Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja och tänk hur mycket lönsammare det vore om vi slapp betala soc bidrag till svenskar , rehab till drogmissbrukare och kriminella svenskar . Flr att inte tala om sjukvård pga rökning .
Jag vet inte hur du tänkte nu men det skulle inte vara särskilt lönsamt nej.
Och hyggliga pensioner till de utslitna pensionärerna, de cancerskjuka och andra som inte ens jobbar. Kanske dags att ställa upp dem mot väggen och skjuta dem?
Vi har världens högsta skatter av en orsak fröken/fru mackan.
Exakt . Ska vi gå på SD s selektering borde det inte falla långt ifrån ramarna alls .
Vår höga skatt ska ju inte bekosta olönsamma invandrare menar jag .
................
ändrade mig
Inte vår selektering, men våra föräldrar kanske jobbade och slet för att få mer än 50 spänn per månad i påökt, vad tror du? Skulle du vara nöjd med 4 liter mjölk i löneförhöjning? Du skulle säkert jubla av glädje inför julen.
Skulle du ?
Jag har hela tiden förstått vad du menar och kan gärna diskutera humana aspekter när vi är på det klara med att vi skulle tjäna mycket rent ekonomiskt på en restriktivare invandringspolitik.
Det var nog bra det.
Fast det är ju inte MalinJ som "tolkar in att sverige är ett kristet land". Läs om, gör rätt.
Mitt bidrag förutom det du nämner är nog inte så stort, om man inte räknar in frivilliga bidrag till det allmännas väl och ve.
Nej, det anser inte jag. Därför att en restriktivare invandringspolitik inte alls ger ekonomiska fördelar - helt enkelt. Om du väljer att införa en mall för invandringen där man sorterar människor efter förväntat plus i kassan enligt någon modell - skulle vi med stor sannolikhet kunna uppnå en extremt kortsiktig ekonomisk vinst. (På lång sikt enorma ekonomiska förluster och en plats i världens bakgård/skuggsida.)
Men handen på hjärtat; det är ju inte så att SD betraktar ekonomin som väsentlig när det gäller migrationen heller. Om vi tänker oss att det var en skaplig affär ekonomiskt att låta somalier/iranier/irakier komma till Sverige, så skulle SD ändå ha som huvudåtgärd att begränsa eller stoppa invandringen från dessa länder. Och då kan man väl inte betrakta ekonomin som viktig? Ekonomin är bara ett svepskäl för att få sortera på etnicitet, eller rättare sagt en tro på att det blir rumsrent.
Notera att jag nu diskuterar om hur partiet SD resonerar, jag kan inte recensera din personliga ståndpunkt i det hypotetiska fallet.
Därför att en restriktivare invandringspolitik inte alls ger ekonomiska fördelar
Men handen på hjärtat; det är ju inte så att SD betraktar ekonomin som väsentlig när det gäller migrationen heller. Om vi tänker oss att det var en skaplig affär ekonomiskt att låta somalier/iranier/irakier komma till Sverige, så skulle SD ändå ha som huvudåtgärd att begränsa eller stoppa invandringen från dessa länder.
Ja men de är en bunt rasister ända upp i partitoppen.
PL
Det får stå för dig, jag har ingen aning..
Å andra sidan struntar högst troligt den stora majoriteten av SD-röstare (kanske även sympatisörerna som röstar på annat parti) i om så är fallet eftersom anledningen till SD-sympatierna har sin grund på annan nivå.