Sv: Jultråd

Jag har ett par vanliga röda enkla som jag köpte från textilboden :)

Senast ändrad:

Haha, tråden är ju gammal så graninläggen är ju från förra året. ;)

Ja, jag tänkte att det kanske var onödigt att starta en ny tråd när jag äntligen hade hittat en jultråd!:D

Kl*

Köpte silvriga kottar igår som jag ska ha på ett fat tillsammans med julgranskulor! Längtar tills det blir dags att fixa i ordning allt, vill nog allra helst ställa fram alla grejor typ till advent, men kommer få hålla mig lite ska fram allt eftersom då det alltid har varit så och kommer så förbli. :)

Hehe skulle också vilja plocka fram allt nu.
Men det får vänta till första advent.

Fast har bytt julgardiner i köket och vardagsrummet.
Satt i röda ljus i ett par ljusstakar i köket också.

jag hängde med i tråden förra året och hoppar in igen, årets julgradiner inköpta, alla julklappar klara (åker på utlandssemester 1a advent så det är skönt o slippa ta tag i det när man kommer hem) nästa vecka ska jag fixa iordning det mesta med gardiner och belysning, tomtar o sånt får vänta lite till:)

Jag har också röda soffkuddar som mål, men har tyvärr inget tips...! Jag har hittills bytt de rosa/svarta gardinerna till vita med svarta mönster men annars får jag nog vänta på lönen innan jag shoppar julinredning :)

Sambon och jag ska åka in och köpa julslingor och nät till buskarna och huset i morgon, dock så är vi av olika åsikter där.

Sambon har aldrig velat bry sig innan (passade mig utmärkt) men nu helt plötsligt när hans familj ska vara hos oss på jul, ja då ska det bestämmas och läggas i. Han vill förvandla hela trädgården till en blinkande färglad hejochkomochhjälpmig tomt som påminner om ett hus och trädgård i någon amerikansk komedifilm :grin:

Jag vill ha det enkelt, stilrent och endast vita ljusslingor. Men, man kan väl inte få allt :cool:

Ingen som vet någon "bra" skiva att dansa till runt granen? Det får gärna vara en barnskiva.

*KL*
Ingen som har något tips på snygga soffkuddar?
De ska vara julröda. Eventuellt kan jag tänka mig någon vit strimma eller nåt sånt men helst enfärgade röda.

Jag ahr för mig att det fanns några snygga på H&M Home. Vet dock inte hur mycket de har kvar i lagret, hälften av det julpynt jag beställde var slutsålt :(

hmprod

Ja, denna tyckte jag var ganska snygg. Fast den är slutsåld. Sen gillar jag egentligen de lite smalare kuddarna typ denna nedan, fast jag hade velat ha den helröd:
catalogueImage

vad fina dynor!

trevligt me den gamla tråden. läste att jag klagat på att jag hade för stressigt, jobbade i en blombutik, så det hörde till.
i år ska jag njuta, HAR EN DAG LEDIG FÖRE JUL! alltså redan på fredagen :)
o sedan 2 hela veckor...livet ändras, på bara ett år.. har börjat studera på heltid, o det e så skönt!
det varar bara i år, sedan är man säkert upptagen på jularna igen. helt lediga är vi inte, vi ska ha någon attans virtualkurs :(..men ändå! oj vad jag ska njuta..

Har precis bakat saffranskladdkaka! Ska provsmakas när jag kommer tillbaka från hundpromenaden, tror den är god för smeten var helt :love:
Använde kokosflingor istället för ströbröd i formen. Tror det blir extra gott då :) Och marsipan istället för mandelmassa eftersom det inte finns här i tyskland och jag inte orkade göra egen mandelmassa ;)

Receptet:

Saffranskladdkaka

2 1/2 dl strösocker
1 dl riven mandelmassa
2 dl vetemjöl
3 ägg
5 msk vaniljsocker
1/4 tsk salt
125 g smör
100 g vit choklad
1 påse saffran á 0,5 g

Sätt ugnen på 175 grader. Smöra/bröa en form med avtagbar botten. Smält smöret och låt chokladen smälta i smöret. Häll i saffranet. Blanda sedan ihop alla de torra ingredienserna, tillsätt smörblandningen och rör tillsist ner äggen.
Häll smeten i formen.
Grädda i 30-35 minuter i mitten av ugnen. Kakan ska fortfarande vara lite kladdig när den är klar! Serveras helst kall med en klick vispad grädde till.

*kl* Har shoppat gran och annat julpynt idag. Hade först riktat in mig på lila granpynt, men när jag väl stod i butiken blev det rött! Får se om jag ångrar mig, svåra beslut ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 670
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 529
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar