Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....
Vad det gäller i vilken form man stöper insikten om vad SD och dess anhängare och sympatisörer är för drägg & pack, så kan vi snarare kalla oss för realister och SD för ett klart och tydligt främlingsfientligt parti som består av järnrörshuligander.
Nu när du läser mitt svar kanske du har lugnat ner dig lite, tycker du verkligen ditt näthat är konstruktivt och bidrar till debatten?
En åsikt är ju inget vidiment för gällande sanning eller korrekt tolkad betydelse eller innebörd. Vilket du med tydlighet demonstrerar väl.
Vidiment är inget ord jag, google, saol eller nationalencyklopedin känner igen men jag tror jag förstår vad du menar ändå och självklart är en åsikt inte samma sak som sanning eller fakta.
Hela världen? I ditt eget akvarie kanske? Vad har du för grund och belägg och källa för sånt otroligt korkat påstående? Det var nog bland det mest puckade påstående jag sett här.
Nej inte hela världen, det var inte vad jag skrev. Nästan hela världen, eftersom mångkultur som begrepp i princip bara existerar i västvärlden som endast utgör en liten del av jordens befolkning. Det är bara nästan bara i västvärlden mångkultur bedrivs normativt även om man skulle kunna kalla vissa andra länder mångkulturella men då i en beskrivande mening, inte en normativ.
Men det finns inte bara en definition på mångkultur utan man kan se det på flera olika sätt, en definition är att " invandrare och andra ska behålla sina kulturella identiteter och att de olika kulturerna ska existera sida vid sida.". Går man enligt den definitionen så stämmer den inte bara in på nästan hela världen utan nästan alla svenskar också (som är kanske mest pro-mångkultur i hela världen).
Enligt Mångfaldsbarometern 2011 tycker 83,8% av svenskarna att invandrare har en skyldighet att anpassa sig till vårt
lands vanor.
Enligt en annan undersökning vill endast 23% i det här landet bo i områden som präglas av kulturell, etnisk och social mångfald.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/svenskar-vill-ha-inhagnat-boende
Enligt forskning flyr t.o.m svenskar från områden som präglas av mångfald:
"
– Vi såg att det fanns en brytpunkt när andelen invandrare nådde 5 procent. Då började majoritetsbefolkningen krympa, säger Matz Dahlberg.
Majoritetsbefolkningen minskade med 4,7 procent i de områdena. Medan den invandrade befolkningen ökade med 1,3 procent. Den totala befolkningen minskade med 3,4 procent."
"
Studiens resultat får stöd av annan forskning som också presenterades under bostadsmötet:
– Det vi kan se är ett väldigt påtagligt undvikandemönster. Svenskar undviker att flytta till invandrartäta områden."
http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.4654883-svenskar-vill-inte-bo-i-invandraromraden
Det finns massor av liknande forskning som tydligt visar att i praktiken så vill svenskar inte ha mångkultur, svenskar vill inte bo i mångkulturella områden även om dessa områdena håller samma ekonomiska standard.
Det finns också seriös internationell forskning som visar att man mår sämre av att bo i områden med kulturell mångfald. Till exempel ökar risken för psykos med sju procent för varje tioprocentig ökning av människor ej tillhörande ens egen grupp.
http://bjp.rcpsych.org/content/201/4/282.full.pdf+html
Fast vad ordet mångkultur betyder för dig är ju inte relevant, då det är din subjektiva tolkning. Mångkultur är ett ord, en innebörd och en företeelse och en beskrivning på en värld i utveckling. Oavsett vad DU och dina avpixlatvänner tycker.
Mångkultur som normativ politisk ideologi existerar i princip bara i väst då om jag uttrycker mig så istället. Min subjektiva tolkning är minst lika relevant som din egna subjektiva tolkning du gör.