Jämställdhet, feminism och maskulinism

Du räknar som du har förstånd till.
Och det blir därefter.
Dåligt alltså.
Det avslöjar även nivån på ditt förstånd.

Det är du som försöker räkna och det går uppenbarligen riktigt dåligt. Jag konstatetar bara att barnomsorgen är en stor kostnad.

Det är bra att du insett att gratis barnomsorg är en förlustaffär.

Ingen har påstått att vårdnadsbidrag är en vinstaffär och det är möjligt att det är ekonomiskt än mer ofördelaktigt än gratis barnomsorg. Fast anledningen till att det förespråkas är inte av ekonomiska skäl utan för att öka friheten för medborgarna.
Frihet för kvinnorna menar du. Inte medborgarna eftersom det uteslutande är kvinnor som haft förmånen att nyttja sina 3000 kr för att halka efter på arbetsmarknaden och bli fattigpensionär sen.

Med ditt sätt att räkna så måste din privata ekonomi vara en total katastrof.
Jag för min del är ganska så bra på det där med affärer.

Det kan du omöjligt vara. Du hade blivit avsatt efter några dagar som finansminister. Har du en ide så måste komma med sakargument.

Här har vi kunnat läsa sida ut och sida in med dina personangrepp och tomma påståenden. Jag förstår varför du så frekvent använder personangrepp när du kommer med förslag som inte håller.

Det tror jag inte.
Jag är nämligen fena på att räkna och bra på att få en ekonomi att blomstra.

F.ö. så kan ju inte du veta det.

Men så bra. Då kan du ju komma med sakargument för ditt påstående om att gratis barnomsorg är lönsam.

Noterar att du fortsätter ovan med personangreppen. Jag ska ändå ge dig en chans till att föra en saklig diskussion.

Men så bra. Då kan du ju komma med sakargument för ditt påstående om att gratis barnomsorg är lönsam.
Det behövs inte.
De andra, inte jag då, som berättar samma sak är utbildade på universitet i ämnet.
Så de fungerar utmärkt som källor.
De kan det här på alldeles riktigt.
De är nämligen mycket välutbildade.
Jag ska ändå ge dig en chans till att föra en saklig diskussion.
Så generöst av dig, men jag behöver faktiskt inte ditt tillstånd för det.

Överslag:
En barnomsorgsplats kostar per styck ca 140.000 per år.
Skatteintäkten på direkt arbete för en snittheltid är 160.000 per år.

Det fiffiluriga är att i kostnaden ingår en personalkostnad på 100.000 kronor per år.

När kvinnorna deltar aktivt i ekonomin istället för att gå hemma får vi en grym stimulans av ekonomi, arbetsliv och utveckling av samhället. Det är en stor förklaring till den urstarka ekonomi vi har, att ALLA förväntas delta i den.

Det behövs inte.
De andra, inte jag då, som berättar samma sak är utbildade på universitet i ämnet.
Så de fungerar utmärkt som källor.
De kan det här på alldeles riktigt.
De är nämligen mycket välutbildade.

Så generöst av dig, men jag behöver faktiskt inte ditt tillstånd för det.

Jaha, då kan jag bara konstatera att du inte har några sakargument.

Jag är själv civilingenjör och har även läst ekonomi på universitetet. Det gör mig inte till allvetare och inte heller andra akademiker i tråden.

Jag efterfrågar fortsatt sakargument för att gratis barnomsorg skulle vara lönsamt. Ingen kan stödja det.

Liknande trådar

Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
51 722
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 389
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt