Vi har plastgran för vi alltid åker hem till släkten över jul. Den kommer upp efter lucia ungefär för att vi ska hinna njuta av den innan vi åker bort.

Jag är uppväxt vid att granen kommer in 23/12 och inte en dag tidigare. Men sedan vi fick barn har vi tillbringat hela eller delar av julen på annan ort och därför har vi inte haft gran alls, vilket har känts lite tråkigt. Så i år blir det nog nån vecka före jul.

Uppväxt med riktig gran som hämtas från antingen mammas eller morfars skog, blir så även i år. Tyvärr tål inte mamma riktig gran längre och får hålla sig till plastgran. Vi brukar ta in granen runt den 20e.

Självklart riktig gran, inget bestämt datum då den tas in dock. Ska bli så mysigt med gran i nya lägenheten första gången i år också <3.

//r

Tänkte ta in den nu på lördag. Ska gå ut och kolla i skogen (min!) om jag hittar nån fin. :-) klär den i samband med det.

Då vi har klåfingrig 1åring blir det plastgran så länge hon är där och pillar. Köpte en vit i år eftersom det väl är det enda snölika vi kommer i närheten av, givetvis står den redan på plats! Pyntas så fort pyntet jag köpt landar i brevlådan, just nu sitter där bara två kulor i form av glittriga doughnuts :D Funderar på att ställa gamla plastgranen på balkongen, dumt att slänga den :idea:

Ljusslingorna och stjärnorna i fönstret har suttit uppe i en vecka nu, finns ju ingen anledning att vänta med saker som gör vardagen både ljusare och roligare :D

Dagen före julafton. Fuskade ett år och smällde upp den ett par dagar innan så kattskrället skulle hinna lära sig att ge fan i den men ha inte behövt gör det fler gånger - en session av granvältning verkar ha räckt :p
Jag har plast, funtar dock på att köra äkta i år, vi får se.

Då vi har klåfingrig 1åring blir det plastgran så länge hon är där och pillar. Köpte en vit i år eftersom det väl är det enda snölika vi kommer i närheten av, givetvis står den redan på plats! Pyntas så fort pyntet jag köpt landar i brevlådan, just nu sitter där bara två kulor i form av glittriga doughnuts :D Funderar på att ställa gamla plastgranen på balkongen, dumt att slänga den :idea:

Ljusslingorna och stjärnorna i fönstret har suttit uppe i en vecka nu, finns ju ingen anledning att vänta med saker som gör vardagen både ljusare och roligare :D

Är det inte bättre med en stickig gran om man har små barn? Mindre risk att det är roligt att pilla i och dra i en gran som sticks = den får stå ifred. Så resonerade vi när vi hade litet barn (och katt). Funkade bra när granen kunde försvara sig, haha!

Är det inte bättre med en stickig gran om man har små barn? Mindre risk att det är roligt att pilla i och dra i en gran som sticks = den får stå ifred. Så resonerade vi när vi hade litet barn (och katt). Funkade bra när granen kunde försvara sig, haha!

Kanske, jag kände mer att eftersom hon är rätt vild och oförsiktig i hur hon leker kring granen så är det bättre att den inte sticker henne i huvudet varje gång hon rejsar förbi med bilen eller sådär :D Plus att hon förmodligen hade gått och ätit barr hela dagarna :cautious:

(Sen var jag rätt sugen på en vit gran också iofs, så jag klagar inte jättemycket;))

Plastgran. Hittade en som faktiskt var fin (!!) på blocket. Riktigt tät bjässe. Trodde inte att det var möjligt faktiskt. Tänkte att den eventuellt kommer fram redan nu i helgen eller nästa helg för barnens skull. Tänkte starta en ny grej med att hänga polkakäppar i den så de får en var varje adventssöndag. Ska bara hitta en bra plats till den. Det är lite svårt när den är så förbenat stor :D

När jag var liten tog vi in den den 23:e och oftast så hittade min far den mest skruttiga granen som fanns för han var så sent ute ;) nuförtiden när jag är "hemma" på julafton varannat år så nu försöker vi få in granen vid andra advent ungefär.

Jag har i år efter mycket övervägande med mannen fått ge mig, så i år blev det plastgran. Jag har aldrig i hela mitt liv haft en plastgran och det är lite under min värdighet känner jag.
Men med en vild 2 åring, 2 väldigt lekfulla katter och en halvvild hund.. Så fick jag ge mig, en plastgran är lättare att ställa upp igen efter att den vart i golvet. Samt att den inte barrar så förjodat som en vanlig julgran kan göra.

Men nu är största problemet, när ska vi sätta upp den.. Jag har under alla mina år haft som rutin att julgranen tas in 22 och kläs 23:e. Men nu börjar jag vackla och funderar på om jag inte vill ha den uppe redan nu till advent :p Tror jag försöker vänja mig vid tanken på plastgran och behöver lite tid :p typ.

Hemma var det alltid den 23 december, riktigt gran såklart.

Inte haft någon de senaste tio åren men nu är jag lite sugen på att köpa en rosa plastgran med massa glitter och kulor i silver :love:

Liknande trådar

Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
2
· Visningar
149
Tjatter När kan jag tidigast ta fram granen jag har på balkongen?? Vill ju nu! Men då får väl grannarna tokspel. Jag har en plastgran med...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 028
Senast: Sonic76
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 081
Senast: Mabuse
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka