Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad hon som berättar så bra i dokumentärer heter? Hörde henne nu i Historien om Stefan och Krister.

Om det är allmän kunskap att trimma ljusvekar innan man tänder ljusen :confused: ? Jag råkade läsa på baksidan av förpackningen till mina kronljus att man ska klippa vekarna så de blir ca 1 cm långa innan man tänder. Mycket enklare att få "fjutt" på ljusen har jag märkt, samt att jag nästan tycker att de brinner längre nu. Ska man alltid göra så, även om det inte står?

Om det är allmän kunskap att trimma ljusvekar innan man tänder ljusen :confused: ? Jag råkade läsa på baksidan av förpackningen till mina kronljus att man ska klippa vekarna så de blir ca 1 cm långa innan man tänder. Mycket enklare att få "fjutt" på ljusen har jag märkt, samt att jag nästan tycker att de brinner längre nu. Ska man alltid göra så, även om det inte står?
Jag hade ingen aning om det.

Om man som AG vet av vana att det kommer in många sjukskrivningar bland dem som inte får ledigt så kan jag visserligen förstå tröttheten runt det, men jag tycker ändå att det inte är något man kan kasta fram några dagar innan jul utan diskussion om det verkliga problemet först. Det lämpar sig bättre att ta upp långt tidigare än när man är i det akuta läget.

Har du kollat med facket? Typiskt en sådan fråga de kan svara på.
En kollega hörde av sig till facket! Det är inte förenligt med sjuklönelagen att göra så (oavsett kollektivavtal eller inte).
Efter att kollegan tog upp detta fick vi mail om att vi skulle glömma det som sagts om första dagen-intyg men att vi typ skulle bita ihop och tänka på våra kollegor om vi är sjuka :banghead: Känns knepigt att jaga folk som är sjuka när det hänt 3 gånger denna månaden att kollegor står och väntar på att någon ska gå på nästa pass för att det då ska uppdagas att det glömts att schemalägga pass :rofl:O_o Då går det dessutom bra att bara stänga ner verksamheten :confused: Förlåt för bitterheten men den börjar bli svår att handskas med haha

Om man kan skicka ett superpresentkort till en vän som fyller jämnt eller om det är för opersonligt?

Jag hade inte blivit det minsta ledsen.... :) Antar att du skickar presentkortet digitalt? Annars skulle du ju kunna göra det lite mer personligt genom att t.ex skicka med något uppskattat godis eller liknande....
Ja det är just det, h*n bor en bit bort så det får bli digitalt.

Såg ett recept jag vill testa på tv, men det skulle vara krossade popadums (stavning?) i. Finns det att köpa i svenska matvarubutiker? Om inte, vad katten ska man ersätta det med?
(De skulle alltså vara i rätten, inte till, därav att det är klurigare än att bara byta ut till naan eller liknande)

Såg ett recept jag vill testa på tv, men det skulle vara krossade popadums (stavning?) i. Finns det att köpa i svenska matvarubutiker? Om inte, vad katten ska man ersätta det med?
(De skulle alltså vara i rätten, inte till, därav att det är klurigare än att bara byta ut till naan eller liknande)
Santa Maria har, brukar finnas i hyllorna med utländsk mat eller vid kokosmjölk o liknande.

Vad är det för recept? Blev nyfiken. 🙂

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 770
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 757
· Visningar
85 753
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 172
Senast: Lilla
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023