jobbig väntan

Sv: jobbig väntan

Jahopp. Imorgon bär det av till BM då med ett urinprov i högsta hugg. Försöker att inte tänka för positivt, men man hoppas så mycket. BIM +11 nu imorgon och jag tycker att jag har fått liiite mer symptom för varje dag som går. I början efter ÄL och runt BIM märkte jag knappt nånting, men de senaste dagarna har jag haft lite känningar i bröst och bröstvårtor emellanåt, lite ont i buken som om man har en klump där och nästan illamående ibland. Som om man har en klump i svalget. Snacka om trögstartad kropp isåfall. Kanske man tycker symptomen ökat i takt med förhoppningar, men jag kan inte tänka att jag inbillar mig nu. Igår somnade jag med värk långt ner i magen, trodde jag hade sträckt mig men vet inte när jag skulle gjort det. Har haft känningar i ljumskarna också och det känns i buken när jag böjer mig fram, som om något är i vägen (förutom min lite för redan mulliga mage:smirk:).

Uppdaterar läget imorgon. Hoppas att om testet nu visar neg. att jag kan få ett ultraljud för att vara säker. Eller iaf nån info eller undersökning bara för säkerhets skull. Man lägger sig inte frivilligt i stolen, men denna gången måste jag nog göra det.:cool:

Tack för stödet, hoppas på plus nu såhär 5 dar efter senaste testet.
 
Sv: jobbig väntan

Åh, vad jag håller tummarna för dig!!! Hoppas verkligen att du är gravid :bump: Uppdatera så fort du fått besked :)

Lycka till!

// Destiny
 
Sv: jobbig väntan

Jag med!! Jag går in typ en gång i kvarten för att se om det finns nåt besked... Men icke! :smirk:

Hoppas, hoppas, hoppas!!! :banana::banana:

// Destiny
 
Sv: jobbig väntan

skulle tippa på att vi får uppdatering lite senare :p den som väntar.... ;)
 
Sv: jobbig väntan

Typiskt... Jag som inte kommer kunna gå in och titta igen förrän senare ikväll... Men då vill jag ha besked! :D
 
Sv: jobbig väntan

Gulligt av er, är inte van vid den uppmärksamheten..;)

Tyvärr visade test hos BM negativt. Var där nu i eftermiddag. Fick inte komma in och prata eller någonting, fick bara lämna urinprovet. Fick heller ingen tid bokad när hon ringde om beskedet. Lite dåligt tycker jag allt, men hon sa att provsvaret var väldigt säkert såhär ca 11 dagar efter utebliven mens. Dock sa hon att jag kunde testa igen i december om den inte kommit eller boka tid för undersökning eller nåt. Hade helst velat det så snart som möjligt bara för att utesluta saker.

Kände ännu mer symptom i morse ju. Lite liknande mensvärk, men det var väl säkert inbillning då. Tack för ert stöd.

Trodde inte jag var gravid då vi som sagt knappt hunnit ha sex denna månaden, men man undrar varför den annars så regelbundna mensen uteblir.:confused::cry:

Tycker så jäkla synd om mig själv just nu. Dels för att jag har så jädra svårt att gå ner i vikt och dels för att mensen tydligen uteblir nu. Visst är det bra att inte vara för överviktig när man vill bli med barn så det är väl nåt bra i det hela... Känns som jag kommer bättra på min knäppa slags ätstörning mer nu... "undrar om jag skulle ätit den" "åt jag för mycket nu". Tänker ju redan så hela tiden.. nu kommer man väl försöka späka sig själv.. =/
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: jobbig väntan

Åh så tråkigt, jag som hoppades!

Dåligt att du inte fick prata med någon, du måste ju ha många frågor. Man kan ju undra varför du inte får mens?

Kämpa på, jag hoppas verkligen det blir ett + för dig snart!!!
 
Sv: jobbig väntan

Kolla så att du inte lider av PCO - ett av symtomen kan vara att man har mkt svårt att gå ner i vikt samt bli med barn, samt att mensen krånglar.

Kan inte så mkt om det men du kan ju googla lite och läsa om det är mer som stämmer.


Kram Javan
 
Sv: jobbig väntan

Tråkigt :(

Och ännu tråkigare eftersom mensen inte kommit, annars hade ni ju kunnat försöka igen.

Lycka till med viktnedgången också, inte lätt såhär när julen närmar sej heller.

Kram
 
Sv: jobbig väntan

men... :( fan vad surt... kan den inte vara sen för att du så gärna vill vara gravid? om man oroar sig mycket kan den ju bli sen...

hurpass mycket övervikt är det vi talar om? jag väger också för mycket + att jag röker å sambon snusar. detta ska jag givetvis sluta med när jag blir gravid, blir jag inte det före nyår så slutar jag då. jag blir så jäkla känslig/lättstött när jag slutar röka, och att göra det + ingen graviditet är inte roligt :p
 
Sv: jobbig väntan

är "mensvärk" utan mens ett tecken på graviditet?!
 
Sv: jobbig väntan

Skulle kunna vara så ja. Vid graviditet drar ju livmodern ihop sig och det kan kännas som mensvärk.
 
Sv: jobbig väntan

säger detsamma...
Jag sköt på mensen 2 veckor och när jag hade uppehåll med pillrena fick jag ingen mens - antog att det berodde på att jag skjutit på mensen. HAde då ingen mensvärk heller.
Har då och då mensvärk - var värre en period för ca 1 v sen. Nu är jag uppsvälld i magen konstant och ibland pirrar det liksom utmed höftbenen och neråt genom ljumsken.. inget ovanligt, men konstigt! Mina bröst har blivit större och ömma och så gick det tillbaka och nu är de stora och ömma igen - framförallt på mornarna.. Men jag känner mig inte gravid! Inget illamående eller andra "symptom"
 
Sv: jobbig väntan

*kl*
Ni skriver ofta om BMI, vad står det för? Vad menas?
Jag är gravid. Är nu 9 veckor sen jag hade mens senast. Har inte någon koll på något än känns det som, ska till barnmorskan i slutet av december, och kan då börja vräka ur mig alla frågor som hela tiden dyker upp. Men det är kul att läsa på detta forum för det är ganska många frågor som man hittar svar på.
 
Sv: jobbig väntan

BIM=BeräknadIckeMens

Jag är i vecka 6 (tror jag) o jag skall till BM den 18 dec på inskrivning. Jag tyckte det lät som en hel evighet, jag vill dit nu! Jag är så orolig för det ena o det andra. Blir inte precis lugnare av att läsa alla historier här :crazy:.

Du kan kolla på gravid.se och vänta barn kalendern, jätte bra information.
 
Sv: jobbig väntan

En liten ljusning i ditt mörker:) När jag väntade min dotter visade inte testet positivt förren i vecka 12 eller om det var vecka 16:o:D

Barnmorskan ville skicka mig till psykolog när jag var tvärsäker på att jag var gravid ändå, fast testet var negativt:rofl:

Skickar kramar till dej!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 173
Senast: sweet_extraa
·
G
  • Låst
Övr. Barn Hua....är så himla nervös! Ska göra ett graviditetstest i dag eller imorgon bitti.....för att göra en lång histora kort; För ung 7...
Svar
8
· Visningar
5 176

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp