Jolanta.....

Sv: Jolanta.....

KL

Hej alla! Nu är vi hemma igen!

Det vart en "liten" Arvid, 5030 gram, 55 cm lång! Fråga mig inte hur han rymdes i min lilla mage.

Bilder kommer snart, ska bara installera oss hemma först! :love:
 
Sv: Jolanta.....

oj, de va ingen liten kille=)

Snabba på med bilder=)
 
Sv: Jolanta.....

Nuså! :)

25/10

Vid åtta gick vattnet, tio över åtta fick jag första värken. Vi åkte upp på bb bara för att kolla om det var vattnet, för jag fick för mig att jag bara pinkade på mig. :o Det var vattnet.

Jag åkte hem igen (bor 100 meter ifrån bb) och skulle komma tillbaka när värkarna kom med kortare intervaller. Vid halv tio igen så åkte jag in, för då gjorde det ont.

Såhär ser man ut när sambon insisterar på att fota under en värk

http://s152.photobucket.com/albums/s190/Jolanta_album/?action=view&current=thearvidstory003.jpg

Vid 23:30 hade jag värkar mest hela tiden, och BM tyckte att jag skulle ta EDA, eftersom jag bara var öppen 4 cm. Så till sist fick jag EDA när jag drogat ner mig själv med lustgas så jag knappt visste vart jag var.

Lycklig EDA drogad Jolanta

http://s152.photobucket.com/albums/s190/Jolanta_album/?action=view&current=thearvidstory006.jpg

Jag kände inte några fler värkar, EDA:n gjorde verkligen sitt jobb. Vid 02:00 kom BM in och gav mig värkstimulerande dropp, och nästan direkt så fick jag onda värkar. EDA:n kopplades bort, och lite efter 03:00 var det dax att börja krysta. Behöver jag säga att det gjord ont? Fast det var ändå värre med bara värkar, för när krystvärkarna kom så var jag så fokuserad på vad jag skulle göra. 04:03 så kom Arvid ut, och han var inte direkt liten.

Arvid 5 min gammal

thearvidstory016.jpg


Jag blödde jätte mycket, livmodern ville inte dra ihop sig, över 1 ½ liter blod, och jag fick en massa sprutor för att den skulle dra ihop sig. Till sist gjorde den det. Jag sprack lite invärtes, och fick sy några stygn. Fick en massa dropp.

Sammanlagt så hade jag värkar ifrån 20:00 till 04:03, så det var ju en hyfsat kort förlossning, och jag är nöjd! :D

thearvidstory069.jpg



Vilka jätte bilder....:o
 
Sv: Jolanta.....

Men herregud vilken söt "liten"
002.gif
019.gif
023.gif
010.gif
005.gif
, helt underbar :D

Jag har ju suttit som på nålar och jag kan säga att Lycksele BB är DÅLIGA på att uppdatera :p

GRATTIS JOLANTA + SAMBO
 
Senast ändrad:
Sv: Jolanta.....

Vilken bjässe. :D Nästan dubbelt så tung som min lilla Emil ju. ;)

Stoooort GRATTIS, jättesöööt är han. :love: Komiskt att vi fick pojkar både du, jag & pmm. :)
 
Sv: Jolanta.....

*kl*

Grattis! Vilken fin kille!

... o jag som tyckte min på 2700g var rejäl att få ut.. phu..

Grattis grattis, vilken uuunderbar tid som väntar dej nu!
 
Sv: Jolanta.....

Tusen tack alla! :)

Jag undrar om inte Arvid är en liten rekordbebis här på buke, åtminstone till vikten.


Mina bröst har växt från B till D kupa bara nu under dagen, och jag har skitont... :( Och Arvid ligger bara och sover, och vill inte äta...
 
Sv: Jolanta.....

Grattis!! Vilken underbar "liten" pojke (jäklar vad stor!)! Jag är glad att förlossningen gick så bra och att du nu är på bättre humör! =)

Tänk, nu är du mamma och hela livet förändras =) Underbart!

//Julia

Ps. Hoppas att det inte blir några problem med matningen, det kommer säkert att gå bra! Det måste vara en enorm omställning för en liten bebis att komma ut i den stora världen! Han kanske bara behöver lite tid.
 
Sv: Jolanta.....

GRATTIS till "klumpen":bump::D

Jo, han e nog störst tror jag...
Min klump vägde ju "bara" 4780 g när han föddes.
Men det är bara gött att det finns lite att ta i;)
 
Sv: Jolanta.....

Grattis till en underbart söt lite pojke!!!

Men om dina tuttar gick från b till d.... Hur stora kommer inte mina att bli då!!! HJÄLP!! Jag har ju d nu!!! å jag ska inte ha förens i maj! :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 670
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 091
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 320
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 645
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp