Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3
För att många ofta vill styra och ställa över andra.
Dryga jävlar.
KL
Är hysteriskt less på hela denna jävla dag.
Började i morse med ett meddelande att intervjun var inställd och flyttad till onsdag. Jahapp tack, har bara släpat mig upp kl fem (med ryggvärken från helvetet) och fått iväg kidsen till dagis. Inte hann jag äta frukost heller (barnen äter på dagis). Tänkte att när de ändå var på dagis redan kunde jag åka iväg ändå, fixa busskort, kolla hållplatser osv. Tänkte jag skulle passa på och titta in på Ö&B också när jag ändå skulle vara i närheten. Trodde jag.
Åkte in och när jag kom fram och skulle byta buss visar det sig att den inte går. Öh nehe, stod bara att den skulle det på nätet men visst.
Ringde och kollade och fick prata med en grinig, snorkig och otrevlig människa.
Blev så sur att jag bara lade på i örat på henne.
Tog första buss hem och tänkte att jag åker in till stan och kollar efter vinterkläder. Tog en fika hos föräldrarna så länge, de kunde bara prata problem och elände som vanligt. Och tigga pengar som alltid, bara jag nämner att jag fått lite så tjatas det. Bara för att de själva inte kan sköta ekonomin och få pengarna att räcka.
Väl på bussen till stan funderade jag allvarligt på att kliva av och gå hem.
Den skulle gå kl 11, då stängde chauffören av bussen och satte sig och pyssla med annat
Kvart över kom vi äntligen iväg. Satt en gäng medelålders män på bussen och diskuterade med varandra. Högljutt, i varsin ände av bussen så de fick sitta och ropa åt varandra.
Tror samma person bytte plats 10 gr minst.
Hade min mp3 på som de lätt överröstade trots att volymen var på max.
Hittade snygga vinterskor åt mig och lite roligt till barnen alla fall.
Sedan kom jag hem och kollade mailen, där rök det lilla positiva som var idag.
Började min praktik idag eg (men hade ju intervjun bokad idag så var inte in dit), fick ett mail på eftermiddagen från af att jag tydligen måste skicka in någon jädra ansökan för att få praktik. Det kunde de inte sagt för en månad sedan?! Men nej nej det gick inte.
Men vad det är för ansökan jag ska kan de inte tala om.
Sedan får jag vänta en hel jäkla vecka för att få besked om jag får praktisera där. Allt var ju för helvete klart?!
Varför ska det alltid skita sig för mig?
Så fort man tror att det faktiskt ska vara lite positivt för en gångs skull så händer det något. Nu vet jag inte hur jag ska göra i morgon, om jag har en praktik och åka till eller inte?
Inte fanns blanketten på nätet heller, måste åka till af och hämta skiten.
För man har ju så mycket pengar som arbetslös. Kostar 65 spänn enkel resa för fasen.