jobbig väntan

Sv: jobbig väntan

Jag är fortfarande inte mer kissnödig än i vanliga fall, förutom när man får en fot i blåsan. Så det behöver man inte vara.

Sen har väl de flesta äl 14 dagar innan mens, det är tiden från mens till äl som varierar. Klart det finns variationer här också.

Håller alla tummar jag har för dej att det visar positivt!!
 
Sv: jobbig väntan

Tack! Jag känner mig otroligt pratsjuk nu. Jag kan bara inte släppa alla tankar. Tycker ju att jag känt symptom alla andra månader än just denna gång.. denna gång som jag verkligen inte vågade hoppas på nåt.:cool:

Längtar tills jag kan testa imorgonbitti, men ska jobba imorgon så det är lita dubbla känslor. Känns bäst att testa på morgonen. Om jag så bara får ett synligt, svagt plus är det ok. Blir ledsen om jag inte får nånting. Efter vad man läst i forum kan ju allt hända. Att mensen helt plötsligt börjar krångla efter att ha varit regelbunden, långt efter man slutat med piller t ex. Sen att jag inte haft några symptom så tror man att ÄL uteblivit denna gången. Blev lite fundersam då jag var uppe och kissade inatt, det gör jag aldrig annars. Och som sagt mitt sug efter oliver.. gillar oliver då och då.. men inte i de mängderna annars.:eek:

Även om det blir minus imorgon finns chansen att det kan bli plus senare, men klart man tappar hoppet om det är ett tydligt minus nästan en vecka efter BIM. Sen att jag är överviktig också gör inte hoppet större.
 
Sv: jobbig väntan

Jag håller verkligen tummarna för att du ska få ett plus på stickan.

Det tog ett år innan jag blev gravid första gången, så jag vet hur det känns att vänta och hoppas varje månad.
 
Sv: jobbig väntan

Undra om du testat än?

Låter som när jag var gravid, var "skengravid" flera gånger och sen kände jag ingenting alls när mensen inte dök upp och så var det ju ett + på stickan. Minns det som igår :D
 
Sv: jobbig väntan

Testade minus igen i morse 5-6 dagar efter beräknad mens.:confused:

Känns skittrist! Jag vet att det fortfarande finns en chans, men man börjar tappa hoppet. Enda jag märkt är att jag sprang på toa en del igårkväll vilket jag inte märkt innan.

Får se hur det går nu till veckan, annars vill jag gå till BM och iaf kolla så inget är fel. Har inte varit där på hur länge som helst heller.

Äta frukost nu och sen jobba. Tack för ert stöd!
 
Sv: jobbig väntan

Låter som när jag var gravid, var "skengravid" flera gånger och sen kände jag ingenting alls när mensen inte dök upp och så var det ju ett + på stickan. Minns det som igår :D
Samma för mig. Enda månaden utan en massa symptom var den jag var gravid!
 
Sv: jobbig väntan

Ja det känns trist att inte veta nånting!!

Jaja, får väl veta till veckan på det ena eller andra sättet. Man gillar ju inte direkt att gå till läkare, men denna gången vill jag verkligen veta vad som händer. Sen var det åratal sen jag gjorde gynundersökning om de nu gör en sån.. nödvändigt ont kanske.

Så ska man tralla iväg till jobbet...:cry:

Uppdaterar väl läget nästa vecka.
 
Sv: jobbig väntan

trist att du minusade.... Men när hade du ägglossning?

Och frågan är var är din mens?

När jag var i din sits beslöt jag mej för att bara vänta och ändå hoppas lite på att jag var gravid. Om jag skulle gå till en doktor och han sagt att jag inte var gravid så hade jag blivit ledsnare. Nu kan du iaf hoppas lite lite lite....
Av den anledningen gjorde jag inget ul förrän v 14, jag var rädd att jag skulle få ett missfall till, men sålänge jag inte blödde eller gjorde ett ul som sa att där inte fanns nåt hjärta som slog så var jag gravid och det kändes bättre.

Håller tummarna så mycket jag kan men jag ska baka lussekatter så det kan bli lite svårt ;)
 
Sv: jobbig väntan

Vet ej när ÄL var exakt. Brukar väl va ca 2 veckor innan mens. Märker inte så väl när jag har det.

Ja frågan är var den är, men som sagt finns chansen fortfarande att jag är gravid. Tills motsatsen bevisas.:smirk:

Tack för dina tummar.
 
Sv: jobbig väntan

Denna mensen var jag också sen, typ 3 veckor. Testade - två gånger, och trodde att det blivit fel på mig. Sen kom den, mitt i en sexakt! Så var inte så snabb med att tro att det är fel på dig, slappna av, ta det lugnt, testa igen om en vecka och gå sen till BM, Kan tillägga att jag också är överviktig.
 
Sv: jobbig väntan

Vet ej när ÄL var exakt. Brukar väl va ca 2 veckor innan mens. Märker inte så väl när jag har det.

Ja frågan är var den är, men som sagt finns chansen fortfarande att jag är gravid. Tills motsatsen bevisas.:smirk:

Tack för dina tummar.

ÄL är 10 dagar innan mens ;)

Byt test, eller det har du redan gjort??
 
Sv: jobbig väntan

Ja vad använder du för test?
Kanske värt att prova med ett som visar vid lägre hormonnivå nästa gång?

Följer med spänning hur det går för dig, hoppas och håller tummarna! ;)
 
Sv: jobbig väntan

näe, fan va trist... :(
men även om det inte blir den här gången så finns det ju flera chanser i framtiden :)
jag var ledsen två dagar efter mensen, men nu är jag redo för att bli ledsen en gång till :p
 
Sv: jobbig väntan

ÄL - BIM kallas ju luteal fas och kan skifta mellan 10-16 dagar har jag läst. Dock är väl 14 dagar vanligast. Jag kan ju inte veta exakt när jag har ÄL dels för att jag inte känner den (gjorde det när jag åt piller dock), eller brukar inte känna den.. och dels för att jag inte vet om jag hade ÄL denna gången då jag inte vet om jag är gravid eller ska få mens.:confused:
 
Sv: jobbig väntan

Ja precis! Tack! Jag bara undrar vad som händer. Hellre mens än krångel. Klart man var glad när mensen inte uteblev efter pillerstoppet, men what´s going on nu då?! Det är ju i vanliga fall så att efter mens är det bara på´t igen efter ett tag, men nu vill jag veta vad som händer.

Har tyckt, säkert inbillat, att jag haft lite små känningar i brösten eller vårtorna. Det hade jag igår när jag jobbade mest och då sitter jag inte och tänker på graviditet hela tiden så man undrar ju.
 
Sv: jobbig väntan

Tack så mkt!

Har testat med Clear"blues" "vanliga" två gånger nu. Första gången på BIM +1 eller 2 och andra på BIM +5 eller 6 om jag går efter min vanliga cykel eller den jag hade på en dag mer förra månaden.

Har läst om flera som inte fått plus förrän sent. Ibland mer än en vecka sent, sen finns det de som tvärtom får plus väldigt tidigt. Visst kanske de inte vet exakt när de hade ÄL... Men många har ju t o m haft BM som sagt till dem att hormonet fortfarande kanske är lågt ännu. Jag tror definitivt att det kan vara vanligt. Det är ju som med allt annat, att man är olika.
 
Sv: jobbig väntan

Nä, man ska inte döma för snabbt.. och det behöver ju inte vara fel på en för att man är "sen". Men nånting är ju inte som det brukar iaf och då vill man gärna veta. Vet inte hur ofta man ska gå till BM eller göra undersökning, men det var säkert två år sen det gjordes. De har inte gjort det varje gång jag har skaffat piller. Skaffade senast nya förra augusti och då gjordes det inte. Sen året innan dess gjordes det nog inte heller.

Känns ändå bra att kolla läget då och då...
 
Sv: jobbig väntan

Förstår väl ditt tankesätt.. men jag vill hellre veta än att falskt hoppas eller tro nåt är fel.

Lussekatter är mums, skicka hit en!!
 
Sv: jobbig väntan

Clearblue reagerar på 50 mIU/ml. RFSU's graviditetstest (apoteket, pressbyrån, affärer) reagerar på 20 mIU/ml och det gör även Storkhjälpens tester (http://www.storkhjalp.com)

5 veckor efter mens så har kroppen mellan 19 - 7 340 hCG i mIU/ml.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 173
Senast: sweet_extraa
·
G
  • Låst
Övr. Barn Hua....är så himla nervös! Ska göra ett graviditetstest i dag eller imorgon bitti.....för att göra en lång histora kort; För ung 7...
Svar
8
· Visningar
5 176

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Igelkott
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp