Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

kl

Irriterad på en vän. Pratade om att jag tycker att mitt ragg är så jäkla snygg, och att jag nästan känner att han är för snygg för mig. Så säger hon, ja men du är inte snygg och alla killar vill inte ha snygga tjejer, de vill kanske ha söta, och du är typ söt. Jag hade lust att säga "Ja och jag tycker fan inte du är ett dugg snygg, men du är snäll. och jävla tur att man har olika åsikter om vad man tycker är snyggt."

Ja, jag är ledsen... :(

Ska lägga till att hon anser sig vara snyggaste tjejen i hela världen. Med snyggast kropp och allt vad hon dagligen berättar för en. Så att bara vara "snäll" skulle vara hemskt för henne att höra.

kl

Irriterad på aaaaaallt! Det är väl helt enkelt en sån dag idag.... Hoppas att lite mat och The Office ska göra det bättre.. :meh:

kl

Är irriterad på mig själv som är handlingsförlamad. Varför kan jag inte bara ordna till mitt liv för!?
Hur svårt kan det vara?!

kl

Irriterad på min hy, nu har den ballat ur här. Igår så var det okej, helt ok med en finne på hakan, så som jag brukar ha det. Men idag är pannan prickig, inte roligt. :( finnar på pannan har jag inte haft sen jag var ca 14.

Men vilken värdelös kompis!!:eek:
Folk som går runt och tycker att dem är snyggast i världen blir automatiskt fula i mina ögon ändå:cool:

kl

På att beslutet om Holger Ehlerts ansökan om proffstränarlicens i Sverige ens är något som det "avvaktas" med. Vad finns det ens att diskutera? Får det där hästdopande vidret till människa starta verksamhet i Sverige är allt mitt förtroende för ST borta för all tid och framtid.
crazy.gif

KL

Jag är irriterad på att jag är sugen på kaffe. Klockan är 21 på kvällen, och jag kan verkligen inte dricka kaffe nu om jag vill ha en god natts sömn. Grrr...

kl

Irriterad och besviken på det mesta.

Irriterad på hästen.
Irriterad på att jag har chans på att börja rida en jättefin dressyrhäst som tävlat internationellt, men inte vågar.
Besviken på att det inte blir många fler konserter med älsklingsbandet för mig, om ens någon.
Irriterad på att jag inte har pengar, och att jag är för sjuk för att kunna jobba.
Irriterad på att jag inte har en man.
Irriterad på att jag vill äta.
Irriterad på att jag verkligen glider ifrån varenda jäkla människa jag känner.
Irriterad på att jag bor i Falun, när jag bara vill bo i Stockholm och jobba med politik.
Irriterad på att den enda jäkla PS3-kontrollen jag aldrig drämt i golvet börjar sluta fungera av sig självt.

Bara... irriterad och trött och fanskap på allt. Mest mig själv, egentligen, typ 80% av ovanstående handlar ju om mig.

Senast ändrad:

Irriterad på dålig feedback och långa svarstider i kommunikationsflödet.

Jag är omedelbar i det mesta jag gör och har otroligt dåligt tålamod i mötet med långsamma människor som saknar driv och energi.

kl
Att jag hittade typ 4 räkningar när jag gick igenom all reklam, en som hade gömt sig resten hade sambon bara dumpat på bänken och trodde telepati skulle få mig att veta att de låg där.

kl

På allt.
Att ångesten är så stor att jag knappt kan andas, att mina Atarax är slut.
Att jag inte fixar att ta mig ut till stallet, och jag orkar inte bry mig, jag stänger av mobilen och ignorerar och orkar inte få frågor eller arga ord.
Att jag inte ser någon mening med något, att jag vill dö innan november för att slippa smärtan och paniken som oundvikligt kommer slå mig i ansiktet på det datumet. Att det inte finns något kvar för mig. Det är jag och mina överdoser på ångestdämpande och alkoholen och sängen och taket att stirra upp i.

När jag störde mig på att jag inte fixade studierna eller på att jag inte fixade att jobba eller på mitt CP-ex... jag skulle göra precis vad som helst för att få tillbaka det som mina huvudproblem i livet.
För det är först nu jag inser att det inte betydde någonting.

Och på att hästmänniskor alltid är hästmänniskor. Uppenbarligen.

För jag tar tydligen inte hand om min häst och låter henne stå utan foder och strö. "Du måste fixa det nu".
För jag har faktiskt bara en höbal kvar nu, och då gills det inte att den räcker imorgon och att jag får mer hö på onsdag. Och köper man spånet en bal åt gången, så är ju det också detsamma som att skita i hästen och låta henne sova på cementgolvet.

Och "höet hon får i boxen på natten räcker verkligen inte nu". Trots att det är samma. jävla. mängd. på 8 kg som hon alltid får och aldrig äter upp.
Men stallägaren säger ju att det verkligen inte räcker och är mycket mindre än det brukar, så då är det väl det då.

Och "ingen annan kan ta hand om din häst åt dig, du måste åka ut själv, det mår du själv bäst av också".
För att min pappa åkte ut och mockade idag medan jag låg dubbelvikt och grinade pga. smärta i njurarna.

Jag har inga stallpass, så det är liksom inte direkt så att det spelar någon jävla roll för någon om det är jag eller min pappa eller min kompis eller min kompis hund som mockar min hästs jävla box.

VARFÖR ÄR DET ALLTID SÅHÄR MED HÄSTFOLK?
Fy fan jag orkar inte sitta och grina hejdlöst igen.

För att många ofta vill styra och ställa över andra.
Dryga jävlar.

KL
Är hysteriskt less på hela denna jävla dag.:meh:

Började i morse med ett meddelande att intervjun var inställd och flyttad till onsdag. Jahapp tack, har bara släpat mig upp kl fem (med ryggvärken från helvetet) och fått iväg kidsen till dagis. Inte hann jag äta frukost heller (barnen äter på dagis). Tänkte att när de ändå var på dagis redan kunde jag åka iväg ändå, fixa busskort, kolla hållplatser osv. Tänkte jag skulle passa på och titta in på Ö&B också när jag ändå skulle vara i närheten. Trodde jag.

Åkte in och när jag kom fram och skulle byta buss visar det sig att den inte går. Öh nehe, stod bara att den skulle det på nätet men visst.
Ringde och kollade och fick prata med en grinig, snorkig och otrevlig människa.
Blev så sur att jag bara lade på i örat på henne.

Tog första buss hem och tänkte att jag åker in till stan och kollar efter vinterkläder. Tog en fika hos föräldrarna så länge, de kunde bara prata problem och elände som vanligt. Och tigga pengar som alltid, bara jag nämner att jag fått lite så tjatas det. Bara för att de själva inte kan sköta ekonomin och få pengarna att räcka.

Väl på bussen till stan funderade jag allvarligt på att kliva av och gå hem.
Den skulle gå kl 11, då stängde chauffören av bussen och satte sig och pyssla med annat O_o Kvart över kom vi äntligen iväg. Satt en gäng medelålders män på bussen och diskuterade med varandra. Högljutt, i varsin ände av bussen så de fick sitta och ropa åt varandra.O_o Tror samma person bytte plats 10 gr minst.
Hade min mp3 på som de lätt överröstade trots att volymen var på max.

Hittade snygga vinterskor åt mig och lite roligt till barnen alla fall.

Sedan kom jag hem och kollade mailen, där rök det lilla positiva som var idag.
Började min praktik idag eg (men hade ju intervjun bokad idag så var inte in dit), fick ett mail på eftermiddagen från af att jag tydligen måste skicka in någon jädra ansökan för att få praktik. Det kunde de inte sagt för en månad sedan?! Men nej nej det gick inte.

Men vad det är för ansökan jag ska kan de inte tala om.
Sedan får jag vänta en hel jäkla vecka för att få besked om jag får praktisera där. Allt var ju för helvete klart?!

Varför ska det alltid skita sig för mig?
Så fort man tror att det faktiskt ska vara lite positivt för en gångs skull så händer det något. Nu vet jag inte hur jag ska göra i morgon, om jag har en praktik och åka till eller inte? O_o

Inte fanns blanketten på nätet heller, måste åka till af och hämta skiten.
För man har ju så mycket pengar som arbetslös. Kostar 65 spänn enkel resa för fasen.

kl

Är irriterad på min huvudvärk :(
Kommer inte kunna sova inatt pga den.

kl

På hur fan i helvete det är möjligt att det kostar 1600 att åka Falun - Oslo med tåg om en vecka.
Så då kan ju allt dra åt helvete (mycket helvete här) oavsett och tack tack för att jag skrev det där jobbiga mailet och ansträngde mig och drygade och gick med femdubbel ångest heeeelt i onödan, så fuck både det här året och nästa år precis som planerat dårå.

Mvh ska dricka vin och gråta igen.

kl

Irriterad på att jag sträckte baksida/insida lår för en vecka sedan (eller är det kanske t o m två?) och det har fortfarande inte gått över helt.

Känns inte alls när jag går eller så men körde lite lätt stretching och styrkeövningar igår och kunde knappt sträcka ut benet rakt när jag vaknade idag, stel som ett kylskåp.

Har inte tålamod för sånt här...

kl

På att snubbarna som misshandlade en väninna bara fick samhällstjänst, på spanska pga. alla fiender i AC4 (om jag känt någon spansktalande hade vi fan per automatik inte varit vänner mer, för jag har aldrig blivit mer irriterad på ett språk än nu, haha), och på nämnda rövhattsgrej om att absolut inget går som jag vill, ever.

Och hur fan harpunerar man valjävlarna i AC?!
(Lol på att jag just googlade efter det och då fick se att PETA är upprörda över att man kan just harpunera valar i spelet, eftersom det "glorifierar att döda och skada valar".)

Senast ändrad:

*kl*

För att jag är för fan 21 år gammal och fått en blodpropp... Jag misstänker att jag har en till på gång i benet nu. :arghh: Blir väl akuten ikväll. Yay, det var denna fredagen!

Och att tillägga, svenska vården. I tisdags fick jag den första proppjäveln i handen. Blir skickad till sjukan och blir utvärderad. Får höra att vi har någon APC-gen i släkten av mor - har man den ena varianten så har man svårt att få blodet koagulera och har man en annan variant så han man lättare att få propp. Tydligen har vi variant nr2. Ringer till Vc, berättar läget och att jag vill ta ett blodprov så man kan se ifall jag har genen.

Sköterskan var jättetrevlig! Hon kunde inte bestämma något, men hon skulle kontakta en läkare som skulle ringa mig inom dagens slut! Gött tänkte jag! Ringde doktorn? Nej.

Ringer Torsdagmorgon, då blir jag anklagad av någon grinig sköterska att jag missat deras samtal? Nej? Jag har förtusan varit klistrad bredvid telefonen och väntat på samtalet. Läkaren ska ringa IGEN innan kl 15, påstår hon. Ingen ringer. Jag ringer dit och pratar med en urgullig tjej som säger att jag ska komma in idag (fredag!) kl 10.00! Yäy, tänkte jag! Äntligen!

Kommer till Vc, då finns där ingen bokad tid..... Och ännu en surfitta satt där.. Då ska JAG kontakta dom på måndag och boka en tid med en läkare. På den bokade tiden ska läkaren besluta om jag ska ta blodprovet. Sen ska jag boka en NY TID, för att komma in och ta blodprovet. FÖR FAN, JAG VILL JU BARA TA ETT BLODPROV, SÅ JAG KAN BÖRJA PLANERA OM MIN LIVSTIL. GAH!

Som sagt, jag är 21 år och är någorlunda frisk. Då ska man fan inte få blodproppar. :arghh::arghh:
Kan inte någon ta mig på allvar? :( 4st i min släkt har gått bort i propp. Sammanträffande?

/Ledsen_och_orolig tjej_92

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 899
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 962
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 128
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama