Joice! Va fan!

Sv: Joice! Va fan!

Va coolt med fläckade fullblod. Har ett fullblodssto med galopp stam som jag vill avla western hästar på. Vill ha något med färg....
Hon ska själv tävlas i Western.

Nu får ni förklara för mig som inte fattar någonting:
är det ett Fullblod alltså Engelskt Fullblod? :o

Han är så mycket engelsk fullblod man kan bli:banana:.
Han är dessutom registrerad i APHA som regular paint tack vare sin färg:D. Så man kan säga att han är den första regular painten ever i Sverige som nu tränas i galoppen. Bland alla andra fullblod kan tilläggas. Blev det snurrigt nu?
Tror det är stopp för att registrera fullblod som paint nu då de infört något som heter one parent rule. Stämmer det ni som är mer insatta?
Dock har jag för mig kan man registrera sitt fullblod i paintregistret då det är ok att avla tillsammans med paint.

Han är dessutom registrerad i APHA som regular paint tack vare sin färg:D. Så man kan säga att han är den första regular painten ever i Sverige som nu tränas i galoppen. Bland alla andra fullblod kan tilläggas. Blev det snurrigt nu?
Tror det är stopp för att registrera fullblod som paint nu då de infört något som heter one parent rule. Stämmer det ni som är mer insatta?
Dock har jag för mig kan man registrera sitt fullblod i paintregistret då det är ok att avla tillsammans med paint.

Nej men fy vad häftigt!
men jag får nog hålla med dom andra litegrann det är klart att han ska visas i hunter tänk vilken tillgång för alla paint/quarter Hunter's men först får han sätta lite färg på galoppbanorna, nu vet jag vem jag ska tippa på! :idea:

Stämmer att en förälder måste vara registerad paint numera...

Kära vänner! Er tid kommer Dashen kommer att stå till förfogande om några år:) In får helt enkelt vänta lite, men den som väntar på något gott;)

Ja fast om jag tex betäcker mitt fullblodssto med Dashen så kan man ju fortsätta på 100% fullblodslinjen om man vill, han är ju paint! :banana::bump::banana:

Jag såg förresten i senaste numret av Stallmagasinet att A M-H köpte en dubbelreggat (APHA/fullblod) sto Bay Overo i USA, som hon ska rida Hunter på. Känns väldigt spännande tycker jag! :)

Fanstastiskt det här med Hunter förresten. Det är ju inte många år sen man lånade stjärtlapp och ridbyxor av någon kompis och gick in i Halter och lätt kunde få några poäng, nästan "gratis".

Nu är intresset enormt och växer hela tiden och man avlar speciellt för att få fram bra Hunterhästar.

Jag vill bara meddela att dashen galopperar som aldrig förr och han säger att huntern ligger inte för honom nu, nu är det galopp för hela slanten. Han vill att jag meddelar när han ska kvala.

Jag vill bara meddela att dashen galopperar som aldrig förr och han säger att huntern ligger inte för honom nu, nu är det galopp för hela slanten. Han vill att jag meddelar när han ska kvala.

Han är hjärntvättad....:cool:

(...och våra betäckningar blir bara billigare och billigare :angel:)

Jättefin, VERKLIGEN!! :love:
Undrar också om fullblod får vara skäckar, eller kanske det bara är så att det är ovanligt?! Intressant detdär för det har aldrig slagit mig att dom ens kan vara det :rofl:

Med risk för att bli nerslagen så tycker iallafall jag att det vore tufft med en skäck på galoppbanan :angel:

Inom galoppen spelar det ingen roll hur dom ser ut. Bara dom är först i mål kan dom var rosa!:p

Bara njut mina vänner!!
HPIM0877.jpg

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
440
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 807
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 765
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 789
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb