Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....
"Det skulle inte falla någon sverigedemokrat in"
Vilka syftar du på? Partimedlemmarna - röstarna - sympatisörerna eller vilka?
Jag menar att SD är sina röstare, du kanske menar något annat ex att SD är sin partitopp/rörkrökare/avslöjade idioter?
Jag har mött SDare irl och de har inte stämt in på den kursiva uppfattningen du generellt verkar applicera på samtliga SDare. Det fetstilta har definitivt inte stämt, snarare verkar det vara det hetaste bränslet - på individnivå, ej partiprogrammet.
Jag tar inte SD eller SD-röstare i försvar. Varför skulle jag? Vad finns det att ta i försvar? Jag är inte känslig på så sätt att försvarsposition eller ömma tår ligger nära till hands, jag tar det mesta med ro.
Tråden startades av Ramona som undrade hur det kommer sig att folk röstar på SD. Jag tycker mig ha en solklar uppfattning om varför och har i tråden dumpat bla länkar som var för sig förklarar bakgrunden till SDs ökning.
Frågor som får vanliga Svenssonhjärtan att slå snabbare.
Jag förklarar, redogör - ursäkta/ta i försvar är något helt annat.
Jag är ingen drömmare som diskuterar utifrån en önskad utopi. För min del hade vi kunnat minimera asyl/migrationsfrågan till enbart bostadsmarknaden (pga den akuta och stora bristen på bostäder) och utelämna precis alla andra frågor som är knutna till migration.
Sedan är det helt ok om du inte gillar mig/mina värderingar och givetvis får du även sätta mig i ett fack med prydlig etikett om det känns bra för dig - bara du sätter mig i rätt fack och med rätt etikett. Det är trist när man frångår ords korrekta definition.
Nu får du nog ta och läsa på lite mer om SD:s partiprogram och värderingar. Det skulle inte falla någon sverigedemokrat i tanken att bara för att gruppen, ex.vis somalierna, kan försörja sig själva och skapa jobb här, så skulle de vara välkomna hit. Det vore hemskt om vår svenskhet skulle utvecklas av nya influenser genom människor från andra bakgrunder. DET är utgångspunkten. Ekonomin är fullständigt sekundär.
Samtliga företrädare för SD tillhör grupp 3. Självklart gör inte riktigt alla väljare det
Den arbetskraftsinvandring som SD förespråkar är en där man väljer ut nordeuropeer som "liknar" svenskar så mycket som möjligt. Där integrationen påverkar "svenskheten" så lite som möjligt.
"Det skulle inte falla någon sverigedemokrat in"
Vilka syftar du på? Partimedlemmarna - röstarna - sympatisörerna eller vilka?
Jag menar att SD är sina röstare, du kanske menar något annat ex att SD är sin partitopp/rörkrökare/avslöjade idioter?
Jag har mött SDare irl och de har inte stämt in på den kursiva uppfattningen du generellt verkar applicera på samtliga SDare. Det fetstilta har definitivt inte stämt, snarare verkar det vara det hetaste bränslet - på individnivå, ej partiprogrammet.
Sedan skriver jag inte de åsikterna på din näsa. Men då ska du nog akta dig för att försvara just SD alltför hårt och vara lite mer noga med distinktionen. .
Jag är dock inte bekväm med din teknokratiska syn på migration som ett rent ekonomiskt projekt, heller. Det är inte rasism. Men att se människor som flyr undan krig, förtryck och fattigdom som ekonomiska projekt, ungefär som varor med enbart ekonomiska värden, är liksom inte förenligt med mina grundvärderingar heller. Även om det inte handlar om rasism
Jag tar inte SD eller SD-röstare i försvar. Varför skulle jag? Vad finns det att ta i försvar? Jag är inte känslig på så sätt att försvarsposition eller ömma tår ligger nära till hands, jag tar det mesta med ro.
Tråden startades av Ramona som undrade hur det kommer sig att folk röstar på SD. Jag tycker mig ha en solklar uppfattning om varför och har i tråden dumpat bla länkar som var för sig förklarar bakgrunden till SDs ökning.
Frågor som får vanliga Svenssonhjärtan att slå snabbare.
Jag förklarar, redogör - ursäkta/ta i försvar är något helt annat.
Jag är ingen drömmare som diskuterar utifrån en önskad utopi. För min del hade vi kunnat minimera asyl/migrationsfrågan till enbart bostadsmarknaden (pga den akuta och stora bristen på bostäder) och utelämna precis alla andra frågor som är knutna till migration.
Sedan är det helt ok om du inte gillar mig/mina värderingar och givetvis får du även sätta mig i ett fack med prydlig etikett om det känns bra för dig - bara du sätter mig i rätt fack och med rätt etikett. Det är trist när man frångår ords korrekta definition.
Senast ändrad: