Just nu del V

Jag kokar rabarbersirap! Och saft!
Hittade dessutom en låda krusbär i frysen, ska nog koka saft eller sirap av dem med.
Fast kanske ska plocka mer rabarber först. Och hitta något att förvara alla färdiga vätskor i..

Jag kokar rabarbersirap! Och saft!
Hittade dessutom en låda krusbär i frysen, ska nog koka saft eller sirap av dem med.
Fast kanske ska plocka mer rabarber först. Och hitta något att förvara alla färdiga vätskor i..
Vad gott det låter! :d

Strax är det klart, då kommer utvärderingen :D

Blev inspirerad av P4 Skaraborg i morse, rabarbersirap till soda stream vatten. Fast det tar sån tiiiid för sirap att svalna och liksom sätta sig. Vill ju smaka nu!
Nåja, saften är klar om typ två minuter och den kan man dricka varm :D

Strax är det klart, då kommer utvärderingen :D

Blev inspirerad av P4 Skaraborg i morse, rabarbersirap till soda stream vatten. Fast det tar sån tiiiid för sirap att svalna och liksom sätta sig. Vill ju smaka nu!
Nåja, saften är klar om typ två minuter och den kan man dricka varm :D
:D
Har du recept på sirapen och saften tro? :)

@Lillagoajag Det är mycket brottning nu när de nyanställda ska skolas in :p Inte mig emot dock. (Även om det i ärlighetens namn kanske inte var jättebra att förra veckan få in ena benet under figuranten så knät vreds till eller att idag ha fått någon av de blåkläddas fot alternativt knä på handen :angel: )

När övningsledaren sa följande: "Du kanske inte alltid måste vara först fram, alltid. För det vet jag ju att du ofta är. Även om du är bra på det du gör så kanske det inte skadar att låta andra vara med också." så hör jag bara "Du är bra på det du gör." :rofl:

Kom just hem efter att ha käkat lite middag med tillhörande cava på kvartershaket. Nu sitter jag och planerar vad jag ska investera i på NKs förhandsrea på fredag morgon. I landsproblematiken hopar sig. Egentligen borde jag göra nåt vettigt meeeehhh vahettere.... ??

@Tokyo Jag följer bara typ 60 bloggar (är vääääldigt petig med vilka jag följer och vad jag vill se på min dash) och har blacklisted en jäkla massa på tumblr savior (och mycket av det är sånt som det bloggas mycket om) så det brukar ta typ någon timme att scrolla igenom från föregående kväll.

Hmm jaha :) Jag följer mer än det dubbla och har inte blacklistat något, så det kanske inte är så konstigt då? ;)

Just nu är jag
  1. Stressad och ångestfylld som faaaaaaaaaaaaaaaan över en (skitjobbig) sak som jag måste fråga och ta tag i någon dag i veckan, men jag viiiillll veeerrrkliiiigeeeen iiinntttee!!! Funderar på att hugga av mig själv handen för att komma undan.
  2. Irriterad (men långt ifrån förvånad) på mina vänner som än en gång gör planer, låter bli att bjuda in mig och sedan postar skiten på instagram!? Tack som fan, bitches.

@Mirre Övning i gripande, agerande vid slagsmål, hängning, knivskärning osv är viktigt så det är därför vi brottas :) Det ska inte vara farligt men uppenbarligen är jag extremt klumpig :p

Just nu stör jag mig på mig själv eftersom jag har närminne som en alzheimersjuk guldfisk. Satt och slösurfade på Dorkly när jag kom på att "åh, just det, jag måste skriva det här till den där personen". Klickade runt på random i absolut max 5 sekunder till... och lyckades på de 5 sekunderna totalt glömma bort vem jag skulle maila, på vilken sida, och varför.

Suck.

@Mirre Saften blev awesome! Inget recept tyvärr, bara höftade ihop lite på ett hörn.. Vad kan det varit, typ 2 l hackade rabarber (runt 1 kg kanske?), 3 dl socker och 1,5 liter vatten. Kokade rabarber och vatten tills de var mjuka, sen ut med rabarberna och koka upp själva spadet med socker. Och sen klart!
Blanda typ 1+3 blev lagom. Jag tyckte det var lite sött, men sambon var nöjd. Får väl plocka ett par stjälkar till och göra en lite syrligare variant till mig.

Sirapen har jag inte testat än. Känns fel att dricka läsk på morgonen :p
Den gör man på nästan samma sätt som saft, fast med mycket mindre vatten.
Hade ungefär 1 liter rabarber, 4 dl vatten och 1,5 dl socker. Alltihop fick koka tills det var mjukt (och lite till, det var nästan bara mos..), körde lite med mixerstav efteråt (mest för att det är kul). Sen sila och kyla ner.

Vad mer kan man hitta på med rabarberna tro?
Har kokat kräm, saft och sirap.
Marmelad med rabarber? Rabarbersylt?
Paj ska det nog bli en ikväll tror jag. Kanske kan göra en som sambon tar med till jobbet, om han nu har lust att sitta på ett tåg i 40 min med en rabarberpaj :D

Jag måste göra något, rabarberna håller på att ta över hästarnas ena vinterhage! Kanske ska starta en egen tråd..

Just nu sitter jag på akuten i Lund och är ohyggligt irriterad på allt väntande. Gissningsvis har jag också fått parkeringsböter eftersom det här tycks ta tre gånger längre tid än planerat :banghead:

Just nu sitter jag på akuten i Lund och är ohyggligt irriterad på allt väntande. Gissningsvis har jag också fått parkeringsböter eftersom det här tycks ta tre gånger längre tid än planerat :banghead:

Är det brottningsskadan som spökar? Akuten är ju inget jättekul ställe att sitta på hur som helst...

Just nu ska jag klä på mig för att pallra mig iväg till Apoteket och Vårdcentralen. Jeyy.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
681
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 461
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V