jobbig väntan

Sv: jobbig väntan

Låter jobbigt! Men de kan ju göra mycket idag. Har de sagt att det blir svårare för dig att försöka få barn?

Idag är jag på BIM +4.:confused:

Käkade massa oliver igår, ganska ovanligt.
 
Sv: jobbig väntan

Tack!

Testade ju minus i måndags BIM +1. Undrar om det är för tidigt att testa imorgon fredag? Undrar hur snabbt hormonet ökar på några dagar om man är gravid. Undrar när man ska söka hjälp om det inte visar nåt och ingen mens kommer. Kanske 11 dagar enligt BM har jag för mig. Hoppas verkligen inte det är kroppen som krånglar. Aldrig haft problem innan ju, trots övervikten. Inte ens efter pillerstoppet uteblev den eller blev väldigt oregelbunden. Snart ett år sen jag slutade med dem ju.

Inte ett enda symptom. Men jag tror ändå jag har haft ÄL. Brukar inte märka det heller, men ibland får jag hugg i livmodern. Har för mig att jag fick det denna månaden, men vet inte om det var vid ÄL eller efter heller. Kan ju varit ägget som fäste.:confused:

Ingen mensvärk eller nånting. Har väl haft lite små känningar i livmodern och däromkring för några dar sen, men det kanske var i tarmarna.

Brukar inte alltid ha så mycket symptom på mens heller.

Så mycket har jag inte gått upp att det borde påverka, men vill gärna gå ner i vikt också.

Har hört att mensen kan utebli nån månad, men har aldrig gjort det innan!
 
Sv: jobbig väntan

nej dom har inte riktigt hittat vad som är felet heller, förutom att det verkar som att det hjälper med upprepade antibiotikabeh.
fast iom att jag har gjort vul 4 gånger nu och gjort alla prover i världen (hade inflammation i livmodern vid första testet) så börjar jag tro att jag är hypokondriker...

hoppas att det är nåt nu! vänta så länge du kan med att göra testet, det skulle jag ha gjort... :) dvs en timme, MAX :D
 
Sv: jobbig väntan

Skulle bli en så fin förlovningspresent för oss om jag var gravid.

Ätit fler oliver idag..:p
 
Sv: jobbig väntan

fast tänk på att hjärnan gärna spelar en ett spratt om du tror att du är gravid fastän du inte är det..
 
Sv: jobbig väntan

Vet ju inte om jag är det än. Kan säkert vara så att jag bara är lite sugen på oliver till skillnad från vad jag brukar, men brukar inte köpa två dagar i rad och äta massor. Vet att man kan inbilla sig saker.

Hoppas man får veta hur det ligger till snart. Blir väldigt ledsen och orolig om jag inte får ett plus eller mens imorgon. Undrar hur vanligt det är att man kan testa plus sent. Tycker det är så skumt att mensen plötsligt skulle bli så sen annars.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: jobbig väntan

usch vad jobbigt för er.... :( hoppas ni får veta snart!
det var nån här på buke som hade haft ett minus hur länge som helst, typ 6 veckor, innan det visade plus..
 
Sv: jobbig väntan

Har precis testat mig, jag är gravid!!!

Vågade inte testa förrän nu, BIM + 12. Jag är helt skakis... Ringde sambon som är på väg till Danmark, han blev självklart jätte glad.

Men vad gör man nu?

(Förlåt TS, hoppas det är ok att jag lånar tråden lite?)
 
Sv: jobbig väntan

fusk :p
ring mvc eller nån barnmorska som kan hjälpa er vidare :)
 
Sv: jobbig väntan

Jag ringde precis men jag får vänta tills på måndag, de hade inte telefontid längre för dagen.

Det är jätte jobbigt att gå runt o vänta på att bli gravid. Jag har alltid trott att jag skulle ha svårt att bli det. Vi började försöka i juli, så jag skall inte klaga. Men det finns ju inget värre än att inte tro att man kan få barn. Hoppas verkligen att ni lyckas!!!
 
Sv: jobbig väntan

Jag hade inga symptom alls när jag vart gravid, hade en skum känsla bara när mensen inte kom att nu är jag nog gravid!

Ella-82 Grattis! Tänk på att tiden går super fort! min bebis blir 4 veckor på måndag och det känns som jag plussade för bara några dagar sen :eek:

wtf På de igen bara, äter du folsyra och rosenrot? Ska tydligen hjälpa.
Min jobbarkompis tjej fick inte + på stickan först 4 veckor efter BIM, dvs när hon var i vecka 6.
 
Sv: jobbig väntan

Tack! +5 dagar idag och fortfarande inget!:confused:

Ska testa imorgon för då är det nästan en vecka över tiden och har läst att en del kan behöva testa så pass sent för att få rätt resultat, eller ännu senare.

Va, 6 veckor?!:eek: Menar du efter sen mens eller hur menar du? Isåfall är det ju nästan i vecka 10 eller senare.:crazy:

Fasen, känns som man lurar sig när man inte märker symptom. Men det är väl just det att denna månaden är första utan symptom och med sen mens. Det kan ju va ett symptom i sig. Alla är ju så olika och min mamma sa att hon också märkte sent att hon var gravid. T ex aldrig illamående. Trodde det var standard att alla blev kissnödiga, men finns ju de som gått halva tiden innan de visste så jag hoppas!!!

Känns knäppt isf då man knappt ens försökt denna månad. Min kille har jobbat så mkt och jag har varit så trött efter jobbet.

Tack för ert stöd.:bow:
 
Sv: jobbig väntan

4 veckor efter BIM? Det låter lite lustigt om hon var i v. 6 då. Är jag gravid så är jag ungefär i vecka sex nu enligt uträckningar och jag är en vecka efter BIM.:confused:

Skönt att det finns de som inte har symptom också. Sen kan ju symptomen lika väl vara menssymptom (de man har innan BIM iaf och kanske även de efter).
 
Sv: jobbig väntan

Grattis! Starkt att vänta så länge med att testa.

Ju mer man läser på forum, desto mer verkar det bluff att de flesta (typ 99%) skulle få rätt resultat på test på BIM-dagen.:smirk:

Är så avis.
 
Sv: jobbig väntan

Tack!! :banana:

Jag har faktiskt inte haft tid att köpa något test innan heller, mycket med jobbet o stallet. Jag har nog inte förstått att jag skall bli mamma. Men det kan hända så mycket på vägen så jag vågar inte njuta fullt ut än.

En liten fråga om det är ok:angel:, när gör man det första UL? Någon som vet?
 
Sv: jobbig väntan

Men alla är väl i olika veckor på BIM?!:confused: Alltså beroende på hur lång cykel de har. Men vecka 8 verkar ändå sent. Jag skulle ju kunna vara i vecka sex nu och få en bebis i juli. Åh, varför tänker jag så.. måste t o m räkna på det för att jag hoppas så mycket.:crazy:

Som när man läser om olika symptom i olika veckor tidigt i graviditeten. Så tänker jag: "men det har jag inte känt" osv... Om testet visar tydligt minus imorgon blir jag galen, men kommer fortfarande tro att jag är gravid. Har inte ens vågat tänka tanken denna månaden förrän jag inte fick några menssymptom eller nåt annat och ingen mens heller. Så är man fem dagar över tiden och tänker en massa. Samtidigt tror man att kroppen har blivit helknas för att mensen krånglar. Det är ju eg. det värsta som skulle hända. Testa imorgon nästan en vecka efter BIM. Visar det minus väntar jag nog till mitten på nästa vecka och ringer BM. Är inte nån som springer till läkaren det första jag gör, men de sa att de kan testa eller iaf kolla om nåt är fel 11 dagar efter utebliven mens tror jag. Särskilt om man är regelbunden annars är det klart man nojjar sig.:crazy:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 173
Senast: sweet_extraa
·
G
  • Låst
Övr. Barn Hua....är så himla nervös! Ska göra ett graviditetstest i dag eller imorgon bitti.....för att göra en lång histora kort; För ung 7...
Svar
8
· Visningar
5 176

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp