Jämställdhet, feminism och maskulinism

Det där är fantasier från din sida. Du får gärna försöka visa att gratis barnomsorg ger ekonomisk vinst.

.

Ska vi göra det väldig enkelt så du hänger med.

Om en pappa är hemma och passar ett barn och en i övrigt frisk fru, så tillför han i princip inget till BNP.

Om samma pappa lämnar barnet på förskola och istället bygger Volvobilar så ökar BNP. Inte bara för att det byggs fler Volvobilar utan också för att förskolepersonalen kan köpa dem för den lön han har.

Blev det för svårt?

Ska vi göra det väldig enkelt så du hänger med.

Om en pappa är hemma och passar ett barn och en i övrigt frisk fru, så tillför han i princip inget till BNP.

Om samma pappa lämnar barnet på förskola och istället bygger Volvobilar så ökar BNP. Inte bara för att det byggs fler Volvobilar utan också för att förskolepersonalen kan köpa dem för den lön han har.

Blev det för svårt?

Men snälla lilla du. Det är bättre om föräldrarna betalar för barnomsorgen. Det är det du inte fattar.

Det är inte så att vi har en hel värld som inte förstår sig på grundläggande ekonomi. Det är det du som inte gör.

Det där är fantasier från din sida. Du får gärna försöka visa att gratis barnomsorg ger ekonomisk vinst.

Men det är klart. Hela världen är idioter som inte förstår det medan inteung har rätt trots att hon varken har forskning eller andra sakargument.
Det finns tydliga resultat inom forskningen som visar på vinsterna av barnomsorg som är gratis.
Det är därför som alla barn har rätt till gratis förskola från 3 års ålder.

Men du är ju Google-mästare, så det där googlar du lätt fram på alldeles egen hand.

Jaha så nu bryr du dig inte alls om de barn som kommer att födas för att du vill förbjuda abort?
De var ju så välkomna alldeles nyss.

Nu så blev du inte bara ointelligent och obildad utan även gravt osmaklig också.

Ointelligent är du definitionen av du fabricerar bevis i ditt huvud då det uppenbarligen är jobbigt för dig att inse att gratis förskola är en förlustaffär.

Liknande trådar

Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
51 722
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 389
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25