jobb i usa!!

Pubriacones

Trådstartare
Någon kanske minns min tråd i våras om praktik i USA??

Iallafall, jag hade det hur bra som helst och fick jobb där innan jag åkte hem.
Hade väl redan då bestämt mig att jag skulle åka tillbaka, så när jag kom hem började jag fixa iordning allt så att jag kunde flytta nu i höst.
Tog studenten, sålde min häst, tog körkort och började fixa visum.
Var på ambassaden och fick visumet igår, så nu har jag bokat biljett! Åker till USA den 22/9!! Det ska bli så himla roligt, har längtat efter det här sen i maj typ!

Onödig tråd kanske, men jag fick sån lust att skriva av mig :D

Lite bilder från i våras då jag var där! (Klickbara)

O juste, ska till Czernyson!

Sv: jobb i usa!!

Grattis!!! :bump::banana::bump::banana:

Skojigt för dig! Jag har bara hört gott om Jonas, personalen verkar trivas hos honom. :banana:
Vore det inte för att jag har svår separationsångest vad gäller min hund :D så skulle jag mer än gärna åka tillbaka till USA ett tag.

Ja när det bär iväg till Florida.
Kommer flyga till Jersey, en farm som heter Winners International (tror jag :o) men kommer åka till Lexington nästan direkt vad jag förstår.. sen florida :)

Ja när det bär iväg till Florida.
Kommer flyga till Jersey, en farm som heter Winners International (tror jag :o) men kommer åka till Lexington nästan direkt vad jag förstår.. sen florida :)

Låter kul! :bump: Glöm inte att fota alligatorerna på Sunshine Meadows! :D

Hej hej!
Har kommer en liten update fran mig!

Akte till USA den 22/9, flog till Newark i New Jersey. Kl 7 morgonen darpa fick jag hoppa pa en lastbil och aka runt 15 timmar ner till Lexington, Kentucky.(En liten inflikare, gissa vilken hast forutom min som akte i lastbilen!! - Deweycheatumnhowe! Stort for en geek som mig haha)

Iaf. kom fram till Red Mile vid 22 pa kvallen, trott som jag vet inte vad. Har inga egna hastar annu, Jonas har sa fa har i lex, men vi aker till Florida pa tisdag och da far jag hastar. Har varit VALDIGT roligt att vara i lexington! Trav varje dag tis-lordag, och inte bara 'trav' utan BRA lopp med hastar som Dewey, Somebeachsomewhere och Lantern Kronos :) Helt oslagbart att traffa sa mkt harligt folk med samma intressen som du :) Sammanfattning: Me LOVE lexington!!:love:

Da auktionerna borjade sa akte vi dit varje kvall, kollade hastar, hangde i baren o umgicks! Fest varje dag for den som orkar med! (jag klarade "bara" en 4-dagars :angel:) Herregud vad kul vi har!

Idag akte tyvarr de flesta, och dom som ar kvar aker nog imorrn. Vi ar 4 groomar kvar, och 4 hastar som bara ska hand-walkas sa vi kommer ha det lungt fram till tisdag da vi aker. Sen blir det jobb igen med manga fina unghastar som ska koras in fran auktionen.

Hur brukar man saga? I'm living the dream!:bump::love::banana:

(har lite random bilder fran tiden som varit, Kentucky Futurityn, Somebeach's rekord osv... kan lagga upp senare!)

Usch, är inte ett dugg avundsjuk... :crazy:

Här går man i lera till knäna, det regnar på tvären och man selar ut samma 2 hästar dag ut å dag in... Ingen sol, inga startpoäng, halta hästar...och det mest kända som man träffar på är om man möter nån på stallbacken på Valla!

Guud, vill inte alls vara där du är! ;)

Vanta lite nu - har dem skickat hastar till Florida redan?
Men det ar karantan dar val!
For dem har val inte fatt koll pa den dar jakla parasiten annu vad jag forstatt?
For i sadana fall borjar jag banne mig packa imorgon - vinden blaser kall genom stallgangen idag!

Hallå hallå igen!

Nu är jag i Florida på Sunshine Meadows! (Eller rättare sagt, jag har varit här sen den 7/10) Var inte avundsjuka ännu, det har mest regnat o blåst.. Och ni som varit i florida vet att när det regnar så VRÄKER det ner... Mindre kul...
Men trots regn o blåst så är det inga problem att klä sig i shorts o linne.. Lagom varmt iallafall!

Vi har 20 hästar här nere just nu. 3 tvååringar och resten bebisar som dom flesta köptes på Lexington Sales :) Jag har tre ettåringar.

Rap's Legacy e. Windsong's Legacy - Rap Girl
Charles Clayton e. Credit Winner - Benn's Janer
Orizaba e. Yankee Glide - Armbro Vulcano

Mina två hingstar körs och är båda mkt fina,, dock är de helt olika och den ena är helt outstanding... Spännande i framtiden!!
Orizaba är ägd utav Menhammar och är himla fin hon också, trots att hon bara linedriveas just nu :)
Nu när jag tänker efter så är alla mina passhästar svenskägda!

Ang. parasiter o karantän och grejer så har jag ingen aning faktiskt... Vi är här iallafall och läget verkar vara under kontroll :)

Håller på att ladda upp lite bilder från Lexington just nu så snart kan jag visa lite bilder också!

Oki lite bilder nu då!

Först mina passhästar...
Ni får ursäkta dom lite halvdana bilderna men har inte kunnat ta ordentliga på dom ännu...

Charles Clayton (e. Credit Winner)

Rap's Legacy (e. Windsong's Legacy)

Orizaba (e. Yankee Glide)

Sen lite från Lexington!!

Först lite Jonas tränade hästar....

Select Yankee
Stood Alone
No Pain No Gain
No Pain No Gain
Velocity Hall
Velocity Hall
VelocityHall_080928-15.jpg

Velocity Hall

Sen lite random... haha!

AllOurMoni_lex-03.jpg

All Our Moni

Art Official

CelebritySecret-lex-081004-01.jpg

Celebrity Secret besegrar Dewey och Crazed...

Deweycheatumnhowe
Deweycheatumnhowe_080928-07.jpg

Deweycheatumnhowe

LanternKronos_lex-05.jpg

Lantern Kronos

Random..
Random..

Somebeachsomewhere
Somebeach..
Somebeach..
Somebeach's worldrecord!!
Hela kretsen kring Somebeach

Surtees Hanover

:bump::banana: Weeee! Bilder!! :bump::banana:

All Our Moni och Lantern Kronos känner jag igen sedan min sejour over there. ;)

Trivs du bra i Florida annars?

Jaha :D När var du här?? Känner du Kim? :):)

Jajjemen, nu är det bättre! I början var det bara jag och en annan tjej här av travfolket.. resten var mexare o ridfolk så det kändes mkt ensamt.. Och i början var jag väldigt äcklad av att bo här bland ödlor, myror, kackerlackor osv.. bortskämd me fin lägenhet i lexington.. Men allt är bättre nu!

Himla trevligt folk och man har det väldigt kul om kvällarna (oftast)! Som nu tillexempel så ska jag ner till andra änden av stallet (bor i ändrum tillsvidare..) på grillfest ;)

vad tråkigt att se fula finntack saker overthere.
saknar usa!

Jag var över i våras/somras och japp jag känner Kim. :)
Började hos en tränare på Winners International och slutade i svart/vitt/grönt stall. ;)
Hade skitskoj! Trivdes verkligen i USA och kommer absolut besöka landet fler gånger.

Jag var över i våras/somras och japp jag känner Kim. :)
Började hos en tränare på Winners International och slutade i svart/vitt/grönt stall. ;)
Hade skitskoj! Trivdes verkligen i USA och kommer absolut besöka landet fler gånger.

Jag trivs också helt galet bra här i staterna. Vill aldrig åka hem haha!
Var också på Winners i våras,, slutet på april och början på maj.. tror inte vi träffades dock va? Men jag har nog hört talas om dig.. kanske haha.. Kim berättade att två tjejer började hos dom som kom från en tränare på Winners.. Var du en av dom månntro? :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 055
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 187
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
23 658

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka