Den här s k "diskussionen" har så låg nivå att jag ärligt talat inte ens ids svara.
Jag tror att jag lutar mig tillbaka med popcornen istället.
Enig..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den här s k "diskussionen" har så låg nivå att jag ärligt talat inte ens ids svara.
Jag tänker som du. Det är helt meningslöst att ge sig in i den här diskussionen. Förutsättningarna kunde knappt vara sämre, OM det nu åtminstone hade varit så att TS faktiskt var intresserad av det hen tar upp.
En "orättvisa" enligt många är tex Barn/studiebidraget.. Det är samma oavsett vad en familj tjänar.
Dvs kakorna delas ut efter principen 1 barn = 1 kaka...
Inte en familj med 2 vårdnadshavare = 0 kakor
ensamstående med barn = 2 kakor...
Det är inte "behovsanpassat" ..
I lönefrågan handlar det mkt om att kvinnor har lägre lön, där kan jag köpa feministernas kamp, men det finns yrken där lönen är för låg, Jämos hemsida skriver: "Generellt sett har de mansdominerade yrkena en högre medellön än de kvinnodominerade yrkena."
Och självklart ska de upp i lön och det är fackens uppgifter (nej inte med i facket heller då det kostar mer än det hjälper) Sen finns det även skillnader i lön för samma tjänst, som jag läst flera har tagit upp här i tex Buke...
Men som sagt det är lönefrågan... I övrigt då ? Våld i hemmet ? Ja kvinnor är överrepresenterade där men det HÄNDER att män blir utsatta för våld i hemmet. Bägge ska tas på samma allvar. Feminister ser bara "kvinnovåldet" för det är så mer utbrett..
.
I lönefrågan handlar det mkt om att kvinnor har lägre lön, där kan jag köpa feministernas kamp, men det finns yrken där lönen är för låg, Jämos hemsida skriver: "Generellt sett har de mansdominerade yrkena en högre medellön än de kvinnodominerade yrkena."
Och självklart ska de upp i lön och det är fackens uppgifter (nej inte med i facket heller då det kostar mer än det hjälper) Sen finns det även skillnader i lön för samma tjänst, som jag läst flera har tagit upp här i tex Buke...
Men som sagt det är lönefrågan... I övrigt då ? Våld i hemmet ? Ja kvinnor är överrepresenterade där men det HÄNDER att män blir utsatta för våld i hemmet. Bägge ska tas på samma allvar. Feminister ser bara "kvinnovåldet" för det är så mer utbrett..
Jag tänker som du. Det är helt meningslöst att ge sig in i den här diskussionen. Förutsättningarna kunde knappt vara sämre, OM det nu åtminstone hade varit så att TS faktiskt var intresserad av det hen tar upp.
då vägrar jag ärligt talat att engagera både min tid och kunskap i tråden.
Uppenbarligen inte.
Måhända ni kanske har rätt med " och " popcornhintar och ditt inlägg här ovan, men vad tillför ni tråden?
Nejdå, jag ser bara inte vad som lyfter nivån i tråden med sådana inlägg som de jag avsåg. Vad är poängen liksom? Tvärtom är det ju såna inlägg som sänker nivån med ett antal pinnhål enligt min åsikt.Jag (m.fl) har svarat TS på första sidan, men det kanske du missade. Jag har mao tillfört mitt och ser ingen anledning till att fortsätta.
Vad roligt att så många tycker nivån är så låg på den här diskussionen att den inte är värd att diskutera..
Säger mer om de än mej ... Ni undrade i en annan tråd hur jag kunde va för jämställdhet men inte va feminist... Well har svarat min del men den va tydligen "för låg"
Fast det är klart... Jag har ju bara gymnasieutbildning så det är nog min låga utbildningsnivå
Precis. Jag tolkar TS kunskapsnivå inom ämnet som mycket lågt men ändå anser hen ha kunskap nog att bemästra en diskussion i ämnet. Jag upplever dock att det inte rör sig om en "diskussion" som sådan, utan snarare någon form av statement där TS inte är mottaglig för annan argumentation än hens egen. Det finns ingen uppriktig nyfikenhet kring andras syn på ideologin och hen reflekterar inte ens kring de andras inlägg.
Nejdå, jag ser bara inte vad som lyfter nivån i tråden med sådana inlägg som de jag avsåg. Vad är poängen liksom? Tvärtom är det ju såna inlägg som sänker nivån med ett antal pinnhål enligt min åsikt.
Har jag skrivit något och anser att jag inte har mer att tillföra eller för den delen att något svar är så lågt att det inte ens är värt att svara på, så skriver jag helt enkelt inget mer. Jag bemödar mig ju inte i det läget med att sitta och tota ihop nedlåtande inlägg direkt.
Kan bero på att man umgås i kretsar där feminist är ett skällsord, som gör att man då aktar sig för den etiketten - även om man kanske delar feministiska åsikter men inte kan "språket" (än).Jag har aldrig någonsin stött på någon som kallar sig "humanist" eller "inte feminist men för jämställdhet" som inte varit antingen oinsatt och saknat kunskap alternativt väldigt fast i könsrollerna själv..
Absolut, håller med!Kan bero på att man umgås i kretsar där feminist är ett skällsord, som gör att man då aktar sig för den etiketten - även om man kanske delar feministiska åsikter men inte kan "språket" (än).