Just nu del V

Just nu har jag precis ätit frukost och ska ge mig iväg mot skolan för handledning till både grupparbetet och mitt egna projekt. Saknar killen som bara den så sånna här dagar är det skönt att vi går i skolan ihop. :love:

Just nu käkar jag lite frukost efter att jag lyckades masa mig ut på promenad med hundarna efter jobbet. Sen sängen!

Just nu ligger jag med duntäcket uppdraget till hakan och värmer ryggen mot min sovande sambo. Ska masa mig upp till tentan men har så jävla ont i ryggen. Längtar tills vår nya säng kommer!!

Sitter och dricker te på praktiken, längtar efter killen och tycker den här dan ska gå fort.

Just nu sitter jag ensam i en datorsal, glömde bort att vi började elva :arghh:

Just nu sitter jag och försöker analysera mig själv och min tyvärr alldeles för stora förmåga att ta täten och tag i saker, organisera, och även styra upp sådant som kastas på mig. Jag funderar lite på vad det säger om min person: Är jag en betaslav som sliter och jobbar för att jag känner att det är min plikt, är jag en naturlig ledare som tar initiativen för att jag trivs med att vara i täten, eller är jag bara en prestationsberoende duktig flicka?

Jag tror att min stress runt detta hade kunnat minska om jag hittade och blev bekväm i rätt roll (i kombination med att alla jävlar får sluta dumpa precis allt de själva inte fixar på mig, för jag kommer gå in i väggen), men hur lyckas man med det då...

Just nu är jag riktigt jävla förbannad. Försöker öva på att spela bas, men det går inte när jag har en mer eller mindre störig kompis som bara showar med gitarren, sjunger och stör. har dessutom tappat bort ackorden så nu måste jag sitta och transponera hela skiteeeeen.

Låt mig bara få sjunga jazz och gå hem.

@Riley ang dumpandet av saker; Säg nej. Säg nej. Säg nej. De kommer inte sluta förrän du säger nej.
Försök slappna av lite och fråga dig själv "Vill jag göra detta just nu?" Inte orkar/kan. Vill. (vissa saker måste man ju, men utöver det man faktiskt måste.) Om ja, Varför vill du det? För att det är din plikt eller för att du faktiskt VILL göra det? Om det är det senare så brukar det finnas en glädje i görandet.

Slit inte ut dig. Försök ta det lugnt. Känn efter. Prata med dig själv, och lyssna till din kropp och rösten som säger Jag vill inte/orkar inte.

@GardenAngel Det är nog lite mixade känslor. Alltså, i grunden älskar jag arbetet och tycker det är roligt, trots att det är många måsten. Problemet är när andra åtar sig samma måsten, som behöver slutföras innan tid X, men i sista sekunden kommer på att "oj, jag glömde!". Och då står jag där och har valet att ta över för att rädda hela projektet, eller strunta i det och låta allt falla - även på mig.

Klart är i alla fall att det måste bli någon förändring, och det kanske ligger på både mig och de andra.
Men du har nog rätt i att jag måste säga nej i tid, och innan rollerna befästs.

-------------

Just nu vill jag döda min lånemobil.
Samsung Galaxy S4 kan ta sig i röven.
Mvh vill typ skrika och gråta av saknad över min iPhone.

@Matmissbrukaren grymt! Du verkar hittat en ponny med det där lilla extra! :)

Just nu försöker jag komma på vad jag skall handla till middag, hatar att behöva komma fram till det varje dag :p

• Gilla
Reactions: MM
Just nu har jag upptäckt en bra grej med Twitterappen i androidmobilen: Det går att stoppa mentioned-notifikationer från användare man inte följer. Min Twitter chillade just 200 kilo/x antal aviseringar per dag som intressanta interaktioner drunknar i, och jag är så NÖJD. No more "varför massinvandrade du till Sverige??????" i mitt flöde! Varför finns inte denna möjlighet i iPhoneappen?!

(Fast med det sagt vill jag fortfarande skjuta mobilen. Fuck Samsung!)

Just nu försöker jag kurera min ryggvärk på monsterspikmattan och har ångest inför att jag ska åka till jobb om typ en kvart. VILL INTE

Just nu är jag:
-lite sur över att jag råkade boka en vuxen-biljett istället för ungdomsbiljett.
- rädd att jag inte kommer få ersättning för mitt läkarbesök.
- rädd att mitt knä är helt pajj!

Just nu har jag precis kommit in ifrån promenad. Jag tog en omväg för att promenaden skulle ta längre tid. Men det hjälpte inte eftersom jag tydligen gick fortare än vanligt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
679
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 373
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 563
Senast: Twihard
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 950
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar