Jämställdhet, feminism och maskulinism

Nej det är vetenskapliga undersökningar som visar på det.
Alla här i tråden som påstår att barnomsorg är lönsam, utom du

Stämmer inte det heller. Jag har sagt att den kan vara lönsam och att den kan vara olönsam. Det är du som påstått att den per automatik är lönsam vilket uppenbarligen är fel.

Om du har läst studier så tar det väl runt fem sekunder att bara nämna en?
Det var länge sedan så jag har glömt var jag hittade den.
Och det verkar onödigt att jag skall googla efter den då vi ju har Google-Kungen Ploki i tråden.
Han kan googla han.
I alla fall så skryter han om det tidigare i tråden.

Det är varken fel eller det minsta uppenbart för någon i tråden.
Din verklighet verkar totalt inbillad.

Men kom med någon fakta istället. Kostnader har redovisats, Blue länkade här ovan till en studie som visar att du har fel.

Du maler på, skriker utan något som helst faktaunderlag och beter dig allmänt obildat. Dina floskler och personangrepp har ingen tyngd.

Bara att du tror dig göra någon slags profil av en människa baserat på en diskussion på internet är direkt obildat.
Den var rolig du.
Sedan är det möjligt att du trollar och det får jag ha i beaktande.
Och den var om möjligt ännu roligare.

Nu så har du bjudit på fantastiskt god underhållning för i princip alla på forumet utom möjligtvis Blue som kan missta diskussionen för att vara seriös.
De flesta här känner mig och har träffat mig många gånger.
Men visst, jag ser ut litet som ett troll.

Men kom med någon fakta istället. Kostnader har redovisats, Blue länkade här ovan till en studie som visar att du har fel.

Du maler på, skriker utan något som helst faktaunderlag och beter dig allmänt obildat. Dina floskler och personangrepp har ingen tyngd.
Hur stort är egentligen ditt behov av att strida med mig?
Oändligt?

Nå bevisa nu din utbildningsnivå som du lovade tidigare.

"In a study last year, researchers at University College London found both European and non-European immigrants to the UK more than pay their way."

Från studien: “Our estimates for the overall immigrants from EEA countries made a positive contribution over that period of more than £4 billion, while those from non-EEA countries made a negative contribution of £118 billion

Men även om flyktinginvandringen till Storbritannien vore lönsam så säger det lite om Sverige. Vi har egna utredningar som är klart mer relevanta. Dessa visar både en kortsiktig nettokostnad och en långsiktig nettokostnad enligt huvudprognoserna och enligt nästan alla antaganden om utrikes föddas framtida sysselsättningsgrad.

Och för att återknyta till mitt tidigare inlägg i ämnet, kommer jag precis från morgonfikat där det tydligt deklarerades att på mitt skiftlag har min manlige medarbetare en hushållerska. Apropå stundande nyårshelg och ev tillredande av festmat.
Om detta inte är att ha förutfattade meningar om vad jag som kvinna väntas göra här på jobbet, till skillnad från mina manliga medarbetare, då vet jag inte vad som räknas som särbehandling utifrån kön. Jag är precis som övriga anställd som tekniker, i min yrkesbeskrivning ingår mig veterligen inget hushållsarbete.

Vuxenlivets konflikter såsom:

Vem som ska stanna hemma från jobbet och passa sjuka barn? - Tveksamt
Vem som har längst snopp? Absolut
Vem vilken sångare som är snyggast? Absolut inte.

Vuxenlivets konflikter är mycket diversifierade mellan olika konstellationer, ibland bara kvinnor. Och jargongen i olika gäng varierar också mycket. Är det grabbgänget som spelar fotboll eller de som går i Adolf Fredriks musikklasser du syftar på? Eller rollspelarna, eller mopedgänget?
Vem som stannar hemma, är val som man gör i familjen.
Däremot om man vill skaffa sig familj är val man gör själv.
Likaså om man vill låta karriär gå före familj.

Liknande trådar

Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
51 722
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 389
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Motionscykel?
  • Lego 5 årig kille

Hund, Katt, Andra Djur