Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

kl

Jag stör mig på folk med noll självkännedom. :wtf:

Och på att min kollega/vän är så jävla lättstött och tar ALLT personligt.
Hon blev på riktigt skitsur och tog det som något negativt när jag sa att man (hennes syster) inte behöver superduper pedantisk för att ha det rent överallt i en etta när man bor själv utan djur? :confused:
Och när hon blir sur och itne har några argument så ignorerar hon en och vänder sig till den tredje man pratar med och upprepar allt för henne istället (För hon håller med i ALLT för att inte stöta sig med någon).

Men när JAG blir "sur" över något eller bara säger vad jag tycker eller har en åsikt (som i det jag sa om hennes syster ) då är JAG dum och elak och "ska alltid ha rätt".
Det är bara alla andra som har rätt till en åsikt.

Ja jag är trött på folk. Och nej jag förväntar mig inte att ni ska förstå vad jag menar :p

*KL*

Jag är irriterad på min rygg. Och hela min kropp. Och att det ska ta en sån jävla tid att få en tid till VC. blö.

Jag vägde 80 kilo fram tills dess att jag var 17 år, och jag var grovt överviktig från det att jag gick i första klass. Hade storlek XL på överdelar i sexan, vilket jag vet eftersom jag har kvar tröjan jag hade på det årets klassfoto. Det är inget jag hittar på. Det är liksom så det blir när man inte har någon fysiskt aktiv hobby och äter minst en chipspåse och en liter vanlig läsk per dag, utöver två portioner spaghetti och dylikt till middag och typ fem rostbröd till mellanmål.

Men med det sagt är jag enormt stolt över att jag helt på egen hand lyckats tappa 20-30 kg (pendlande, som alltid) sedan dess. :)

Senast ändrad:

Och dagens:
På de vidriga jägare som nu utnyttjar älgjakten som täckmantel för att få skjuta varg och hävda att de handlar i nödvärn. Äckliga vider. Jag skäms över att komma från Dalarna och vare sig jag vill eller inte vara omgiven av den där sortens människor.

Nej, min personliga åsikt är att det inte borde anses vara "nödvärn" när människor vistas på vilda rovdjurs revir, och sedan skjuter ihjäl sagda rovdjur när de attackerar eller jagar hundar som de självmant valt att släppa iväg utom synhåll. Rent BS att två vargar ska få dödas bara på ett dygn utan konsekvenser för att folk inte har vett nog att ta ansvar för sina hundar. Och av en ren slump råkade dessutom jägarna ifråga uttala sig ytterst negativt om vargens existens och att det är "skönt att det är en mindre". Vilket otroligt sammanträffande.

Och ja, jag vet att lagen säger annat, men det är inte den definitionen jag går efter.

Nu är det sällan så simpelt, vargarna behöver mer utrymme än vi kan ge dem eller anpassa sig mer som t.ex. lodjuren.

Jaså, ändrade du inlägget?

Men dina känslor är nog rätt ömsesidiga här, jag tycker tvärtom inte det är en vettig åsikt att vilja döda djur för det rena nöjets skull (och som sagt, än mindre att därtill döda de djur som inte låter en döda djur för det rena nöjets skull ifred), så vi kan nog lämna det där.

Senast ändrad:

Allt. Irriterad på allt.
Men mest att jag bestämt mig för att vara frisk och min hosta bara "fuck you".
Tända ljus, göra te och bara skita i allt tror jag.

Senast ändrad:

Ja, det var för oartigt även om jag inte håller med dig. Att jag är trött och förkyld ska verkligen inte gå ut över dig!
Vi jagar för köttets skull och inte nöjet här och sen finns det något om att vilja hålla ner älgstammarna som jag aldrig kan komma ihåg varför. Men jakt är ofta mer än att döda. Även om de som skriker högst ofta har det som mål:grin:
Jag skulle dock gärna vilja se mer forskning om våra vargars dna här i sverige med, har fortfarande inte kunnat släppa en artikel från en finsk doktor/professor/you name it som påstod att det var hund i våra vargar från ryssland.
Men jag älskar dna med.

Okej, där ser man. Mitt intryck av den absoluta majoriteten av de jägare jag känner och/eller sett i media har varit att de ser fram emot ffa älgjakten, ser det som en stor höjdpunkt på året och finner väldigt mycket nöje i det och är stolta över djuren de skjutit. Hör sällan eller aldrig något om att huvudmålet är att vårda naturen och viltlivet, och att det är en tung men nödvändig uppgift.

Med det sagt känner jag åtminstone en person som mig veterligen i princip endast har sin jaktlicens för att avliva skadade djur efter trafikolyckor, eller hur det är, men jag tror inte att den sorten är i majoritet.

Senast ändrad:

Inte de som endast har den för att avliva trafikskadade djur nej, men det finns en hel del som tänker längre än bara döda. Och sen finns det de som inte gör det och närmast utrotar vissa arter på sina marker:grin:

Men jag är färgad av sambon som tycker älgjakten är nödvändigt ont och riktigt tråkig:p

Livet <3

Jag är irriterad på att jag vaknade med dödens halsont i morse.

Och lagom efter lunch började näsan rinna också.

Så jag tänkte sätta mig och andas vattenånga över en kastrull med kokat vatten.

OCH SÅ SPILLER JAG DET JÄVLA VATTNET I KNÄT!

Så nu har jag mycket fina, toksvidande, röda märken på mina lår. Kan lika gärna gå och lägga mig. FML.

KL

Irriterar mig på att jag inte har en jädra aning om vad jag ska ge sambon och hans tvillingbror i 30 års present. Kom på iden att bjuda dem på hockeymatch, pratade med hans syster och då visar det sig att de redan fixat det. Sedan flera veckor tillbaka, alla hans fem syskon och föräldrar har vetat det hur länge som helst, säkerligen hans brors fru också.
Fick jag veta nåt? Nej självklart inte. Var tydligen vansinnigt svårt för alla av dessa sju personer och skicka ett mess eller nåt. För de har ju inte alls varit här, pratat om annat både irl, fb osv.
Börjar ju seriöst fundera vad hans familj eg tycker om mig.
När hans brors fru fyllde 30 åkte alla på lasergame. Alla utom jag.
Inte så att någon frågade om jag ville med, om jag kunde lösa barnvakt osv, nej nej. Det bara förutsattes att jag inte kunde/ville/skulle med. :meh:

Hur fasen fixar man en vettig 30års present ensam, när man knappt har några pengar?

Har du sagt ifrån mycket tidigare att du inte kan eller så? För isf kan det ju vara därför, och då är mitt tips att "tränga sig på" lite grann och visa intresse att du vill göra saker, så kanske det släpper :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 899
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 962
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 128
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama