Jobba hos Toppryttare

Sv: Jobba hos Toppryttare

Vad synd..

Kör moppe 10mil XDXD
Ja, ja vet, e lite galen XD

pja det tar ju minst två timmar :crazy: + bensinkostnad.
Då hade jag valt ett bättre betalt skitjobb nära och kunnat lagt restiden på att jobba på så sätt kan du åka på nått träningsläger eller liknande för att lära dig mer.

häh två timmar enkel resa ger fyra timmar om dan vilket ger åtta timmar i resa varje helg.

För enkelhetens skull går du upp sju och åker i väg klockan åtta. Alltså är du framme tio. Ska du jobba brukar en arbetsdag vara åtta timmar det innebär att klockan är sex när du slutar. Således är du hemma åtta och på den tiden ska du hinna med din egen häst + läxor etc.

Fel. Det brukar (måste?) vara 1h lunch på en arbetsdag. Därmed slutar hon isåfall kl 19 och kommer hem 21. Och ska då hinna med sin egen häst och skolan. Lunchen kanske är kortare, men en lunchrast lär det vara, vilket gör att det tar ännu längre tid att jobba.

Drömvärld var det någon som skrev...

Jobbade utomlands, där var det bäst betalt, 5000kr månaden, men då hade jag boende, middag (restaurang) varje dag samt bil. Jobbade där 42 timmar i veckan, och jobbade man över fick man ut det i ledighet. Där var det bäst!

Det där jobbet vill jag ha ;) Vem var det hos, i vilket land? Vad fick du göra då, mycket mockning/ridning?

Jag jobbar i ett hoppstall hemma i Sverige, får boende och mat och ha mina två hästar här gratis, plus träningar c:a två gånger i veckan. Jobbar 6 dagar i veckan, börjar 7 och slutar vid 6 efter sista fodringen, men har ganska långa pauser mitt på dagen. Har dessutom en jättebra arbetsgivare! =)
Det går ju inte att leva såhär så värst länge, men jag får rida 5-6 hästar om dagen så jag lär mig massor. Det är därför jag jobbar såhär, att jobba som hästskötare blir man inte rik på - men man måste börja någonstans!

Det var på Lanzarote. Ett turidningsstall. Man red ut med turister, red inte lite hästar/ponnyer. Hoppade och dressyrade med, men bara för skojs skull. Hade lite lektioner oxå. Ingen stallskötsel, det hade dom en engelsk kille till. Jättebra jobb!! Fick rida så mycket man ville, fanns 53 hästar där. Så dom hästarna som inte användes till turister red vi själva, när vi ville, hur mycket vi ville.

Det är inte så långt till Linda :S 10mil ungefär.. :P

Jag får se hur jag gör :)

10 mil är ju en bra bit, är det enkel resa eller? det orkar du inte med i längden, inte om du skall göra bra resultat i skolan samtidigt.

tycker du skall ta ett extra jobb så nära skola som möjligt, och se till att du klarar utbildningen, om du praktiserar i årskurs två så börjar redan nu och hör dig för efter bra praktikplatser och om eventuellt framtida arbete. :)

Det är det att ja ska inte jobba då hästen kommer..
Endast nu i augusti, september, oktober..
Får se hur jag gör.. om ja inte får de jobbet så kommer ja antagligen sätta upp lappar när ja väl ha flyttat ner..
Finns många stall i närheten.. Så ja hittar väl :grin:

Japp, jag lever alltid i en drömvärld XD
Måste va optimist, annars blir ja super deprimerad :S

Men måste du jobba med hästar? För det verkar ju som att man tjänar ganska dåligt, och om du då ska få ihop till boxhyra m.m. kanske du ska leta upp ngt som inte har med häst att göra?

Jag är en av de som jobbat mig upp. Red på ridskola, började sedan på gymnasiet i Flyinge. Första året hjälpte jag en YR på elit-nivå, följde med på Elit-tävlingar, SM och liknande. Gratis självklart. Sedan gjorde jag praktiken i tvåan hos en av Sveriges landslagsryttare. Därefter fick jag börja jobba extra med vit lön i det stallet på helger och lediga dagar. I trean på gymnasiet följde jag med min gamla YR-ryttare till GHS, där jag träffade min nuvarande chef (enda schweizaren på 10-i-topprankingen) och frågade honom om jobb. Tack vare att min praktik/extrajobbs-chef också var där och tävlade, kunde min nuvarande chef prata med honom och tydligen fick jag goda referenser, för här sitter jag fortfarande. Sedan ca 1 år tillbaka har jag stallchefsposition och även om min anställning är som beridare har jag sett tävlingsplatser som Kuala Lumpur, Wellington och Sao Paulo. Jeeezes vad långt det blev...

Nä det jag egentligen ville säga är att jag är så grymt tacksam över att jag gick gymnasiet och skaffade mig dessa kontakter!! Lärde mig otroligt mycket och utan mitt hästgymnasium hade jag aldrig varit här...!:bow::bow::bow:

Du ska ha lite tur för att lyckas dessutom...!

*kl*

Alltså egentligen är det som TS vill göra inte helt omöjligt. Finns människor som gjorty värre än att åka 10 mil enkel resa för att jobba.
Det går men då måste man VILJA helt enkelt. Och vara 100 % säker.

......Och ha en plan b om det skiter sig. :p

Ja kan inte tänka mej att jobba med nått annat än med hästar.. Går inte..
Får se vad som händer nu då :)
Klarar ja att flytta 70 mil hemifrån å komma till ett ställe som ja inte känner någon alls, så klarar ja det mesta :P
Viljestark XD

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 099
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 174
Senast: ameo
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 753
Senast: Ninnurur
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 640
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vegansk efterrätt?

Hund, Katt, Andra Djur