Jisses, har jag gjort bort mig helt totalt nu?

Sv: Jisses, har jag gjort bort mig helt totalt nu?

du kan kan ställa krav på hunden, det kan du göra, den ska lyda, men den ska lyda pga att den får godis och beröm och tycker det är kul, inte för att den känner att den har ett högt krav på sig och inte vågar göra något annat.
:)

Det där har jag fått inpräntat i huvudet nu av min tränare. Hon är väldigt duktig.

Just nu har jag släppt alla krav på hunden och mig själv. Det ända jag gör med henne är tända och släcka leken. Leker med henne och har kul så att hon börjar se mig som en kul person. JUst nu väljer hon helt enkelt att gå till min mamma istället för till mig, vilket känns förjävligt men det behövde jag. Igår gick vi ner till älven och bada. Det var andra människor där nere men hon var lös och jätte duktig.

Bara dåligt att hunden biter ifrån, nerv problem må hända att dom biter i från men en sund hund biter inte sin förare när det blir tillrättavisad så är det bara. Man ska kunna ta i sin hund o den ska acceptera det. Sen har du inte ställt för höga krav då vet du inte vad krav innebär.

Bara dåligt att hunden biter ifrån, nerv problem må hända att dom biter i från men en sund hund biter inte sin förare när det blir tillrättavisad så är det bara. Man ska kunna ta i sin hund o den ska acceptera det. Sen har du inte ställt för höga krav då vet du inte vad krav innebär.

Vet jag inte?

Konstigt då att min tränare säger att jag måste sänka kraven annars kommer jag förstöra min hund.

Jag är den siste som rekommenderar metoder som "dänga hunden i backen och sätta sig på den".
Försöker jag det med fel jycke så lär hunden upptäcka att jag väger 49 kilo och inte har minsta muskel eller dominans att sätta emot inom 5 sekunder. Sen hade jag inte haft mkt att säga till om.
Tricket är att inte låta hunden få reda på det *s*

visst hon är fortfarande ung, det jag försökte få fram är att hon är mogen för krav, hon lir inte orolig, arg, stressad att att jag ställer krav på henne, så varför skulle då inte en äldre rottis klara av enkla vardagskrav?

visst, hunden kanske inte blir orolig, arg eller stressad, men den är för ung för att ha för höga krav på sig, så är det bara. om du ställer alltförmycket krav på den nu kommer du bara få tillbaka det senare...:cool:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 586
Senast: fixi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 193
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
5 420
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare