Sv: Jobba hos Toppryttare
Jag har nu skrivit till alla stall jag kan tänka mig, samt kollat på jobbannonser.
Ni kan få se vad jag skrev, och tyck till;
Hej!
Jag är en starkt hästintresserad tjej uppifrån Höga Kusten. Jag är 15 år gammal (16 i höst), alltid positiv och
levnadsglad som ser arbetet med hästar otroligt givande.
Det låter lite för glättigt.
Jag har ca 10 års ridvana, dels från flera ridskolor (ridit unghästar samt hästar som ej varit igång på ett tag) men även i form av privatponnyer (A, B, C) sedan 8år tillbaka, jag hade även medryttarhäst en tid (Varmblodssto), sprättig och underlig.
Alltid big nono att låta nedervärderande om hästen man rider.
Dom säger att jag sitter som ett plåster i sadeln, åker av ca 1 gång om året, och då för att hästen går omkull eller utrustningen åkt av.
Jag har även tränat inför Niclas Parmler, med mycket goda resultat.
Hans ord: "Det var riktigt bra, men vissa stunder halkar du ner på samma nivå som dom andra i gruppen".
Passa dig för att skryta "Jag åker av en gång om året" det låter bara högmodigt.
Det för att min häst är lite speciell och endast jag rider.. Och även hon har utvecklats något enormt under de sista månaderna.
För tillfället jobbar jag inte, endast ett sommarjobb på kyrkan, men jag har tidigare erfarenhet från praktiker på bland annat Travstall (Jörgen Berglund, Dannero) och ridskolor.
Har därför inga problem med fysiskt arbete och är nästan aldrig sjuk (1 gång/år).
Skulle omformulera det till: "Stort fysiskt arbete är ingenting jag drar mig för och jag är frisk som en nötkärna och blir sällan sjuk" även om det inte har något med varandra att göra.
Skulle istället skriva. "Jag drar mig inte för fysiskt arbete." och sedan senare
"Jag är ansvarsfull och pålitlig och blir väldigt sällan sjuk.
Mina språkliga kunskaper ligger i svenska (modersmål) engelska (VG slutbetyg) och Spanska som jag studerat med goda resultat tre år tillbaka.
Nämn inte betygen.
Skriv istället.
"Jag har svenska som modersmål men talar engelska flytande med god vokabulär och en hel del spanska där jag kan göra mig förstådd och förstå.
Så det jag undrar är, om du har ett jobb över till mig, som är villig att flytta dom milen som behövs,
och sätter alltid hästen i första hand?
Inte jobb över..
"Så om du känner ett behov av en sammarbetsvillig, glad och framåt tjej som alltid sätter hästen i första hand och som är villig att arbeta hårt så är jag rätt tjej att ringa."
Sen skulle jag omformulera att.
"Jag har stort förtroende på dom ridklubbar jag ridit på. Fått tillfälle att rida många olika individer alla med egna speciella behov eller speciella sätt och vanor.
Jag får rida igång konvalecenter eftersom jag är så försiktig och sätter hästen i första hand.
Jag har ännu inte haft chansen att visa mig på tävlingsbanorna pga. diverse händelser så som skador på hästen och dåligt med hästmaterial."
Typ.