmithfarms svaromål på mitt reonemang?
Fortfarande så tycker jag det är lite hårklyverier att haka upp sig på att jag skrev ca 30% ( obsevera ca ) då jag de facto inte skrev 1/3 vilket jag tycker att det är konstigt att BSF direkt antar att jag menade?
Så för mig är BSF mycket mer misstänkt ur det hänseendet än glömmerallt just nu,
därmed inte sagt att inte båda är onda
De var väldigt snabba båda två att snappa upp detta, men jag uppfattar den som drivande i detta faktiskt är BSF.

Edit
La till glömmerallts första kommentar i inläggget med citattecken, kom inte med när jag postade första gången

Jag tycker det är lite mysko att Q vill vända allt till att vara BSFs "fel" och ta GA i försvar. Vi vet ju att Q var ond och BSF god.

GAs första kommentar på alla diskussioner som blev om henne, Q och BSF. Inget jag reagerar på där, men jag ville ta med det för att se en helhet.

Alltså jag förstår inte riktigt den här disskussionen om mig, snurris, Q, Bsf och antalet onda.
Hur många onda det är diskuteras ju i varje lek

Att Habina rösta på mig tycker jag inte är så konstigt hon hade ju inte så mycket att gå på och verkade behöva rösta. Tillägget att hon kankse skulle ändra om hon han in senare tyder ju på att att misstanken mot mig inte var så stark utan att hon mer behövde något att rösta på. Finner det märkligt att det fått så mycket uppmärksamhet. Jag menar jag är den som rösten hamnade på och jag tänker inte så mycet mer än "typiskt förstadagsröst."

Sedan GAs röst på mig, där hon tar upp tvillingpratet.

glömmeralltröstar på klara

Jag tycker det är väldigt märkligt att hon nämner tvillingar i inlägget utan att reflekteraa över att jag och q kan vara det

Hennes svar när jag skrev att jag hade tänkt rösta på Q, men valde att inte göra det när jag insåg att de kunde vara tvillingar. Men att jag blev tveksam när GA pratade så i klartext om att de kunde vara tvillingar. Här känns det som att GA ändå vill ta avstånd till ett samband med Q genom att säga att hon inte skulle gjort som hon gjorde om hon varit tvilling med någon. Och tvillingar var dom ju inte, det vet vi ju. Men dom kan ju ha andra samband.

Skriva ut i klartext kan en ju göra, däremot hade jag inte lagt en udda röst om en tvilling till mig var i riskzoonen( Q fick en tidigröst och var allmänt uppe för diskussion).

Sedan kommer vi till igår. Här känns det som att hon vill få till ett alibi. Jo, hon misstänker bollen__, men vill inte rösta på henne.

Ja det stämmer,det var en utveckling på LenaHs tanke om att hon var ulv som räddningsröstat, jag tyckte det var lite väl uppenbart av en ulv och mer något en ond spion skulle kunna göra.

Jag tror för övrigt fortfarande på bollen som ond spion men jag vet inte om jag borde rösta på henne, det är ju viktigare att få ut ulvarna,fast hon kan ju vara ulv också men jag mistänker henne inte mer än andra när det gäller att vara ulv.

Jag ska läsa igenom leken lite mer först så får vi se sedan.

Och så hennes försök till ändrad röst, som skulle slagit spiken i kistan för BSF (som ju lynchades ändå, men det kanske inte onda sidan visste om, om dom inte satt på en extraröst trots allt) och rädda bollen__.

går tillbaka till min teori från inatt mirtai har en poäng i att jag bara röstar på henne pga bollens agerande så glömmerallt ändrar röst till @Blacksmithfarm

Allt det här gör glömmerallt fasligt misstänkt i mina ögon. Det enda som talar emot är att "glömmerallt borde inte göra så". Och nej, det borde hon inte. Men jag vill syna glömmerallt nu. Det blir för mycket.

Därför:

Klara röstar på glömmerallt.

Dag 3
21:10 Klara röstar på glömmerallt

Dags att rösta då.
Som tidigare nämnts så har GA och Dentaku varit mina huvudmisstänkta under dagen.
Dentaku får vara kvar under bevakning men det är ändå Glömmerallt som känns mest udda.
Hennes tvillingsnack och att hon blev försvarad av Q, för att sedan bortförklara det, samt hennes försök till röständring igår som kändes som ett försök att rädda onda bollen_

Idahoe röstar på Glömmerallt

Habina röstar på dentaku

Då jag tror hon försade sig om att de diskuterat i lyan att blacksmithfarm var skyddad samt att quarter4ever försökte ge henne alibi genom att rösta på henne i dl1.
Intressant tanke, jag var mer inne på att hon kan ha en roll som ger information och tolkade informationen fel eller blev lurad av den.

Jag ska försöka sammanfatta lite om var och en som är kvar(om jag hinner)

2. cirkus - det är jag
3. Habina - tror jag kan vara god, hon letar onda på ett vis som brukar stämma med hur hon spelar som god. Hon har bland annat kommit med en teori runt glömmerallt som god och jag förstår hur hon tänker runt den. Ändå vill jag hellre granska glömmerallt ytterligare en gång.
4. Gabby_Ossi även hon kommer med bra tankar, men samtidigt inget som jag konkret och säkert kan säga att - detta eller detta gör att hon borde vara det ena eller det andra. Rösten på bsf är ju inte till hennes fördel i ljuset av att bsf var god och bollen__ ond. Jag funderade ju också en hel del på bsf igår så den är inte skitkonstig även om det inte är ett stort plus.
5. Snurrfian lite samma som med Gabby_Ossi, hon har inte heller stuckit ut åt något håll. Det är inte en fördel att ha lagt en röst på bsf igår, samtidigt så vet ju jag att jag funderade mkt på bsf också
6. Dentaku jag har lagt en säkerhetsröst där, men nu känner jag mig osäker. Niyama skyndar till hennes försvar och Dentaku röstar på Niyama, nånting känns skumt. Kan de sitta i lyan tillsammans? Alltså, det känns lite för osannolikt, men varför försvarar Niyama då Dentaku? Jag tror att Niyama får en roll i mitt pussel och det gör att jag kommer att lägga bort min röst på Dentaku och lägga den nån annanstans
7. Artline/Koppen - alltså jag vet inte. Alldeles för lite tankar för att jag ska dra nån slutsats. Även hon röstar på bsf - och det är inte till henens fördel. Visst röstar Koppen på glömmerallt idag, men med en teori som visserligen är... men jag vet inte om just DET resonemanget är vad jag skulle vilja hålla mest emot glömmerallt. Det känns för enkelt på något vis. Neutral möjligt ond.
8. FiaM Ännu en som jag tycker letar onda på ett konstruktivt vis. Jag har inte riktigt placerat in henne i pusslet, men jag tror på en god roll. Tanken om hur Gollum borde rösta (alltså vara med och lyncha en som åker är MYCKET intressant) - samtidigt lägger hon själv sista rösten på bollen__ som då ser ut att åka, men jag tror *inte*att hon lanserat en sån teori om hon var Gollum
11. Idahoe har seglat upp på himlen som en kandidat som ond. Ffa från fio, jag är inte lika säker, inte för att hon inte kan vara ond, även hennes röst på bsf talar inte till hennes fördel, MEN varför har fio valt ut just Idahoe, jag fattar inte riktigt det? Samtidigt så tycker ju jag att Idahoes tredje röst inte behöver vara med utslagsgivande än någon annan.
12. Fio kommer med rätt feta och genomtänkta teorier mot Idahoe, men bara mot en enda spelare och det bygger på att utan Idahoes röst hade bsf inte åkt, jag fattar fortfarande inte hur hon valt Idahoe. Men känns ändå uppriktig. Neutral mot god.
14. Klara här är en jag också tror är god. Lägger en röst på glömmerallt igår och på Idahoe i DL1. Än så länge säger det mig mest att hon tänker själv - typ. Hon känns lite som Habina - vrider och vänder på alla tankar och snöar inte in bara på en enda. Utan funderar på de flesta, hjälper till liksom.
15. Mirtai En som jag inte reagerat på och bara en sån sak reagarer jag på. Hon håller för mig väldigt låg profil. Hon röstade på bollen__ en som såg ut att troligt kunna åka, i det läget så hade bollen__ absolut flest röster. Med FiaM's teori i bakhuvudet gör att jag ser en potentiell Gollum här (mer än vad jag ser en ulv just för stunden)
16. Niyama Ännu en som jag vill kunna förlita mig på. Jag tycker att hon också har väldigt konstruktiva och lite "nya" tankar. Känns väldigt bra med en som hjälper till och vänder på en extra sten. Jag har en roll för Niyama i mitt pussel som kan stämma och då är hon god.
17. glömmerallt inte fan vet jag. Detta är en av de svåraste för mig just nu. Lite som Dentaku. Å ena sidan och å andra sidan. Men jag VET inte.

cirkus är just nu mycket fundersam om rösten på Dentaku kan vara förhastad. samtidigt har jag inte någon klockren OND kandidat. Däremot så med lite analys så seglar Mirtai upp som en tänkbar Gollum. Ska vi försöka rösta ut en potentiell Gollum, lynchen lär ju stoppas (visst har han den förmågan?) och då VET vi ju alla att Mirtai är Gollum, har vi råd med det?

Dag 3
21:10 Klara röstar på glömmerallt
21:12 Idahoe röstar på glömmerallt
21:15 Gabby_Ossi röstar på glömmerallt

Dentaku: 2
glömmerallt: 5
Niyama: 1
Idahoe: 1

Senast ändrad:
Jag får inte ihop det, jag är fortfarande för osäker på Niyama och Dentaku, tror en av dem troligt kan vara ulv men vet inte vilken.

Glömmerallts röständring känns väldigt konstig, typisk försök till räddning när hon märkte att en massa goda hängde på bollen__s röst på Bsf i sista stund. Eller, kom jag på nu, så kanske hon är Gollum som trodde Bsf kunde vara Frodo och hoppades ha chans att lägga beslag på ringen. I vilket fall så kommer jag nog inte kunna lita på glömmerallt.

Gabby_Ossi röstar på glömmerallt

Jag ska försöka sammanfatta lite om var och en som är kvar(om jag hinner)

cirkus är just nu mycket fundersam om rösten på Dentaku kan vara förhastad. samtidigt har jag inte någon klockren OND kandidat. Däremot så med lite analys så seglar Mirtai upp som en tänkbar Gollum. Ska vi försöka rösta ut en potentiell Gollum, lynchen lär ju stoppas (visst har han den förmågan?) och då VET vi ju alla att Mirtai är Gollum, har vi råd med det?

Eller så riskerar ni att rösta ut en som inte kan stoppa en lynch...

Det här skaver tycker jag. Varför skulle lyan gemensamt försöka bygga upp ett alibi åt Dentaku? Även om hon är häxan eller vad den nu hette så finns ju en reservhäxa fortfarande vid liv. Så att lyan skulle göra såna ansträngningar för att bygga upp ett alibi för just Dentaku köper jag inte.
Cirkus - röstat: FiaM - GA - Dentaku
Det som stör mig mest är rösten idag, som jag redan kommenterat:
"Det här skaver tycker jag. Varför skulle lyan gemensamt försöka bygga upp ett alibi åt Dentaku? Även om hon är häxan eller vad den nu hette så finns ju en reservhäxa fortfarande vid liv. Så att lyan skulle göra såna ansträngningar för att bygga upp ett alibi för just Dentaku köper jag inte."

I inlägget innan röstinlägget idag (#1037) köper hon Mirtais teori lite väl lätt tycker jag. För jag tror inte på teorin. Det känns lite som att Cirkus blir lite lycklig över att någon drar upp nåt "bra" som hon sedan kan rösta efter.

Kollade även på rösten på GA och den känns inte heller helt bra. Det är ju ganska vanligt att någon tar upp att någon annan inte reflekterat över att de kan vara goda som känner till varandra. Det innebär ju inte att man försöker framställa sig som god tillsammans med någon annan, utan att det är intressant att en person inte funderar på den möjligheten. Så tolkade i alla fall jag det, är jag fel ute @glömmerallt ?

Har kollat upp det där med cirkus röst på dentaku och jag håller med dig om den, Jag tycker för övrigt att även @Habinas röst på Dentaku är egendomlig? känns som en rätt svag teori att säga "tror hon försa sig".

Cirkus och habina verkar hålla varandra som goda också så det kan ju vara goda som har koll på varandra genm extra info + har info om dentaku?

Å andra sidan tycker jag inte dentaku varit särskilt skum innan rösten på dig idag, den rösten känns också konstigt.

Någon röst kan ju förstås vara trollad men alla tre lär ju inte vara detO_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka