@labb
Vad är det du vill diskutera? Jag ser minst tre saker men jag vet inte om det är rätt.
1. Om det är ok att hata män rakt av?
Jag tycker det vore en hemskt otrevlig värld om de flesta kvinnor gjorde det men om en individ vill göra det så visst, det är väl mest dom som mår dåligt av att hysa hatet.
2. Du verkar inte kunna se alla dessa kvinnoförtryckande män och ifrågasätter därför varför någon ska "hata alla män"?
Min beskrivning av hatande män;
Dom lever ofta med en kvinna, hatande män "har" oftast en kvinna. Man upptäcker dem främst i arbetssituationer eller på krogen. I arbetssituationer är det tydligast när en kvinnlig chef är närvarande, ingen ögonkontakt och inga order bekräftas tydligt. Ett ljud får räcka för att visa att han hört. Om en kvinna avbryter "mannen" så finns det ett speciellt minspel. Ofta subtilt. Även om kvinnan är mötets ordförande och mannens prat har övergått i meningslösa upprepanden av argument och mötet nu ska rösta. På krogen, alkoholberusad, så blir samma man troligen oerhört sur om en kvinna tackar nej till en dans och kan säga i princip vad som helst. En kan också se dom bara sitta och blänga argt på kvinnor. Verkligen blänga på kvinnor dom aldrig pratat med. Det finns så många. Dom är naturligtvis rädda att kvinnor - inbillat eller inte - ska skratta åt dom.
Jag har svårt att hata dom, dom känns så små. Men för någon annan är dom hela deras värld.
Och det otäcka är att flera av dom går över gränsen. Mot "sin kvinna", som vi ser i flera trådar. Verbalt eller fysiskt får dom, den dom borde älska mest, att må dåligt. Hagamannen är det extrema fallet. Vilket oerhört hat han måste hysa.
3. Och sen kommer den sista ämnet jag kan urskilja. Det sexuella våldet ökar.
Är det något du vill diskutera?
Nu var det några sidor till att läsa när jag skickade inlägget så det kanske blir goddag yxskaft av mig.