jobbig väntan

Sv: jobbig väntan

Vad konstigt!! Hur många gånger testade du neg. innan du fick plus? Jag fattar ingenting just nu. Visst kan jag gå med på att mensen hoppat en månad om det nu är så vanligt att den kan göra det. Men vet fortfarande inte om den är sen eller bara uteblivit och om det beror på nåt speciellt. Sen att BM var så tvärsäker på att det var neg. trots att folk kan få plus sent och att hon bad mig testa igen i december om jag inte fått mensen, och/eller boka tid för undersökning (kanske inte bra om den uteblir två månader i rad eller nåt). Lite dubbla budskap då, varför testa i december igen om hon nu var så säker på att jag inte är gravid. Det är inte det att jag lever i förnekelse, jag vet att det kan ta längre tid än våra knappa 6 månader. Vill ju bara veta. Särskilt som jag fortsatte känna lite symptom efter neg. resultatet också. Bara samma små känningar i livmoder och pyttelite i bröst ibland också. Skulle nog slutat känna om jag inbillat mig. Trodde mensen var på G för fick bruna flytningar innan idag, men de har avstannat. Fast det kanske man får om mensen krånglar. Trodde det var allt eller inget isåfall, men icke.

Varför måste det jävlas då...

Tror verkligen inte jag är gravid längre... vill bara veta och att tiden ska gå så det blir december och man kan få "våldgästa" BM igen..:smirk: Jag räknar snarare med att det kan ta tid att bli gravid. Tänker på det där med genomsnittet på sju månader till att börja med och ett år innan man söker hjälp. Men det är lättare att bli med barn om man vet att man har mens, dvs ÄL.:mad:
 
Sv: jobbig väntan

är "mensvärk" utan mens ett tecken på graviditet?!

Kommer inte ihåg ordet nu, någon som kan hjälpa mig? Mensvärk utan blödning är inte helt ovanligt, om cervix är för trång kan det hända att man inte blöder ut, utan samlar på sig blodet. Då brukar man efter att det konstaterats göra en cervixdilatation. "Lätt" fixat!

Nu inte sagt att så är fallet, det kan ju vara vad som helst, men det förekommer!
 
Sv: jobbig väntan

Verkar som det är på G nu. Det var väl därför jag känt småsaker ett tag nu. Verkar ganska trögstartat. Brunt och inte mycket sen igår morse tror jag, men det blir nog mer. Hoppas nästan det så det inte blir nån halvdan konstig grej så man inte vet om det är mens eller vad.:smirk:
 
Sv: jobbig väntan

Jo, nu har jag mestadels trott att jag inte var gravid. Kanske därför jag känt lite smått en tid då. Men undrar varför jag är två veckor sen. Tror det blir mer och mer nu, men det är bra egentligen. På´t igen då.
 
Sv: jobbig väntan

Jag testade negativt i vecka 8 och 12, sen gjordes ultraljud och bebis blev synlig:love: var då i vecka 16.

Det är inte ovanligt att mensen hoppar när man vill vara gravid och när man inte vill vara gravid:crazy:

Tanken påverkar kroppen otroligt mycket...

Det är säkert en försenad mens du har, inte ovanligt att det då "bara" blir bruna flytningar i början.

Lycka till nästa gång och tänk inte så mycket på när du har ägglossning utan känn istället! Lusten är som störst vid ägglossningen om du lyssnar på din kropp, bli ingen bebisverkstad, var ett älskande par:love:
 
Sv: jobbig väntan

Vi är ju det, bl a därför vi inte använder ÄL-tester. Jag trodde ju inte ens jag var gravid denna månaden för vi hade knappt hunnit träffas. Han har jobbat mycket och jag är helt slutkörd på kvällarna efter mitt jobb. Även om man vill ibland så orkar man inte. Man gör så gott man kan och försöker ändå ligga i lite mer runt när man tror man har ÄL. Vi har sagt att det kommer när det kommer.

Jag tror inte såååå mycket på att tankarna påverkar kroppen. Speciellt som jag inte trodde jag var gravid egentligen, bara undrade varför mensen inte kom.. det är då man börjar undra vad som händer. Nu har den iaf kommit igång ordentligt. Två veckor sent. Ingen aning om när jag har ÄL nästa gång.
 
Sv: jobbig väntan

Tackar som frågar.:) Vet inte. Mensen kom ju då två veckor försent förra helgen. Ingen aning om när ÄL är...:confused:
 
Sv: jobbig väntan

Tackar som frågar.:) Vet inte. Mensen kom ju då två veckor försent förra helgen. Ingen aning om när ÄL är...:confused:

Då är det bara å pippa på hihi :D
Berätta för pojken att hela buke väntar på ett plus på stickan men att han inte behöver känna sej stressad :angel:
 
Sv: jobbig väntan

Hihi, tack för uppmärksamheten!:banana: Behöver nog lite sånt just nu...

Ja, just nu orkar jag knappt tänka på det. Rätt skönt det också. Vill bara köra på och se hur det går. Sen våndas man över sin övervikt också..:eek: Hoppas bara man kan ligga i eller på lite oftare nu till jul.
 
Sv: jobbig väntan

Såg filmen 9 månader innan ikväll.. Det gör ju inte saken bättre. Nyligen tänkte jag ju: "det blir när det blir" och så helt plötsligt slår den där starka längtan till bara sådär igen. Försökte räkna ut när jag har beräknad mens. Förra kom ju två veckor sent så frågan är om jag kan vänta mig mensen efter den "gamla" 33-dagarscykeln eller om det liksom skjutits fram?!

Fasen för att jag gick upp så mycket när jag slutade med p-piller, slutade ju mycket för att jag skulle gå ner i vikt. Ställde mig på crosstrainern när jag såg filmen, jag fick nån panikkänsla att jag aldrig kommer bli gravid nu när jag väger som jag gör...

Det är så jobbigt nu. Även om vi är på sjunde försöket (snart gått förbi "genomsnittet" av hur länge par försöker innan det blir nåt:crazy:) så blir man helt tokig ibland. Att man sen blir helt fixerad och orolig för att man inte har sex tillräckligt ofta gör inte saken bättre. Kanske inte så konstigt nu när min sambo jobbar från morgon till kväll på nya jobbet innan jul och jag också jobbar heltid plus renoverar hemma. Blir säkert bättre efter nyår, men ändå... Känns varje månad som man inte legat i tillräckligt hårt trots att vi försöker ha sex varannan dag eller iaf några dagar i veckan. Vet ju inte exakt när jag har ÄL heller. Hoppas nu inte att mensen fortsätter krångla.

Senast jag var på gynundersökning när jag skulle skaffa piller för flera år sen sa de att allt såg bra ut (den undersökningen är ju ganska snabb, men ändå). Ska man boka tid för en koll eller ska man vänta och försöka tills det gått ett år. Det vore inte fel att kolla bara, men man sätter sig inte gärna där...

Folk föreslår att man kan "ljuga" om att man försökt ett år, men det känns inte rätt på flera sätt. Dels är jag överviktig och då säger de bara: "gå ner i vikt först", dels finns det ju andra som behöver den hjälpen men ibland vill man vara lite självisk...:crazy: Jag vet ju att det kan ta mer än ett år t o m så det är inte riktigt den paniken jag känner att jag tror det är stora fel på oss. Därför behöver man ju inte springa dit det första man gör.. men kommer väl hänga på dörren när det gått exakt ett år sen vi började försöka. 365 dagar senare då eller?! Finns nog många som inte håller ut i tolv månader och det känns lite B att dra en gräns just där egentligen...:smirk:

Hur går det för er andra?

Jag lipar titt som tätt och det är mest jobbigt att man tänker så olika hela tiden. Mycket beroende på när i månaden det är. Just nu är det klart jobbigast som sagt att inte ens veta när man har mens. Nu är det lite drygt två veckor sen senaste mensen första dag och antingen kan den komma på fredag ungefär om jag går efter "gamla" cykeln eller så har jag väl snart ÄL om man går efter att den var två veckor sen...:confused::cry: Det var väl tur att den inte kom på förlovningsdagen iaf, utan nån dag efter.:bow: Nåt jag tyckte var konstigt var att min sambo frågade mig om jag hade fått mens för kanske nån vecka sen. Han sa att det hade varit lite blod på fjongen :o (oj, är nog för pryd för att skriva detta) efter vårt lilla umgänge en dag. Jag hade inte sett blod på pappret efter det eller i trosan vad jag vet så frågan är om det kaaaan ha varit en nidblödning?!
 
Sv: jobbig väntan

Kan tänka mej att det är skitjobbigt att gå och vänta hela tiden, men det är nog bäst att låta bli att tänka på det även om det inte är så lätt när det enda man vill är att bli med barn.

Kan du inte be honom skjuta ut ett par satser och så frysa in det i iskuber, sen ba stoppar du in en om dagen? :D

Jobba på med viktnedgången i alla fall, så har du ju nåt att göra. Det blir väl lättare för många att bli gravida när de inte är överviktiga?

Ja jag är väl inte till så mycket hjälp, men håller tummarna och hoppas att du får som du vill snart!
 
Sv: jobbig väntan

Hehe tack! Det var en bra idé! Lite kallt, men smart.
 
Sv: jobbig väntan

Hehe tack! Det var en bra idé! Lite kallt, men smart.

Men du, du är ju väldigt ung om jag inte missminner mig. Varför denna panik? Det är fullt normalt att det tar ett år, och om ett år är genomsnittlig längd, kan det tolkas som att hälften får barn snabbare och hälften efter längre tid. Jag tycker att du ska tala med någon KBT-terapeut om detta och börja resonera lite mer logiskt kring detta.
 
Sv: jobbig väntan

Håller tummarna :)

Jag och min sambo 'försökte' (eller iaf lät bli att skydda oss) i 3 år. Sedan ville jag gå på fertilitetsundersökning, och när vi tagit de inledande testen och skulle tillbaka när nästa cykel startade - då pang poff lyckades vi alldeles själva! Så det kommer nog gå bra, spec som du har tiden för dig :)
 
Sv: jobbig väntan

Är 22 år. Jag förstår att det kan ta ett år eller mer t o m och jag har ingen direkt panik. Bara en stark vilja.

Tycker det känns lite lagom onödigt att prata med en terapeut bara för att man vill ha barn!:crazy:
 
Sv: jobbig väntan

Vi har också "struntat" i skydden sen maj i år. Nu är vi väl inne på åttonde försöket. Tror jag hade ÄL i onsdags för jag hade så ont i buken. Det återstår att se nu framåt nyår. Jag vill inte börja med ÄL tester än. Vill bara köra på och se hur det går. Hoppas bara man orkar ligga i lite... alltid mycket att göra vid jul när man vill mysa som mest. Sen är julen inte den lättaste månaden att gå ner i vikt heller.

Skönt att det lyckades för er!
 
Sv: jobbig väntan

Tycker det känns lite lagom onödigt att prata med en terapeut bara för att man vill ha barn!:crazy:

Det har ingenting med viljan att skaffa barn att göra, utan ditt resonemang och dina katastroftankar.
 
Sv: jobbig väntan

Det kan vara bra med ÄLtester för att se hur regelbunden man är i sin cykel, och för att kolla att man faktiskt FÅR ägglossning - vissa får ju inte det utan att veta om det, vissa får bara varannan var tredje gång osv. Och kolla ungefär var den ligger. Det behöver ju inte vara så att det blir att 'oj IDAG måste vi ha sex'. Jag kan ju skvallra, att jag o min sambo hade mys på fredagen, sedan skedde en smärre ridincident där min sabo fick STORT skavsår på onämnbara ställen, så det blev inget på över en vecka :D (stackarn), och jag fick + på ÄL-stickan på ONSDAGEN veckan efter. Och det var DÅ jag blev gravid! Så vi gjorde det alltså 6 dagar innan plusset och lyckades DÅ. Så man behöver ju inte gå på ÄLtestet för när det är störst chans etc, utan mer så att man ser att det funkar, man är regelbunden.
Om ni skulle gå till läkare sen skulle de ju säkert vilja ge ägglossningsstimuli - men det kanske man hoppar över om man VET att man har ÄL vid jämna intervall.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 173
Senast: sweet_extraa
·
G
  • Låst
Övr. Barn Hua....är så himla nervös! Ska göra ett graviditetstest i dag eller imorgon bitti.....för att göra en lång histora kort; För ung 7...
Svar
8
· Visningar
5 176

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp