Sv: Jobba hos Toppryttare
Jag tkr inte det är någon bra ide att söka jobb som skötare (troligtvis det jobb du kmr att få), för det första så har jag upptäckt att de flesta hästmänniskor (särskillt framgångsrika) har en viss tendens att utnyttja att man försöker visa framfötterna och ger dig för mkt jobb, för långa arbetstider och framförallt alldeles för lite lön.. Jag tror säkert att det finns hästmänniskor som inte är såna men jag har då inte träffat på ngn
t.ex. Min syster var på praktik hos ******* (framgångsrik hoppryttare), hon hade ingen lunch, alldeles för långa arbetsdagar (hon jobbade sammanlagt 40 timmar mer än hon fick göra enligt ngn viss regel för praktik) och fick de mest slitsamma uppgifterna (typ mocka hela stallet varje dag, hon jobbade ju ändå gratis).. Det slutade med att mamma kontaktade skolan och min syster fick lämna praktikplatsen 2veckor för tidigt.
Räkna med en lön på ca 4000kr/mån om du har tur..
Nu har jag fått klaga av mig lite
Du gör som du vill och därför hjälper jag dig gärna med att lägga upp hur ditt cv kan se ut
1. Snabb presentation av dig (max ngr rader. Namn, ålder, inställning på arbete, hur länge du har ridit, vad för hästar du har vana av att rida m.m.)
(Tycker att detta lät bra: "alltid positiv och
levnadsglad som ser arbetet med hästar otroligt givande. ")
2. Har du vart på praktik innan så skriver du dessa, gärna med tfn till handledarna (hör med dom om det är OK innan att använda dom som referens, är det inte det så skriver du inte nummret men du ska ändå skriva att du har vart där). Skriv även upp de ridskolor du hade hjälpt till på och vad för sorts arbete du fått göra där. Glöm inte att skriva upp hur lång period du har vart på de olika ställena
T.ex:
Referenser och meriter:
Anders andersson (känd ryttare/ tränare säger vi)
Tävlar i hopp-landslaget, vunnit "ditt och datt" m.m. (tränarens meriter) Skriv vad de tyckte om ditt arbete (citera inte, det ser lite skrytigt ut)
Sedan kan du skriva lite kort om vad du tyckte om praktikplatsen och hur länge du var där..
Skriv bara såna saker som du tkr är viktiga att ta med och glöm inte att styckes indela dom så det ser snyggt och prydligt ut
3. Skriv vilka tränare du har tränat för och hur länge (nytt stycke för varje tränare)
4. Har du tävlat? Skriv upp, vilka höjder samt vilken strl på häst, även resultat kan vara bra att skriva..
Kan inte komma på ngt mer nu.. men prova att göra så och lägg ut det här så hjälper jag dig att fixa ett snyggt cv