Jobbiga barn??

Sv: Jobbiga barn??

Att hon var tvungen att skriva något mer för annars går det inte att skicka meddelandet.
 
Sv: Jobbiga barn??

Mina var helt bedrövliga med att störa en period - en lååång period av några år om jag minns rätt. Jösses vad vi sa ifrån, och sa ifrån och sa ifrån - och det i ganska stränga ordalag men det hjälpte föga - jag kom överens med mina kompisar att de skulle säga till om de var på besök och se det funkade alldeles utmärkt.
Så överlevde vi den perioden och dom är nu duktiga på att vänta på sin tur att prata - även om lillherrn fortfarande inte förstår varför.
Ingen har dock slagits eller kastat något - bara tjatat mamma mamma mamma mamma mamma tills man helt tappat tråden och måste avbryta samtalet.
Hos dagmamma och på skola/fritis så har det aldrig varit problem även om lillebror i skolan tyckt att det varit lite jobbigt att vänta på sin tur bland så många barn - en det har mer yttrat sig i sura miner.
 
Sv: Jobbiga barn??

Jag är otroligt trött på föräldrar som inte uppfostrar sina barn.
Nu har jag inte många barn i min dagliga krets, jag träffar inte många barn alls egentligen.

Jag tänker på folk på bussen vars ungar skriker, i affären skriker ungarna och föräldrarna mutar barnen till tystnad.

Jag hoppas innerligt att jag inte kommer bli som dem, vilket jag i dagsläget tvekar på eftersom det är jag i familjen som kämpar med att införa rutiner för Saga. Pappsen tror jag riskerar att bli lite slapp.. :|
 
Sv: Jobbiga barn??

Problemet är nog inte hur du som mamma är utan hur ditt barn är. Tyst o snäll eller livlig och impulsiv.

Det jag lärt mig som mamma är att jag ALDRIG ska döma andra förräns jag gått en dag i deras skor.
Jag skulle också ha ordning på mina barn - jag får ordning på andras väldigt lätt.
Pillutta mig.

Nu är tackolov mina barn "bara" livliga och inte dumma.
 
Sv: Jobbiga barn??

Ja det är inte lätt att vara förälder och inte barn heller för den delen..Denna historia är kanske lite utanför tråden men jag ville ändå berätta.
Häromdan stötte jag på en tant som "försökte" uppfostra sin ca 8-10 åriga dotter på en klädaffär.Hon skrek åt sin flicka och tog tag i hennes kläder och då lade sig flickan på golvet i affären.Då säger hon högljutt med gäll röst att nu blir det minsann inga julklappar!!Jo snälla säger flickan då .Sen skickar mamman ut flickan från affären att vänta utanför medans hon kollar kläder.Den här mamman har jag sett förut också skrika åt sina barn på stan.Jag blev helt paff och visste inte vad jag skulle göra.Tyckte så himla synd om flickan.Om mamman skrek så inför massor av folk vad gjorde hon inte hemma med henne då..
Tycker verkligen inte om när man uppfostara barnen med hot.I övrigt tycker jag att många föräldrar ger alldeles för mkt uppmärksamhet till sina barn och underhåller dom alldeles för mkt.
 
Sv: Jobbiga barn??

Kan bara hålla med!
Förstår inte hur folk kan missa vad skillnaden på att uppfostra sina barn och att göra dom besvikna är..
 
Sv: Jobbiga barn??

Problemet är nog inte hur du som mamma är utan hur ditt barn är. Tyst o snäll eller livlig och impulsiv.

Det jag lärt mig som mamma är att jag ALDRIG ska döma andra förräns jag gått en dag i deras skor.
Jag skulle också ha ordning på mina barn - jag får ordning på andras väldigt lätt.
Pillutta mig.

Nu är tackolov mina barn "bara" livliga och inte dumma.


:bow::bow:

Det är sååå mycket lättare att få någon annans barn att lyssna än sina egna.

Visst kan jag reta mig på "slappa" föräldrar men jag dömer dem ej.
 
Sv: Jobbiga barn??

Ja det är inte lätt att vara förälder och inte barn heller för den delen..Denna historia är kanske lite utanför tråden men jag ville ändå berätta.
Häromdan stötte jag på en tant som "försökte" uppfostra sin ca 8-10 åriga dotter på en klädaffär.Hon skrek åt sin flicka och tog tag i hennes kläder och då lade sig flickan på golvet i affären.Då säger hon högljutt med gäll röst att nu blir det minsann inga julklappar!!Jo snälla säger flickan då .Sen skickar mamman ut flickan från affären att vänta utanför medans hon kollar kläder.Den här mamman har jag sett förut också skrika åt sina barn på stan.Jag blev helt paff och visste inte vad jag skulle göra.Tyckte så himla synd om flickan.Om mamman skrek så inför massor av folk vad gjorde hon inte hemma med henne då..
Tycker verkligen inte om när man uppfostara barnen med hot.I övrigt tycker jag att många föräldrar ger alldeles för mkt uppmärksamhet till sina barn och underhåller dom alldeles för mkt.

Dessutom lär det vara ett tomt hot för vem drar egentligen in julklapparna till sitt barn?
 
Sv: Jobbiga barn??

Dessutom lär det vara ett tomt hot för vem drar egentligen in julklapparna till sitt barn?

Exakt! Hur många ggr hör man inte dessa tomma hot ifrån föräldar?? "Slutar inte du göra si gör jag så" Hur ofta händer "så"?? Ska man nu pråmt hota med något, ska det ju vara saker man sen genomför. Barn e hejjare på att lära sig saker, tex som tomma hot ;)
 
Sv: Jobbiga barn??

:bow::bow:

Det är sååå mycket lättare att få någon annans barn att lyssna än sina egna.

Visst kan jag reta mig på "slappa" föräldrar men jag dömer dem ej.

Nä man skall inte dömma! De allra flesta föräldar gör säkert så gott de kan utifrån vilka förutsättningar de har. Men det är bara så sorgligt att se.

Många gånger tror jag också att de är övertygade om att det de gör är rätt, och att de inte förstår varför ungarna gör si eller så. Och det är så frustrerande!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 626
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
429
Senast: Myzan87
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 956
Senast: Elendil
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 220
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp