Jolanta.....

Sv: Jolanta.....

Jag var tvungen att pumpa ut mjölk igår, stod och bölade i duschen för att det gjorde så ont. Idag känns de mycket bättre!

Nu ska jag och Arvid och Birk ta premiärturen med barnvagnen, får väl se hur det går, Birk är lite halvskraj för barnvagnen! :)
 
Sv: Jolanta.....

MEN!
Nu är ju mitt svar borta här!

grr, man skall inte vara väck från datorer för länge.. :angel:

Jag skrev i alla fall ngt i stil med GRATTIS! och att det var nästan på samma dag och allt. Bara tio timmar senare..

Saga vägde 4880 gram och var 54 cm lång..

Alltså förstår jag nu varför vi fick vänta sålänge :p dom ville växa på sig ordentligt först!
 
Sv: Jolanta.....

Jag var tvungen att pumpa ut mjölk igår, stod och bölade i duschen för att det gjorde så ont. Idag känns de mycket bättre!

Nu ska jag och Arvid och Birk ta premiärturen med barnvagnen, får väl se hur det går,

Jag har också precis fått pumpa, jag trodde det var JÄTTEMYCKEt men min syster skrattade bara och sa "vänta tills det rör sig om 400 - 800 ml".. *suck* Men vilken lättnad att kunna sträcka på ryggen.

Jag skulle försöka mig på att gå till affären nu vid fem, jag fick vända efter tio minuter, höll på att svimma. Trist.. Hade önskat att jag var pigg rätt direkt och fick börja springa runt.. Vill in till stan och köpa ROSA kläder jue. :love:
 
Sv: Jolanta.....

Jag klarade mig ifrån att behöva pumpa, men jag är bra glad över att jag köpte en mjölkuppsamlare å ha på det andra bröstet när Rasmus äter ;)

Vi har inte fått våran barnvagn än :mad: gissa om jag är less på att inte kunna gå ut.
 
Sv: Jolanta.....

Pumpa bara ut så att trycket lättar om det känns stenhårt.
Annars finns risken att man talar om för brösten att producera ännu mer mjölk. Om man låter bebisen bestämma hur mycket mjölk som ska ut så rättas produktionen till snabbare.
Mjölkuppsamlare är jättebra att ha vid det brösten som inte bebisen äter ur. Jag fick ihop jättemycket mjölk på det sättet som jag kunde frysa in.
 
Sv: Jolanta.....

Grattis Jolanta! Vilken praktbebis! :bump: :bump: :bump:

Köpte också en mjölkuppsamlare i dag. Kna man hälla mjölken i en vanlig PET-flaska och frysa in, eller måste man köpa särskilda flaskor på Apoteket?
 
Sv: Jolanta.....

Det går bra meden vanlig PET-flaska, jag skulle koka den och locket först bara. (Ska man väl egentligen göra med allt man förvarar bröstmjölk i när bebisarna är så små)
 
Sv: Jolanta.....

Men hur är det med den plasten, tål den verkligen kokning utan att en massa giftiga ämnen frigörs? Tänkte att bakterierna kanske dör av frysningen annars?

Det går bra meden vanlig PET-flaska, jag skulle koka den och locket först bara. (Ska man väl egentligen göra med allt man förvarar bröstmjölk i när bebisarna är så små)
 
Sv: Jolanta.....

Köpte också en mjölkuppsamlare i dag. Kna man hälla mjölken i en vanlig PET-flaska och frysa in, eller måste man köpa särskilda flaskor på Apoteket?

Jag har hällt min mjölk i "is-bits-grejjer" smidigt att bara ta några bitar och tina sen!
 
Sv: Jolanta.....

Vad mysigt att få lite besök redan på bb...:)

Här var det strängt förbjudet:mad:
 
Sv: Jolanta.....

så söt han är lillskrutt.
Massor med gosig hår.
Njut av bebislukten, den försvinner....min pojke är 5.5 månader, och luktar inte bebis mer.. :(
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 090
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 641
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 009
Senast: cherie
·
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp