Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har bara en stor gjutjärnsstekpanna men med gott om smör och smet som fått svälla blev det finfina tunna pannkakor :up:
Ja, tror mitt behov uppkommit delvis för att vi inte har någon bra stekpanna jag trivs med just nu. Har tänkt vänta till flytt med att skaffa nya saker över huvud taget men pannkaksvanorna här i huset skulle kanske motivera ett köp ändå 😁

Jag funderar över om det finns ett vetenskapligt ord för kusar? De man har i näsan alltså (inte hästar...). Allt annat kroppsligt har ju vetenskapliga namn, men kusar?? Vet inte ens vad det skulle heta på engelska; bogies är väl slang? De MÅSTE ju ha ett namn??

(Sånt man undrar över när ens covid-symptom inte vill försvinna..... :sorry: )

Då är det kanske en bra investering, här äts det pannkakor flera gånger i veckan.
Den jag tittar på har non-stick-beläggning, men vår gamla plättlagg var också bara i gjutjärn. Funderar nu på vad som blir bäst.
Bäst är alltid till allt gjutjärn. Ångrar än idag att jag inte tog mormors stora gjutjärn panna med riktigt höga kanter. När jag steker pannkakor gör jag på typ 3 liter mjölk.

Alltså, jag behöver nya benreflexer till hästen. De från Biltema ramlar av. Förr hade jag benreflexer som var i plast. De var pressade, som svetsade, i lätt bulliga rutor. Blanka, lite stela, neongula, med kardborre, och en rem med ett litet spänne. När man haft dem ett tag blev plasten hård och spröd. Det gick små hål i rutorna och vatten och lort kröp in. Gick inte att få rena fast man försökte pressa ut vattnet. Rutorna blev bruna, en efter en. Reflexerna var utom räddning. Går de fortfarande att köpa, funderar jag på just nu. Iså fall vill jag inte ha såna. Finns några andra reflexer som kanske är lite bättre? Helst utan små spännen då det blir hundra grader kallt och allt pilligt går bort.
Jag har fyra jättefina benreflexer jag inte behöver en en ingen är intresserad av att köpa, vilket känns som slöseri 😅 alltså verkligen bästa reflexerna! jag förstår alltså.ditt problem men tvärtom 🤪

Vet inte om jag håller med om att det alltid är bäst till allt 😆 Men ska fundera på gjutjärn :)
En stor fördel med gjutjärn är att man får med sig lite järn. Det är nog träningssak. Nu har jag bara väl använda stekpannor och grytor som det inte bränns vid i. Dessutom får man använda smör. :love::love::love::d:ddessutom blir det automatiskt lite styrketräning på löpet.

Skrivaren på jobbet har krånglat i över ett halvår ofta
Varför byter man då inte ut den när vi är beroende av den skrivaren
Nu dagen innan jul lägger den såklart av helt och hållet
Ja jo men det var väl ändå väntat :meh:

Skrivaren på jobbet har krånglat i över ett halvår ofta
Varför byter man då inte ut den när vi är beroende av den skrivaren
Nu dagen innan jul lägger den såklart av helt och hållet
Ja jo men det var väl ändå väntat :meh:
"Nu dagen innan Jul lägger skrivaren av... " Det skrev du i morse, den 27 december.
I världen utanför ditt jobb är det 361 dagar kvar till dagen innan Jul. Kan det vara nåt fel på mer än skrivaren undrar jag just nu... ?

"Nu dagen innan Jul lägger skrivaren av... " Det skrev du i morse, den 27 december.
I världen utanför ditt jobb är det 361 dagar kvar till dagen innan Jul. Kan det vara nåt fel på mer än skrivaren undrar jag just nu... ?
F’låt :o
Skulle ju skriva dagen innan jul lägger den av
Ja det är nog nåt stort fel på mig just nu

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 770
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 757
· Visningar
85 741
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 172
Senast: Lilla
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023