Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idahoe lägger tredje rösten på BSF när bollen__ har fem röster. Det är bara tre stycken kvar att rösta då. Frågan är ju om en ond i det läget skulle gjort ett försök att räddningsrösta när det ändå såg ganska mörkt ut för bollen__? Kanske, om man visste att övriga lyanmedlemar också skulle rösta på BSF, men frågan är ju om alla verkligen gjort det ? Jag har svårt att tro att en lya skulle visa upp sig på det sättet för att rädda en medlem. eller så gör dom just det för att det är så otroligt.

Jag funderade på om du hade någon att prata med eftersom jag tyckte du verkar duktig för att vara ny. Dock är det ju inte bara de onda som har det utan finns goda roller också som jag ju skrev :)

Gällande min röst igår var det ju att i ett läge där bollen och bsf hade varsin röst så hämndröstade bsf med motiveringen att bollen försökte starta drev mot henne. Alltså lade bsf dagens första andraröst, på bollen, vilket skulle kunna varit ett försök att få till ett eget drev.
Då jag hade tidigare noteringar på bsf men inte på bollen föll det sig naturligt för mig att lägga tredje rösten på bsf. Röstningen slutade sedan 6-5 (plus extraröst(er)) så jag hade nog knappast den avgörande rösten.

Nä du kanske inte hade den avgörande rösten men utan den hade det ju inte gått ulvarnas väg. :angel:

Och att jag skulle rösta på dig ikväll enbart baserat på att du gör ett försök till teori mot mig är inte särskilt troligt faktiskt ;)

Kanske mer troligt att jag blir käk i natt.. nåja lever jag inte i morgon bitti efter Natt DL så vet vi ju.

Även i natt ska jag ju jobba och tvingas lägga min röst tidigare, vilket känns väldigt svårt då jag inte har någonting att gå på förutom min teori om idahoe, trodde ju oxå som övriga att bollen skulle finnas kvar att rösta på ikväll :banghead:

Idahoe lägger tredje rösten på BSF när bollen__ har fem röster. Det är bara tre stycken kvar att rösta då. Frågan är ju om en ond i det läget skulle gjort ett försök att räddningsrösta när det ändå såg ganska mörkt ut för bollen__? Kanske, om man visste att övriga lyanmedlemar också skulle rösta på BSF, men frågan är ju om alla verkligen gjort det ? Jag har svårt att tro att en lya skulle visa upp sig på det sättet för att rädda en medlem. eller så gör dom just det för att det är så otroligt.

Kanske det var tacksamt för att det var just BSF iom att hon var ganska misstänkt i Dl 1. På något sätt måste dom ju vetat att dom hade någon slags extraröst att tillgå för att rädda bollen OM det kom in x-antal röster på BSF , därför var det viktigt att BSF fick många röster på sig.. tänker jag?

Kanske det var tacksamt för att det var just BSF iom att hon var ganska misstänkt i Dl 1. På något sätt måste dom ju vetat att dom hade någon slags extraröst att tillgå för att rädda bollen OM det kom in x-antal röster på BSF , därför var det viktigt att BSF fick många röster på sig.. tänker jag?
Undrar hur du tänker att lyan skulle vetat om eventuell extraröst? Har lyan möjlighet att lägga extraröst i den här leken?

Undrar hur du tänker att lyan skulle vetat om eventuell extraröst? Har lyan möjlighet att lägga extraröst i den här leken?

Inte vet jag, men på nått sätt gick det ju till så eftersom bollen hade flest röster men klarade sig och BSF som var god åkte.

För min egen skull:
De som röstade på BSF igår var: bollen__, Snurrfian, Idahoe, Koppen, Gabby_Ossi (och GA, men för sent)
De som röstade på bollen__ igår var: Dentaku, BSF, fio, Habina, Mirtai, FiaM
(Kopierade Klaras lista)

Jag håller med Klara om att det borde finnas (minst?) en ulv bland de som röstade på Blacksmithfarm igår men jag tror även att det kan finnas någon som alibiröstade på bollen_. Är allt annat än säker på att det är så men det skulle inte förvåna mig.

Käket av bollen_ var ju en välkommen överraskning och har gett upphov till en del spekulationer, min gissning är som flera andras att Frodo stal från bollen_ och käkade henne som tack :devil:. Innebär det här att Frodo finns bland de som röstade på bollen_? Ingen aning men det känns som en möjlighet.

Om dom nu hade en extraröst. Det vet vi ju inte. Och jag tror ändå inte att alla dom som la sina röster på slutet är med i lyan. Jag vet inte, att just Idahoe skulle lagt en räddningsröst känns lite svagt. Möjligen en alibiröst.

Om dom nu hade en extraröst. Det vet vi ju inte. Och jag tror ändå inte att alla dom som la sina röster på slutet är med i lyan. Jag vet inte, att just Idahoe skulle lagt en räddningsröst känns lite svagt. Möjligen en alibiröst.

Nej jag tror inte heller att alla som la sin röst i slutet på bsf är med i lyan men jag tror att idahoe är det.

Tankarna finns ju att brevis delat ut ett paket med en extraröst till någon i lyan.
Hm, sant så kan det ju ha varit.
Efter att ha funderat lite till så tänker jag att Gandalf/BM också kan ha lagt en extraröst på BSF. Fast det borde väl lyan inte veta om?

Läser igenom leken och hittar följande inlägg från Gabby som jag tycker är värt att lyfta. Funderar om det har något med röstningen att göra?

Intressanta funderingar! Jag tror också att ringen borde ändra dynamiken lite, t.ex. tjänar man ju på att rösta på den som åker ut eftersom den kan ha ringen och då har man större chans att behålla/få över ringen på sin egen sida.

Hm, sant så kan det ju ha varit.
Efter att ha funderat lite till så tänker jag att Gandalf/BM också kan ha lagt en extraröst på BSF. Fast det borde väl lyan inte veta om?

Så kan det absolut vara. Och egentligen är det väl mer sannolikt. Även om det är möjligt att onda hade en extraröst att leka med.

Läser igenom leken och hittar följande inlägg från Gabby som jag tycker är värt att lyfta. Funderar om det har något med röstningen att göra?
Intressant tanke! :) Frågan är ju om det går att läsa ut så mycket av det just nu, i båda lyncherna hittills har ju den med flest röster klarat sig O_o
Men det skulle kunna innebära att till exempel Gollum möjligen finns bland de som röstade på bollen_ då dennes enda chans att få tag i ringen är i samband med en lycnch (eller?)

Det här skaver tycker jag. Varför skulle lyan gemensamt försöka bygga upp ett alibi åt Dentaku? Även om hon är häxan eller vad den nu hette så finns ju en reservhäxa fortfarande vid liv. Så att lyan skulle göra såna ansträngningar för att bygga upp ett alibi för just Dentaku köper jag inte.

Men har vi råd att chansa på att Dentaku är ulv? Fast å andra sidan så kanske GA inte heller är ulv... Eller så är båda och Dentaku är viktigare...

Alla har gått hem nu så jag har en hel timme på mig och jag har skummat igenom
Jag är tillbaka och jag fastnar på dessa två inlägg och ... jag är benägen att hålla med. Bägge två. Jobbigt nog.

Jag är tillbaka och jag fastnar på dessa två inlägg och ... jag är benägen att hålla med. Bägge två. Jobbigt nog.

Förstår inte riktigt vad du håller med om? Eller snarare hur du tänker. Kan du utveckla?

:banghead: Jag vet inte alls. Finns det ingen som vet något om någon och kan komma med en briljant teori? För nu är det mindre än en timme kvar och jag har fått veta att jag inte får rösta på bollen__ Hjälp!

Gabby_Ossi la femte rösten på BSF när bollen__ hade fem. Här börjar det lukta räddningsförsök på riktigt. Det som stör mig när jag går igenom G_Os inlägg är att jag hittar egentligen inget annat som talar för hennes ondska. Men jag har ju blivit lurad förr. :cautious:

G_Os motiv till rösten på BSF måste jag säga att jag inte begriper ett dugg av. Det känns som att det kan vara ett hastverk i ett desperat läge för att försöka rädda en kumpan i knipa.

Om det nu inte är så att Bsf är ulv också :banghead:

Om Bsf är i lyan och bollen__ är ond spion går det ihop... Gaah.

Är det bäst att ta ulv eller spion då? Ulv tror jag ändå, därför:

Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

Jag vet inte vad jag ska tro. :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka