Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
I KNOW :cool:
Och eftersom jag inte kan leverera en lögn utan att låta synnerligen ironisk så alternativ C alltså
Jag har också svårt att ljuga, på gott och ont. Så jag hade svarat att maten var god. (Om den var det.) Eller att det var skönt att koppla bort lite. (Om du trots allt kunde göra det.) Helt enkelt valt någon aspekt som funkar att prata om. Eller så hade jag skämtat lite om att det bästa med den här julen är att den åtminstone är över nu. De flesta kan relatera ☺️

Jag har också svårt att ljuga, på gott och ont. Så jag hade svarat att maten var god. (Om den var det.) Eller att det var skönt att koppla bort lite. (Om du trots allt kunde göra det.) Helt enkelt valt någon aspekt som funkar att prata om. Eller så hade jag skämtat lite om att det bästa med den här julen är att den åtminstone är över nu. De flesta kan relatera ☺️
Jag jobbade julafton och juldagen :(
Och eftersom det ska sparas på timmar eller nåt blev stressen monumental då vi inte är tillräckligt med folk för att hinna med allt som ska göras och det är faktiskt chefens ansvar
Därför vill jag egentligen slå något hårt i huvudet på chefen
Vilket jag inser inte gör någonting bättre men jag vill fortfarande slå chefen i huvudet

Jag jobbade julafton och juldagen :(
Och eftersom det ska sparas på timmar eller nåt blev stressen monumental då vi inte är tillräckligt med folk för att hinna med allt som ska göras och det är faktiskt chefens ansvar
Därför vill jag egentligen slå något hårt i huvudet på chefen
Vilket jag inser inte gör någonting bättre men jag vill fortfarande slå chefen i huvudet
Jaha förlåt då missförstod jag utgångspunkten helt ❤️

Ja, utifrån googlande verkar det så, det enda som funnits i vår familj är en plättlagg. Har du en pannkakslagg och tycker du att det är smidigare än en vanlig stekpanna?
Jag har 2 pannkakslaggar och en plättlagg alla tre i gjutjärn efter farmor. Använder ibland även vanlig gjutjärn panna att steka i. Pannkakslagg tycker jag är lättare än stekpanna...

Alltså, jag behöver nya benreflexer till hästen. De från Biltema ramlar av. Förr hade jag benreflexer som var i plast. De var pressade, som svetsade, i lätt bulliga rutor. Blanka, lite stela, neongula, med kardborre, och en rem med ett litet spänne. När man haft dem ett tag blev plasten hård och spröd. Det gick små hål i rutorna och vatten och lort kröp in. Gick inte att få rena fast man försökte pressa ut vattnet. Rutorna blev bruna, en efter en. Reflexerna var utom räddning. Går de fortfarande att köpa, funderar jag på just nu. Iså fall vill jag inte ha såna. Finns några andra reflexer som kanske är lite bättre? Helst utan små spännen då det blir hundra grader kallt och allt pilligt går bort.

Ja, utifrån googlande verkar det så, det enda som funnits i vår familj är en plättlagg. Har du en pannkakslagg och tycker du att det är smidigare än en vanlig stekpanna?
Har bara en stor gjutjärnsstekpanna men med gott om smör och smet som fått svälla blev det finfina tunna pannkakor :up:

Jag har 2 pannkakslaggar och en plättlagg alla tre i gjutjärn efter farmor. Använder ibland även vanlig gjutjärn panna att steka i. Pannkakslagg tycker jag är lättare än stekpanna...
Då är det kanske en bra investering, här äts det pannkakor flera gånger i veckan.
Den jag tittar på har non-stick-beläggning, men vår gamla plättlagg var också bara i gjutjärn. Funderar nu på vad som blir bäst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 770
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 756
· Visningar
85 608
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 172
Senast: Lilla
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar