Just nu del V

Ja om det är Sannahed vet jag dock inte, men han är med i hemvärnet alla fall.
Men antar att det är samma, vi bor ju i Fellingsbro så borde väl vara det då?

Jag vet inte om Fellingsbro tillhör Örebro eller Sannahed, får fråga sambon. :)

@nexxa Ja visst är det. Räknar med att få hem en väldigt sliten sambo så småningom.

Jag vet inte om Fellingsbro tillhör Örebro eller Sannahed, får fråga sambon. :)

@nexxa Ja visst är det. Räknar med att få hem en väldigt sliten sambo så småningom.
Ok ja Örebro kan det nog kanske vara.
Läskigt i vilket fall att de är iväg på skogsbrand, han lät väldigt stressad när han ringde så det blev nog lite akut att åka iväg tror jag.

Just nu sitter jag och grinar över att min bästa vän flyttar till Amerika imorgon för att studera. Vi har bott tillsammans i ett och ett halvt år och gjort allt tillsammans. Det känns som om jag blivit dumpad ungefär.

Ok ja Örebro kan det nog kanske vara.
Läskigt i vilket fall att de är iväg på skogsbrand, han lät väldigt stressad när han ringde så det blev nog lite akut att åka iväg tror jag.

Tydligen är hemvärnet inte så konsekventa att det är orten man bor i som styr vilket kompani man tillhör... :p

Sambon kom hem vid halv åtta imorse, sliten som tusan. De hade jobbat med eftersläckning som stundtals var helt hopplös och de vill att han ska komma tillbaka efter att han har sovit. De kör tolvtimmarspass, totalt runt 40 personer som jobbar med släckning och de har fortfarande inte kontroll.

Det är verkligen obehagligt som fan, inte minst vid tanken att branden som sambon hjälpte till vid berörde ett område på kanske 400 gånger 500 meter, dvs 20 hektar, och den i Sala är en bra bit över 1000 hektar...

@Tassetass Salabranden är enorm :(
Man blir ju gråtfärdig när man tänker på alla som drabbas. Tänk alla vilda djur som inte har någonstans att ta vägen. :(
Vi har vänner utanför Kopparberg som sade att de känner röklukt.

Tänkte skicka ett mess till P och höra hur det går för honom. Sedan får han väl svara när han får möjlighet sas.

Just nu är jag glad att jag inte bor närmare Sala än jag gör. Jag bor 11 mil bort och kunde inte ha ett enda fönster öppet under gårdagen pga. rök, och allt ute var knallgult. Lider med alla som finns på närmare håll och drabbas.

Just nu är jag även mycket upprörd över att mitt paket från Bubbleroom inte kommit. Jag har INGA alternativ (som jag anser duger) till filminspelningen i veckan och kommer inte hinna shoppa innan jag åker heller. Kanske kan göra en niqab alternativt en spökkostym av ett lakan. Blir garanterat succé.

Just nu lagar jag mat och snackar med folk om branden. Områden runt oss har drabbats av röken så väntar bara på att det kommer hit också.

Just nu kollar jag på Extra Rapport om branden. Himla obehagligt! Måste vara otäckt att bo i närheten, med tanke på hur den sprider sig

Ja :(
Hon bor i Ramnäs, jag hoppas de slipper evakuering.
Stora sonens farmor och farfar höll sig inne igår pga all rök (smedjebacken)

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
678
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 373
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 561
Senast: Twihard
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 950
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar