Jultråden 2020

Har fått känslan att det beror också på vad för storlek på batterierna det är. Dessa D-batterier håller verkligen!
(Fast nu bara för att jag skriver detta så kommer jag väl hem till en slocknad lykta idag ... :cautious::rofl:)

Vad är astrour?
Det gör de nog!

Det är som en dator (?) som styr utebelysningen efter solens upp- och nergång, och så kan man justera för att ta hänsyn till skymningen som ju också är rätt mörk.

Ska försöka få tag i någon slags lykta att ha ute på trappan med ett ledljus i. Vi har haft en halloweenpumpa där någon vecka nu men den mår inte så bra längre 😅 Så det hade varit fint med en lykta istället ihop med den andra belysningen jag vill ha på trappan.

20201113_192817.webp

Fick ju gå ut och fota nu när jag riskerat livhanken! Båda kanske skulle ha varit vita men den röda blev faktiskt finare inifrån så det blev en bra kompromiss! :up:
Plus att det ser ut som två rum när det är egentligen bara ett där innanför :D
(Rusta lyktan står på bordet där förresten, den hade inte slutat lysa idag! :D)

20201113_193241.webp

Den röda inifrån :up:
Borde ha köpt såna där som rättar upp stjärnan när den hänger snett men .... Det får bli advent :angel::rofl:

Och ja, de hänger på rullgardinerna, jag använder ändå dem aldrig :D inuti är det speciella lampor från Clas Ohlson som går på de magiska D-batterierna och har både timer och på/av knapp :up:

jul.webp

Så fin!
Ville ha en jag kan ha i mångamånga år och denna känns perfekt.

Beställt ekogran och röda vanliga julkulor, hade velat hitta några snygga röda kulor till, eventuellt droppformade. Tänker att jag ska ha rött och guld i granen.

Visa bifogad fil 60071
Den röda inifrån :up:
Borde ha köpt såna där som rättar upp stjärnan när den hänger snett men .... Det får bli advent :angel::rofl:

Och ja, de hänger på rullgardinerna, jag använder ändå dem aldrig :D inuti är det speciella lampor från Clas Ohlson som går på de magiska D-batterierna och har både timer och på/av knapp :up:

Vi köpte också de fina röda stjärnorna i sammet till vardagsrummet, men blev sladd och liten ledlampa i. Så himla fina, har redan hängt upp så klart :love:

Nog för att jag brukar vilja vara tidig, men det här slår rekord. Igår satte jag upp de röda gardinerna i vardagsrummet, adventsstakar i ett par rum samt julpynt i flera rum. Dessutom bakade jag och dottern årets första pepparkakor! Idag ska jag slänga upp stjärnorna och göra klart allt. :laugh:

Blir så irriterad.. Kommer inte på hur resten av dikten går, det enda jag har på hjärnan är "... Det lyser så fint ut i husen, tända är snart alla ljusen"

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 373
Senast: Sezziyanen
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 898
Senast: Derivata
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 110
Senast: Happimess
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka