Ju mer politik jag pratar med människor....

Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Det tror inte jag, inte om man antar att deras sympatisörer är läskunniga. Har man inte förstått att SD är främlingsfientliga är man ju smått efterbliven, det räcker ju att lyssna på någon av partimedlemmarna eller titta på en valaffisch för att det ska vara uppenbart. Och den respekten får man väl kanske ha ändå att man inte utgår från att alla SD-väljare är efterblivna analfabeter, utan faktiskt har någon aning om vad de röstat på.



Okej, du och PL anser att alla partimedlemmar i SD är rasister/främlingsfientliga.

Men som jag skrev tror jag det ihärdiga påpekandet om huruvida partimedlemmarna är rasister eller ej är rätt ointressant för sympatisörerna, citerar mig själv:
eftersom anledningen till SD-sympatierna har sin grund på annan nivå
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Okej, du och PL anser att alla partimedlemmar i SD är rasister/främlingsfientliga.

Men som jag skrev tror jag det ihärdiga påpekandet om huruvida partimedlemmarna är rasister eller ej är rätt ointressant för sympatisörerna, citerar mig själv:
eftersom anledningen till SD-sympatierna har sin grund på annan nivå

Botten-intellektet?
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Botten-intellektet?

Så vad tycker honung då, som tillhör toppen-intelligentian att gemene man ska rösta på?
S kanske, eller Mp (om du håller till på söder) Ge oss lågintelligenta människor en hint om vad som för närvarande är PK så vi kan foga oss i din utmärkta analys.:cool:
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Bullseye. Du är en fucker för enkla fällor.

Det klarar du inte av att göra, spelar du "cricket" måste du ta alla nummer i tur och ordning 12345 och uppåt innan du kan ta bullseye. Men det vet väl du som tillhör de med högst (om inte det högsta) IQ på buke.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Bara medborgare kan rösta.....

Tja det är väl en sanning med modifikation


Vem får rösta?

Alla svenska medborgare som fyller 18 år senast på valdagen och som är eller har varit bosatta i Sverige har rätt att rösta i riksdagsvalet. De får också rösta i val till kommun och landsting samt vid folkomröstningar.

Invandrare som fyller 18 år senast på valdagen och som har varit folkbokförda i Sverige i mer än tre år i följd före valdagen har rösträtt vid val till kommun och landsting.

Medborgare i någon av EU:s medlemsstater, samt medborgare i Norge eller Island som fyller 18 år senast på valdagen har rösträtt till kommunalval och landstingsval om de är folkbokförda i Sverige.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Nej, det är du som envisas med att hålla en strikt ekonomisk debatt där man sorterar människor efter förmåga att ligga på plus för Sverige, istället för efter behov.

För mig är det otänkbart att sitta och sortera människor på det sättet och jag väljer därför att betrakta migrationen som helhet i de allra flesta fall. Och med mindre inflytande från exempelvis SD, kommer förutsättningarna att lyckas ta emot nya invandrare, även från Somalia/Irak/Iran, på ett mycket bättre sätt framöver.

Jag försöker förklara igen:
Att en rullstolsburen torterad kvinna från Somalia, som precis lyckats fly undan fängelset, inte kommer att bidra EKONOMISKT lika bra under de tre första åren i Sverige som en frisk man från Irland som redan har arbete innan han lämnar Dublin. Är liksom ingen utmaning att förstå. Det betyder fortfarande inte att man ska stänga dörren för kvinnan och hålla den öppen för mannen, för att de EKONOMISKT har olika förutsättningar att bidra.

Förstår du vad jag menar?

Frågan är igen vem som skall betala för alla dessa människor??? Var skall pengarna komma ifrån??

Det enda man hör som motargument är att man tjänar på invandringen men nu när man faktiskt kan se att det finns stora skillnader faller inte de argumenten då ganska platta?

Och är det verkligen Sverige som skall ta emot alla? Hur många tycker du att vi skall ta emot? 10 000, 100 000, 1 000 000 eller kanske 10 000 000 människor??

30 000 000- 40 000 000 människor är på flykt i världen vem skall då hjälpa dem?

Ska Sverige hjälpa alla? Varför är Sverige ensamt om att hjälpa flyktingar? Finns ju betydligt fler länder som har precis lika stor möjlighet eller om inte större att hjälpa!

Och alla de som verkligen behöver hjälp? För du kan ju hålla med om att den rullstolsbundna kvinnan från Somalia inte är den första som får möjlighet att komma hit, tror nog att det är 89% av männen som har första biljett hit före någon annan kvinna!
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Ja och tänk hur mycket lönsammare det vore om vi slapp betala soc bidrag till svenskar , rehab till drogmissbrukare och kriminella svenskar . Flr att inte tala om sjukvård pga rökning .

Det går väl knappast att jämföra, den som rökt kanske har tjänat 10ggr mer än vad du någonsin kommer att göra och har på så sätt bidragit till samhället mer än du!

Så det håller inte att ta ett exempel som du gör, tyvärr...
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Och hyggliga pensioner till de utslitna pensionärerna, de cancerskjuka och andra som inte ens jobbar. Kanske dags att ställa upp dem mot väggen och skjuta dem?
Vi har världens högsta skatter av en orsak fröken/fru mackan.

Undrar var vi skall fly då?
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Det går väl knappast att jämföra, den som rökt kanske har tjänat 10ggr mer än vad du någonsin kommer att göra och har på så sätt bidragit till samhället mer än du!

Så det håller inte att ta ett exempel som du gör, tyvärr...

Det går alldeles utmärkt att jämföra, med tanke på dina barnsliga jämförelser i # 909
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Då har du lyssnat dåligt på argumenten för en generös migration.

Vi ska hjälpa så många vi kan och arbeta stenhårt för att fler ska hjälpa så många de kan. Det finns många sätt att arbeta i just flyktingfrågan internationellt för att skapa förutsättningar. Det handlar inte bara om generös asylprövning i vårt lilla land.

Och Sverige är inte ensamt om att ta emot många flyktingar. Även om vi tar ett i förhållande till storlek, stort och stolt ansvar. Vi kan vara stolta över att vara svenskar i den frågan, hålla vår fana högt och förundras över att de som kallar sig "Sverige"-vänliga och som vill definiera svenskhet som något isolationistiskt, nationalistiskt och ultrakonservativt etnicitetssorterande vägrar att acceptera den grundläggande värderingen.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Det går alldeles utmärkt att jämföra, med tanke på dina barnsliga jämförelser i # 909

Vad är barnsligt med det??

Finns det ingen sanning i det menar du? Att rökare kanske tjänar grymt med pengar jämfört med någon som inte röker och på det sättet bidragit betydligt mer till samhället!
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Då har du lyssnat dåligt på argumenten för en generös migration.

Vi ska hjälpa så många vi kan och arbeta stenhårt för att fler ska hjälpa så många de kan. Det finns många sätt att arbeta i just flyktingfrågan internationellt för att skapa förutsättningar. Det handlar inte bara om generös asylprövning i vårt lilla land.

Och Sverige är inte ensamt om att ta emot många flyktingar. Även om vi tar ett i förhållande till storlek, stort och stolt ansvar. Vi kan vara stolta över att vara svenskar i den frågan, hålla vår fana högt och förundras över att de som kallar sig "Sverige"-vänliga och som vill definiera svenskhet som något isolationistiskt, nationalistiskt och ultrakonservativt etnicitetssorterande vägrar att acceptera den grundläggande värderingen.


Fortfarande vem skall betala?? Idag är det resursbrister i vårt land har du missat det?

Sverige har inte obegränsat med finansiella tillgångar.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Fortfarande vem skall betala?? Idag är det resursbrister i vårt land har du missat det?

Sverige har inte obegränsat med finansiella tillgångar.

Nej.
Sedan beror det på vilket utgångsläge man har i
diskussionen.
Rent krasst kan man säga att det finns två stora
motpolsgrupper:
1
Den som baserar sitt ställningstagande på humanitära
ideal och värderingar som prioritet.
Värdemätare: Sverige är ur ett globalt perspektiv
fortfarande finansiellt starkt och samhälleligt välmående.
2
Den som baserar sitt ställningstagande på ekonomiska
ideal och värderingar som prioritet.
Värdemätare: välfärdens utveckling
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Ah ok . Så bara du betalar din skatt kan du göra och uppföra dig hur du vill , du har förtjänat att samhället supportrar ?
Om du är svensk nu förstås ?
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Fast nu har du helt missat Sverigedemokraterna och de som står till höger om dem.

3 Den som baserar sitt ställningstagande på att inblandning och influenser utifrån måste minimeras genom att inte släppa in människor i landet. (Ekonomin är bara ett svepskäl, ett argument, som egentligen är helt oväsentligt för ställningstagandet)
Värdemätare: Isolation och konserverande av en definierad etniskt baserad svenskhet.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Ok, så om det vore så att somalier som grupp genererade extra bra inkomster, skapade företag och försörjde sig själva bättre, betydligt mer än gruppen nordeuropeiska invandrare - skulle det då bli öppna gränser för nordafrikaner att komma hit och stängda för nordeuropeer? En halv miljon somalier per år? Så att vi kan bygga ut välfärden mer för alla?
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Det tror inte jag, inte om man antar att deras sympatisörer är läskunniga. Har man inte förstått att SD är främlingsfientliga är man ju smått efterbliven, det räcker ju att lyssna på någon av partimedlemmarna eller titta på en valaffisch för att det ska vara uppenbart. Och den respekten får man väl kanske ha ändå att man inte utgår från att alla SD-väljare är efterblivna analfabeter, utan faktiskt har någon aning om vad de röstat på.

Ca 8 procent av landets röstare bortser från eller anammar den främlingsfientliga retoriken.

Nu har jag inte följt tråden, men jag tror att en stor del av väljarna är "missnöjepartister" som vill få de etablerade partierna att bli lite tydligare i sin politik. Ingen vill, på riktigt, ta ansvar för segregationen och vad den medför.

Det är gammal politik som idag kostar mycket pengar och man vill sticka huvudet i sanden.

Det är vad jag tror.

Den generella SD-sympatisören är inte särskilt välutbildad och så som samhället ser ut idag med allt större ekonomiska klyftor så kommer SD att växa sig starkt. Tyvärr.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Den generella SD-sympatisören är inte särskilt välutbildad och så som samhället ser ut idag med allt större ekonomiska klyftor så kommer SD att växa sig starkt. Tyvärr.

Där tangerar du nog pudelns kärna .
De i min närhet och de argument i övrigt som fälls, handlar om att mest greppa stickor och strån och ha nappat på ngn enskild kommentar i fråga om ställningstagande osv , utifrån ngt man själv specifikt är frustrerad runt eller anser vara ett problem .
Jag känner folk som anser de röstar på SD pga deras skol politik allena .
 

Liknande trådar

Äldre "Nu pratar SD om judar igen Liljestrand påminner om den växande antisemitismen och frågar om Jomshof anser att det är ett problem att...
Svar
7
· Visningar
1 142
Senast: Sleepy
·
Äldre Behöver nyanserande motargument i debatten. Jag har bekanta som tycker att mycket av det SD förespråkar är bra, så bra att jag bekymrar...
13 14 15
Svar
284
· Visningar
16 020
Senast: aprilmaj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp