I
Invinciblestables
Sv: Blir så förbannad (långt)
Vad TS skrivit i andra trådar hör ju knappast till denna tråd, vi håller oss till den här tycker jag.
Som jag tidigare skrivit så kan man inte överösa folk med råd stup i ett som de inte efterfrågar, man måste ha någon form av gränsdragning för sin iver att ge goda råd! Det behöver ju inte på något vis handla om rätt och fel i att göra saker och ting, finns flera saker som kan vara rätt. Utan det handlar ju lite om att bli respekterad som vuxen och förälder och slippa goda råd i tid och otid som man inte ber om. Blir ju väldigt tröttsamt annars till slut!
Kicki
Detta är säkert en kommentar som jag kommer ångra när jag väl blivit förälder...
Men jag HOPPAS verkligen att jag inte kommer göra allt så svårt och stort som det känns som att du gör det!
Alla dina inlägg går ju bara ut på hur RÄTT du gör och hur FEL alla andra gör!
Är det inte dina fastrar så är det all personal på dagis eller vänner med barn eller...
Du vet BÄST trots att du "bara" varit förälder i några månader!
Varför inte bara köra på med ditt eget race? Låta andra göra som de vill och själv göra det du tror är rätt?
Varför haka upp dej på allt och alla och hela tiden tro att det just du gör är det enda rätta?
Genom att vara öppen och ödmjuk kan du ju faktiskt lära dej något nytt som även fungerar för er!!
/Swat
Vad TS skrivit i andra trådar hör ju knappast till denna tråd, vi håller oss till den här tycker jag.
Som jag tidigare skrivit så kan man inte överösa folk med råd stup i ett som de inte efterfrågar, man måste ha någon form av gränsdragning för sin iver att ge goda råd! Det behöver ju inte på något vis handla om rätt och fel i att göra saker och ting, finns flera saker som kan vara rätt. Utan det handlar ju lite om att bli respekterad som vuxen och förälder och slippa goda råd i tid och otid som man inte ber om. Blir ju väldigt tröttsamt annars till slut!
Kicki