Joice! Va fan!

Sv: Joice! Va fan!

en till
avkomma.jpg

Komsi komsi alla westermänniskor som vill sadla om:smirk:

nu har jah inga flera bilder efter hingsten att visa,
avkomma03.jpg

Jag vill meddela att Dashén har varit på sin första trav runda, och han ville bara springa mer.

Du kan ju ha 2 raser, med det blir ju dyrare och du har ju redan en dyr ras, men visst blir man sugen jag trodde väl aldrig att jag skulle börja mrd fullblod.:)

En kompis har en FD galoppör som numer är alltiallo häst, körning, släde, hoppning, dressyr, fält tävlan, hon har gett sig den på att starta honom i alla disepliner, om än på debutant nivå!! Jag har utmanat henne till en tölt tävling.... Men det skulle inte förvåna mig om han skulle kunna lära sig det oxå!

Stört cool häst!;)

Senast ändrad:

En kompis har en FD galoppör som numer är alltiallo häst, körning, släde, hoppning, dressyr, fält tävlan, hon har gett sig den på att starta honom i alla disepliner, om än på debutant nivå!!

Stört cool häst!;)
Kul det är mycket bra reklam att en viss ras kan användas till allt:)
De ni, kanske ska ge sig på galoppen förat i allafall, man har ju många vägar kvar att gå sedan ;)

Tydligen! Det finns kanske fler vägar till sanningen??!!
Jag kanske ska satsa på galopp med min lovikka vante?? Eller kanske inte?! :rofl::rofl::rofl:

Senast ändrad:

Jättefin, VERKLIGEN!! :love:
Undrar också om fullblod får vara skäckar, eller kanske det bara är så att det är ovanligt?! Intressant detdär för det har aldrig slagit mig att dom ens kan vara det :rofl:

Med risk för att bli nerslagen så tycker iallafall jag att det vore tufft med en skäck på galoppbanan :angel:

Fullblod som är sabino eller frame/overo är extremt ovanligt och det är inte många som vet att de finns och hittar man några så är de mycket dyra. Det finns bara 2-3 linjer som det kan poppa upp i, så kallade cropout. sabino fullblod är lite vanligare men dyra då de har sabino fläckar på kroppen, det finns de som är helt vita då kommer vitgenen in och sabino. Det finns 5 olika sabino gener och 1 som det går att testa för (SB1) liknar en skimmel (roan) men man kan missta sig, det är då inte en skimmel (roan) utan en sabino. Nu blev det överkurs. En frameovero är en helt annangen.

Senast ändrad av en moderator:

Vad roligt att han står i träning nu. Men jag trodde han var 3 år nu 2008?
Jag har redan sagt till flera tränare på täby att de är en skäck fullblod i träning och vad gjorde dom då? Jo rynkade på näsan förståss. Men jag ska hålla utskick när han ska starta.:D
Hoppas han går bra första gången ut så dom får sig en knäpp på näsan.:rofl:
Tyvärr står min kapplöpare med en rejälhovbensfraktur så de blir troligtvis ingen mer löpkarriär för honom.
Han han att stå på täby i proffsträning i 10 v sen var de kört. Men jag har ju ettåringen. Men den ska jag nog sälja. jag vill ju hålla på med endast western. Synd att ingen av dom var ston då kunde jag betäckt med din el den andra på bilden han är såå snygg. har läst om honom förr.

Vad roligt att han står i träning nu. Men jag trodde han var 3 år nu 2008?
Jag har redan sagt till flera tränare på täby att de är en skäck fullblod i träning och vad gjorde dom då? Jo rynkade på näsan förståss. Men jag ska hålla utskick när han ska starta.:D
Hoppas han går bra första gången ut så dom får sig en knäpp på näsan.:rofl:
Tyvärr står min kapplöpare med en rejälhovbensfraktur så de blir troligtvis ingen mer löpkarriär för honom.
Han han att stå på täby i proffsträning i 10 v sen var de kört. Men jag har ju ettåringen. Men den ska jag nog sälja. jag vill ju hålla på med endast western. Synd att ingen av dom var ston då kunde jag betäckt med din el den andra på bilden han är såå snygg. har läst om honom förr.
Japp det är jätte kul,:) och jag vill bara notera ett litet fel han är ingen skäck han är en sabino det finns många hästar med bukfläckar som te.x Briar och de med några vita strumpor,stjärna eller bläs de kallar man ju inte skäck utan de är sabinos, detta är inte lätt om man inte är insatt i färg träsket. Titta i fullblods katalogen alla med vita tecken är sabinos samma som min hingst.

Fullblod som är sabino eller frame/overo är extremt ovanligt och det är inte många som vet att de finns och hittar man några så är de mycket dyra. Det finns bara 2-3 linjer som det kan poppa upp i, så kallade cropout. sabino fullblod är lite vanligare men dyra då de har sabino fläckar på kroppen, det finns de som är helt vita då kommer vitgenen in och sabino. Det finns 5 olika sabino gener och 1 som det går att testa för (SB1) liknar en skimmel (roan) men man kan missta sig, det är då inte en skimmel (roan) utan en sabino. Nu blev det överkurs. En frameovero är en helt annangen

Där ser man :idea:
Lite överkurs, men jag hänger md litegrann iallafall ;)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
440
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 807
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 765
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 789
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12
  • Tips i London