jobbig väntan

Sv: jobbig väntan

Sen jag slutade med p-piller för knappt ett år sen har kroppens symptom innan mens ändrats från månad till månad vilket har gjort mig förhoppningsfull om graviditet. Ena månaden hade jag ont i brösten vilket jag aldrig haft innan. Det började flera månader efter pillerstoppet. Andra månaden var jag kissnödig oftare. Tror knappt det var inbillning för jag jobbade så mycket att jag knappt "hann" känna efter.:smirk: Men visst då späddes ju min tanke på om att jag kanske var gravid ännu mer.:crazy:

Denna månaden har jag inte känt nånting. Vi var ganska dåliga på att få till det runt ÄL, men man kan alltid hoppas. Min sambo har jobbat så mycket senaste tiden, men vi lovar varandra att ligga i lite mer nu framåt.:o:p

Förra månaden hade jag smått värk från ÄL till mens och då den kom en dag sent blev jag väldigt besviken när den väl kom. Denna gången är det som om kroppen glömt att det är mens snart.:confused:
 
Sv: jobbig väntan

jag blev iaf utan bebis den här månaden också :( fick mens idag... typiskt, jag som var lite glad för att den inte kom igår som den skulle...
äh. jävla skit!

men men, i januari kan vi ju få hjälp :)

fast jag blir lite avundsjuk, tänk så jäkla många oönskade graviditeter det blir på ett år och så många som inte blir gravida nångång... det finns ingen rättvisa här i världen :p


hoppas iaf att du får din efterlängtade graviditet den här månaden!
 
Sv: jobbig väntan

Tråkigt att det blev så.. räcker med en dag sen för att man ska hoppas för mkt. Skönt att ni kan få hjälp om det inte blir nåt i december då. Allt det där julstöket går snabbt för man har så mycket att göra så blir det inget går det ganska fort till januari.

Själv är jag på BIM idag, men ingen mens, mensvärk, PMS eller liknande i syne. Bara en massa flytningar :eek:. Klart man hoppas, men trodde det var kört denna månaden då vi knappt fått till det alls många ggr.:p

Från maj har jag räknat dagarna och alla cykler utom två (en i juni på 28 dgr och en senast på 34) har varit 33 dagar. Visst är det ju inte som en störtflod från början och det kan ju lura en, när det nästan bara är som röda flytningar ett dygn eller mer innan det kommer igång. Har den inte kommit igång imorgon kommer jag bli väldigt förvånad. Hoppas!:bow:
 
Sv: jobbig väntan

BIM?
Jag hoppas att ni har turen med er den här gången!
fast lite avundsjuk blir jag allt ;)
 
Sv: jobbig väntan

om du läser inlägg #22 så ser du att det inte blidde nå den här gången.. :p
skönt att du inte var med barn, fast osis för mig ;)
 
Sv: jobbig väntan

BeräknadIckeMens - snott från familjeliv.se ;)

Idag har det inte heller kommit nån tant röd!:eek: Blir helt förvånad för så länge jag räknat cyklerna, sen maj som sagt, så har det aldrig gått över 33-34 dgr. Visst kan det blivit nån engångsföreteelse med avvikande oregelbunden cykel, men det är klart man hoppas när man ändå har en regelbunden. Har eg. inte känt nåt speciellt. Kanske liiite i nån äggstock eller livmoder, men ingen direkt mensvärk eller något annat. Man har ju hört och läst mååånga historier om de som känt saker från dag ett, de som inte känt nånting osv. Min mamma sa att hon inte märkte att hon var gravid heller förrän efter ett tag. Det kanske går i arv.:smirk: Hoppas fortfarande!!! Inte ens kissnödig oftare.. jobbigt att inte ens ha nåt symptom.
 
Sv: jobbig väntan

Själv väntar jag på mensen... så att jag kan få börja med behandling. Det blir vår andra behandling. Har försökt snart 2 år.
Håller tummarna till er andra, hoppas det går bra!
 
Sv: jobbig väntan

Tack för att ni bryr er.:bow:

Jag är på BIM +2 idag. Ganska ovanligt är det allt. Inte en antydan till mens eller mensvärk eller symptom. Känns som om kroppen bara sagt upp mensen eller nåt.:crazy: Hellre att jag får mens nu så jag vet att det funkar. Kan säkert vara en avstickare från den annars regelbundna mensen, eller så var det sen ÄL och jag är gravid för nåt plus var det inte på testet i morse.:cry:
 
Sv: jobbig väntan

tråkigt att det var ett minus, men så länge du inte har fått mens så kan du ha hoppet uppe tror jag :) kan ju visa negativt länge.
vi kan ju hålla kontakten och stötta varandra :)
min mens är snart slut så då blir det nya tag :)
 
Sv: jobbig väntan

Ja det positiva är att efter tant är det inte lång tid kvar till man kan börja jobba på´t igen.:banana:

Alltså detta är helskumt. Fortfarande INGA symptom och ingen mens. 3 dagar sen nu eller BIM +3! Väääldigt ovanligt. Gick ju upp lite senaste tiden, men bara ett par kilo. Väger tyvärr redan mkt och gick upp en del efter pillerstoppet, men tanten har kommit lika regelbundet för det för så mycket har jag nog vägt hela sommaren. Började väl gå upp efter januari i vår, men jobbar på nedgång nu.:crazy:

Jobbigt att slitas mellan förhoppningar på att kroppen är som den ska om man inte är med "knyte" och att gärna va gravid.:cool:

Ja klart vi måste pappa varann.

Känns som jag vant mig vid tanken på att jag aldrig blir gravid och att det säkert inte är nåt nu heller (sjätte försöket dock inte alla aktiva) för jag känner inget. Men det måste man inte heller, det är så olika. Ska testa mig till helgen nästa gång om jag inte fått nåt.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: jobbig väntan

jag inbillar mig också att jag inte kan få barn, mest för att jag haft så mycket problem med äggstockarna.
 
Sv: jobbig väntan

Jag inbillade mig oxå att jag inte kunde få barn, gav upp med äl-test och tänkte jag får väl vänta tills de gått några månader till å gå till doktorn sen men då blev jag gravid :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 173
Senast: sweet_extraa
·
G
  • Låst
Övr. Barn Hua....är så himla nervös! Ska göra ett graviditetstest i dag eller imorgon bitti.....för att göra en lång histora kort; För ung 7...
Svar
8
· Visningar
5 176

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp