Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men återigen, bara en rasist tycker att ett mångkulturellt samhälle sker på bekostnad av " svensk kultur"
Inget hindrar dig att ta ditt barn till kyrkan, kör bara.
Det som är frågan är väl om det ska vara skolans uppgift och således skolplikt att närvara vid adventsfirande i kyrka samt att hålla terminsavslutningar i kyrkorum.
Om jag ska omformulera de meningarna så blir det ungefär att jag vet varför människor röstar på SD. Frågan är väl mer hur de kommer fram till att de ska rösta på SD. Varför blev invandringen så viktig?
Och här kommer ju också frågeställningen varför man tror på det som SD säger. Jag tycker att de pratar väldigt övertygande, men jag köper inte allting de säger, eftersom jag tänker kritiskt och inte riktigt vill att det ska vara såsom de tycker att det är. Där kollar jag själv upp fakta för att se ifall det verkligen är såsom de beskriver, men gör inte andra människor det? Eller hittar de fakta som stöder det SD säger?
Det finns en studie inför valet 2006.
"
Nu har jag ingen aning om dina barn och din religion, men avslutningar i kyrkan har alltid varit kutym där jag bor.
Däremot är det inget närvarotvång på en avslutning så det får föräldrarna/vårdnadhavarna besluta om alldeles själva.
Det får vi andra också som tur är.
I många skolor hålls avslutningar i aulan så det kan väl knappast klassas som "svensk kultur"
Jag tycker det är oerhört småaktigt att utesluta barn och föräldrar från terminsavslutningar.
Jag har för mig att allt som arrangeras i skolans regi har närvaroplikt
En avslutning är en avslutning per se och de två timmarna det tar räknas inte såsom skolpliktig i vår kommun. Varsågod, att stanna hemma eller gå till moskén istället om det känns bättre.
Så har det varit i minst 100 år så varför ändra på något som är önskat av föräldrarna och barnen? Det fanns ett förslag på gymnastiksalen för några år sedan men det blev nedröstat med 98% mot 2%. DET min vän är demokrati på kommunal nivå. Ingen från Stureplan bestämmer här lokalt.
Tes? Jag skulle mest kalla det ett bevis på att du har levt väldigt skyddat från rasister, annars hade du vetat att rasister föredrar mångkultur tusen gånger om över assimilering.
Tes? Jag skulle mest kalla det ett bevis på att du har levt väldigt skyddat från rasister, annars hade du vetat att rasister föredrar mångkultur tusen gånger om över assimilering.
Det finns inte en rasist som inte är främlingsfientlig.
Nu var det ju inte specifikt terminsavslut som jag syftade på när jag skrev "Bara en rasist tycker att ett mångkulturellt samhälle sker på bekostnad av " svensk kultur"" svensk kultur måste väl vara mer än skolavslutningar? Men du bevisar min tes med bravur