jobbig väntan

Sv: jobbig väntan

Tack, har åxå läst lite om det.

Fem veckor efter senast mens då. Trodde det var fem veckor efter ÄL då kroppen börjar producera hcg. Kollade lite på det igår, då skiljer det ju rätt rejält och alltså kan man få sitt plus sent. Känt lite till idag i livmodern, tror inte jag inbillar mig för jag vågar inte ens hoppas längre.:smirk: Blir nog ringa BM på imorgon, då är jag på BIM +8. Apoteket här i byn har bara CB, Apoliva tror jag. Får väl beställa känsliga tester.. kan beställa 100 tester och hoppas på lagen om alltings jävlighet så får man plus när man väl fått hem alla haha.:p

Verkar ju stor skillnad mellan 5 och 6 veckor efter senast mens. Jag är mellan 5-6 veckor så man får väl se om man testar i veckan. Men hade en kompis som hade en kompis (hehe) som testade plus i vecka 9! Och som sagt har man ju läst om flera som testat ungefär varannan dag eller nåt och inte fått plus förrän efter mer än en vecka minst. Så det finns nog variationer. Får man hoppas. Fast orkar inte hålla på att testa mer så det är bättre att ringa BM direkt och säga att man gått en vecka över tiden. Får väl se vad de säger då.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: jobbig väntan

Vad roligt att mensen dröjer och jag hoppas verkligen att det är din tur som du kämpat. :)
Vad gäller testen, så försök att ha lite is i magen. (Lättare sagt än gjort kan jag tänka mig. :D) Du blir varken mer eller mindre gravid av att ha is i magen och vänta någon vecka innan du testar igen. För dom du säger kan det ju vara så att hormonhalten är för låg såhär i början.
Men jag hoppas att det är din tur. :)
Har själv en vän som försökt bli gravid ett tag nu som gått 3 dagar över tiden med mensen utan att det syns något + på stickan så jag hoppas att ni båda är lyckosamma denna månad. :)
 
Sv: jobbig väntan

Tack för era vänliga svar!:bow::)

Ja, jag testade mig ju senast i tisdags och nu igår då. Så jag lyckades hålla mig några dagar. Nu har jag inte fler tester hemma och vet inte om jag vill springa till Apoteket igen (nästan stammis där). Väntar nog som sagt till veckan och ser vad som händer. Fler symptom? Mens? Annars bokar jag en tid. Blodprov är inte min starka sida!:eek:

Detta är vårt sjätte försök. Är ju överviktig så vill så gärna gå ner i vikt också. Har ju iaf inget problem med åldern eller ekonomiska och boendemässiga problem som tur är.

Man blir lite avis av att se era fina magar, men klart att man är glad för er skull ändå!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: jobbig väntan

usch jag är inne på mitt 10:e försök nu... :( så det börjar blir lite trist... :p
 
Sv: jobbig väntan

Ja man tappar ju lite hoppet för varje månad. Jag tänker hela tiden att vi har iaf inte försökt sju ggr än (som tydligen är nåt snitt för hur länge de flesta försöker innan det blir nåt). Sen känner jag att inom ett år är väl inget ovanligt. Finns självklart de som försöker längre. Jag är mest orolig över att det är så svårt att gå ner i vikt (det där med ökad risk för missfall och allt negativt, inte för att jag känner mig sååå farligt tung men har inget att jämföra med heller). Sen att det är synd att man ofta känner det där sexkravet om man råkar vara trött efter jobbet och så. Jag tror inte vi börjar med ÄL-tester, dels för att jag har regelbunden mens (eller ska ha iaf) och dels för att vi inte vill att det ska bli så tvunget. Vill gärna att det ska funka att bara få till det och vips!:smirk::angel:

Idag är jag på BIM +8. Ringde BM innan och hon sa att jag kunde ta med mig ett urinprov på onsdag eller torsdag då jag är på BIM +10-11. Enligt henne brukar de testa mellan 8-12 dagar efter utebliven mens så man har ju inte helt fel i allt man läst om att hcg ökar olika snabbt hos olika. Idag har jag känt en del verksamhet i "underlandet" och en del i bröstvårtorna som är ganska känsliga. Svårt att veta om det är tarmarna man känner i buken, men om det nu är livmodern så vore det knepigt att det känns om det inte händer nåt där. Antingen väldigt sen mens eller graviditet. Nu vill man ju börja få symptom snart på nånting. Får se hur det går hos BM senare i veckan.:bow:
 
Sv: jobbig väntan

Har läst mycke om dig här på buke! Hoppas att det har lyckats nu!
Är nyfiken!! ;) lova att uppdatera!?
håller tummarna för dig :bump:
 
Sv: jobbig väntan

Är lite i samma situation som du, är på BIM +5 idag och har tagit ett negativt test, suck! Hoppas att vi båda är gravida, men jag tror ärligt talat att det bara är min kropp som jävlas.
 
Sv: jobbig väntan

Ååh, tack!! Vad gulligt. Hoppas inte att du bara har fått se mina smått avundsjuka inlägg.:angel: Klart man unnar alla det. Men man vill själv vara en som det bara skiner om med en mage i vädret.. med bebis i förstås.:idea:

Tack för allas stöd, uppskattas verkligen!

Jag uppdaterar nog lite för ofta, hehe.. ikväll har det nog inte hänt mer än det jag skrev sist. Skönt att man har nåt "mål" nu. Att inte bara vänta i evighet utan veta när man kanske eventuellt kan få svar på sin undran. Ena stunden känns det ingenting. Som om kroppen bara glömt av sig en månad (förhoppningsvis inte mer och att det inte är värre än att den uteblivit en månad, hoppas bara inte att tanta har blivit :devil: och kommer lite då och då nu istället). Andra stunden känns det lite i buken, inte som mensvärk men mer som små stickningar och känningar på ena sidan mest. Bröstvårtorna är ganska känsliga och lite sticksiga ibland. Hoppas det inte är tecken på sen mens bara och hoppas inte bara att det är magen som spökar långt söderut eller kylan som påverkar brösten.:smirk:
 
Sv: jobbig väntan

Ååh, roligt att det finns fler som väntar. Eller, det är inte roligt för oss, men skönt att inte vara ensam.

Bortsett från att jag ätit piller sen jag var 15 och innan dess så har jag nog aldrig haft såhär utebliven mens! Usch, vad jag tjatar. Men ältar det hela tiden i huvudet. +9 dagar imorgon. Hoppas självklart man får lite symptom så man kanske får en aning om vad som händer. Känns som det kommer mer och mer varje dag nu, tog lång tid innan jag ens kände nånting denna månaden. För mig känns det logiskt med sena symptom=sent plus. Skönt att få veta i slutet av veckan.

Har ni försökt länge? +5 är ganska mycket! Tyckte jag för några dagar sen, t o m 1-2 dar var mkt då. =) Enligt BM var det tydligen säkrast att testa runt 8-12 dar som jag skrev tidigare. Skönt att höra från nån "expert" iaf. Så inte "alla" får plus flera dagar för tidigt..:smirk:

Lycka till! När testa igen?
 
Sv: jobbig väntan

på riktigt, är det inte dax för dig snart igen? jag går här och räknar dagarna för att få gå in och se om du fått + eller - :D
 
Sv: jobbig väntan

HAHA :D
joo, snart är det dags igen :) räknar med att få ägglossning ungefär på söndag, och så ska vi ligga i som fan hela nästa vecka :)
det finns inte så mycket ork till att nuppa 111 gånger per dag, sambon jobbar otroligt mycket.. sist fick jag mordhota honom för att få nåt haha :p
 
Sv: jobbig väntan

Det är första försöket nu, så jag ska väl egentligen inte gnälla. Men man blir ju besatt på en gång... (eller jag i alla fall)
Jag tror att det blir test igen på torsdag eller fredag, om inte mensen kommit.

Håller tummarna för att det blir plus för dig snart!
 
Sv: jobbig väntan

Om du beräknar ägglossning på söndag så är det denna veckan ni ska nuppa, så att spermierna finns där redan när ägget kommer.
 
Sv: jobbig väntan

Andra stunden känns det lite i buken, inte som mensvärk men mer som små stickningar och känningar på ena sidan mest. Bröstvårtorna är ganska känsliga och lite sticksiga ibland. Hoppas det inte är tecken på sen mens bara och hoppas inte bara att det är magen som spökar långt söderut eller kylan som påverkar brösten.:smirk:

Jag vill inte få dej att hoppas allt för mycket nu, men precis sådär kände jag det... Som ett litet bi som burrade runt i livmodern.... Mina nipples stod rakt ut i en hel vecka :D och detta var typ en vecka efter äl.

Hoppas hoppas du testar positivt snart, eller åtminstone att mensen kommer så att ni kan försöka igen! :bump:

Jag förstår att du är lite avis på oss andra, det får man lov att vara. Man kan faktiskt vara både glad för andras skull och tycka att det är orättvist på samma gång!
 
Sv: jobbig väntan

Japp, för ägget har inte så lång överlevnad efter att det "släppt" då jag inte har någon bok tillgänglig så vet jag inte hur länge, men det är en relativt kort tid. Så att nuppa 2-3 dagar efter ägglossningen är ganska meningslöst, men trevligt :D
Det förutsätter dock att man är väldigt säker på när den är, annars så kan man ju köra på varannan dag konstant :banana:
 
Sv: jobbig väntan

Jag vet inte om jag kan kalla det ett bi (fjärilar i magen har fått en ny betydelse), men jag känner nånting ibland. Ibland känns det mer på ena sidan som sagt, men svårt att veta om det är livmodern och ev. bebis eller helt enkelt äggstockar som spökar. Har haft rätt känsliga bröstvårtor och styva :o dock inte direkt ömmande bröst. Inte alltid jag har så mkt symptom vid mens heller så jag kanske är trögstartad även där. Hade varit mycket lättare att få illamående och allt sånt så man nästan kunde veta att man var gravid. Nu tror jag mer och mer att jag inte är det, bara att mensen dummar sig.:cry: Blir kanske ingen "röd" jul i år, fast det är ju ett tag kvar tills dess. Klart man tror att man måste börja känna symptom nu 9 dagar efter mensen skulle kommit. Men jag tror man kan börja känna senare också, som min mamma t ex.

Väntar tills på torsdag med urinprov. Hoppas man får ett korrekt svar och hoppas jag får veta vad som händer om det visar negativt.
 
Sv: jobbig väntan

Hehe, tack. Ja, jag vet... när man väl gett sig in i denna djungel är det hopplöst. Graviditetshypokondri till tusen. Det "bästa" vore ju om mensen kom till helgen på förlovningen... då blir jag tokig!:eek:
 
Sv: jobbig väntan

ahaaa, fast jag vet inte om mina teorier om det stämmer, för jag kände av lite i ena äggstocken igår.
min gynekolog sa att man har ägglossning på varannan äggstock vid mensen, och stämmer det så är det "rätt" äggstock nu.. ska våldta sambon ikväll :devil:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 173
Senast: sweet_extraa
·
G
  • Låst
Övr. Barn Hua....är så himla nervös! Ska göra ett graviditetstest i dag eller imorgon bitti.....för att göra en lång histora kort; För ung 7...
Svar
8
· Visningar
5 176

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp