Kalasbesvikelse

Pallas

Trådstartare
Vi hade bjudit in 4 barn på kalas idag då Viktor fyllde tre år i tisdags. Tjugo minuter innan alla skulle komma så kräks lillebror två gånger och det är bara att blåsa av kalaset för säkerhets skull. :(

Tur att Viktor inte har någon direkt uppfattning om vad kalas är, och kusiner, faster och farmor är här i allafall, så vi får väl äta tårtan själva.
 
Sv: Kalasbesvikelse

Vad tråkigt. Tyvärr kan man ju inte styra över när de ska bli sjuka.

Min äldsta flicka har två år i rad fått magsjuka på min födelsedag.

Vi ringde såklart och talade om att hon kräkts, men folk ville komma iaf.

Det var bara två av alla gäster som kom, som inte fick magsjuka...:crazy:

Men men, de var ju förvarnade iaf.
 
Sv: Kalasbesvikelse

Vi har haft det ganska trevligt i allafall. Min bästis, som har tre barn, svängde förbi med presenter så Viktor fick öppna dem. Vi har dansat till små grodorna och räven raskar över isen och ätit tårta. Lillebror verkar inte sjuk, men jag ville inte riskera att det var magsjuka och sätta min bästis, som är ensam med tre barn under 5 år på veckorna, i klistret.
 
Sv: Kalasbesvikelse

Min storasyster var också med om en Kalasbesvikelse när hon var liten. Men inte på samma sätt som TS. Hon fyllde 8 om jag minns rätt.
Mamma hade bjudit in 12 barn och dukat för allihopa, men bara två kom. Usch, blir så ledsen när jag tänker på det. tänk att ingen ville komma på min underbara systers födelsedag! Hur hanterar man något sådannt som förälder ?
 
Sv: Kalasbesvikelse

Ånej fyyy! Så hjärtlöst... Jag vet faktiskt inte hur man hanterar det, jag har aldrig haft de problemen med min äldste son. Förstår att din syster var jätteledsen, hon var ju så passa gammal att hon kunde börja pfundera på varför "ingen" kom. Usch! Jag ger henne en retroaktiv kram i allafall.
 
Sv: Kalasbesvikelse

Min storasyster var också med om en Kalasbesvikelse när hon var liten. Men inte på samma sätt som TS. Hon fyllde 8 om jag minns rätt.
Mamma hade bjudit in 12 barn och dukat för allihopa, men bara två kom. Usch, blir så ledsen när jag tänker på det. tänk att ingen ville komma på min underbara systers födelsedag! Hur hanterar man något sådannt som förälder ?

Usch, när jag läser sånt där får jag ont i magen. Stackars din syster.
 
Sv: Kalasbesvikelse

Min storasyster var också med om en Kalasbesvikelse när hon var liten. Men inte på samma sätt som TS. Hon fyllde 8 om jag minns rätt.
Mamma hade bjudit in 12 barn och dukat för allihopa, men bara två kom. Usch, blir så ledsen när jag tänker på det. tänk att ingen ville komma på min underbara systers födelsedag! Hur hanterar man något sådannt som förälder ?

Usch..jobbigt..men d kanske bara va en tillfällighet att alla d andra inte kunde komma...?

Jag gjorde ett riktigt taskigt misstag när jag va liten o skulle ha kalas,
hade gjort inbjudningskort med allas namn på framsidan som delades ut i skolan...
bara det att jag hade helt glömt bort en stackare o när jag delat ut alla korten så trodde jag ju att alla hade fått varsit kort..
Han sa inget då men det gjorde hans mamma när hon ringde på kvällen!
Hon va vansinnig för att det va så taskigt gjort o jag blev jätteledsen eftersom det inte hade vart med flit:cry:
 
Sv: Kalasbesvikelse

Fast det kan ju ha varit slumpen...Min dotter hade kalas ett år, jag ringde typ 12 barn och alla utom två var bortresta. Men de två som kom hade jätteroligt och det är de två barnen som legat min dotter varmast om hjärtat sen dess och det var nog sju år sen iaf!

//millus=)
 
Sv: Kalasbesvikelse

I vilket fall som helst så var det väldigt jobbigt för henne.
Detta måste ha varit 1982.. på hennes sjuårsdag.
Fast hon umgås inte med dem två som faktiskt kom ;)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 263
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 028
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 792
Senast: alazzi
·
Hundhälsa Sedan vår hund drabbades av magomvridning (men som tur var överlevde) och vi fick lära oss hur akut och livsfarligt tillstånd detta är...
2
Svar
21
· Visningar
14 709
Senast: nilie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp