Jämställdhet, feminism och maskulinism

Det är den inte. Men vi har några här som påstår att det är en vinst att införa det. Några bevis eller forskning har de dock inte, enbart känslan och tron att det skulle vara så.

Har någon verkligen sagt att de vill införa helt gratis förskola på heltid? Jag trodde att det vi diskuterade var subventionerad förskola? Jag tycker i och för sig inte att det är en dålig idé att det skulle vara gratis men har inte sett att det finns sådana förslag?

Ointelligent är du definitionen av du fabricerar bevis i ditt huvud då det uppenbarligen är jobbigt för dig att inse att gratis förskola är en förlustaffär.

Nej gratis förskola är ingen förlustaffär. Det svåra är att förklara det på en nivå så att alla förstår.

Den som vill kan se allting som kostnader. E:an är en kostnad. Åreskutan är en kostnad. Barnomsorg är en kostnad.

Den som bara kan se så långt kommer snabbt till slutsatsen att det bara är att lägga ner Sverige. Det kostar för mycket.

Ungefär där skulle golit vilja placera dig.

Vill du vidga dina vyer lite?

Nej gratis förskola är ingen förlustaffär. Det svåra är att förklara det på en nivå så att alla förstår.

Den som vill kan se allting som kostnader. E:an är en kostnad. Åreskutan är en kostnad. Barnomsorg är en kostnad.

Den som bara kan se så långt kommer snabbt till slutsatsen att det bara är att lägga ner Sverige. Det kostar för mycket.

När du kommer med kontroversiella påståenden är det rimligt att du belägger dessa på något sätt men det kan du inte. Därmed är ditt inlägg att betrakta som trams. Gratis barnomsorg är en förlustaffär!

Inyeung kanske tror att det är en vinst med grat

När du kommer med kontroversiella påståenden är det rimligt att du belägger dessa på något sätt men det kan du inte. Därmed är ditt inlägg att betrakta som trams. Gratis barnomsorg är en förlustaffär!

golit belägger och belägger, däremot har golit inte hört någon underbyggnad för dina påståenden.

ska golit försöka förklara igen, med lite enklare ord?

Om du lär dig att man kan genomföra något av ekonomiska skäl och humana skäl så skulle du sluta grubbla.

Äldreomsorgen är en förlustaffär men av humana skäl väljer vi att satsa mycket pengar däri. Men det betyder ju inte att gratis äldreomsorg blir en vinstaffär. Håll isär ekonomi och humanism.

Så du tänker dig att E:an och Åreskutan finns där av humanitära skäl?

Låter mycket märkligt.

Åh andra sidan öppnar det för att förskolan skulle kunna finnas där av ekonomiska.

Bra, nu är du något på spåret. Fortsätt så.

Så du tänker dig att E:an och Åreskutan finns där av humanitära skäl?

Låter mycket märkligt.

Åh andra sidan öppnar det för att förskolan skulle kunna finnas där av ekonomiska.

Bra, nu är du något på spåret. Fortsätt så.

Sedan finns det ju även andra skäl... Måste man förklara allt för dig?

Det finns inte tillräckligt enkla ord för att Ploki skall kunna förstå.
Tro mig på mitt ord om det.

Lev ni i er bubbla och banka varandra på ryggen om att gratis barnomsorg är en vinstaffär. Världen tittar på och skrattar.

Men det är klart. Det är världen som inte förstår, eller alla ekonome, eller alla politiker.

Ha ha

Dumhet i kubik

Sedan finns det ju även andra skäl... Måste man förklara allt för dig?

Din tillvaro och tankar om verkligheten verkar inte delas av så många, så ja tack.

Det finns mycket som både kan vara en kostnad, men i sista änden en intäkt. Kontakt med sjukvården, en psykiatriker.

Det finns ju även andra skäl för den kontakten, är det så du menar?

Lev ni i er bubbla och banka varandra på ryggen om att gratis barnomsorg är en vinstaffär. Världen tittar på och skrattar.

Men det är klart. Det är världen som inte förstår, eller alla ekonome, eller alla politiker
k
Ja det är bättre än vårdnadsbidrag i alla fall.
I hur många länder finns vårdnadsbidrag?
Nej då tar man hand om sitt barn själv utan att få betalt,

Äldreomsorgen är en förlustaffär men av humana skäl väljer vi att satsa mycket pengar däri. Men det betyder ju inte att gratis äldreomsorg blir en vinstaffär. Håll isär ekonomi och humanism.
Det är en STOR skillnad,
Föräldrarna till barnen går pch jobbar och betalar skatt samt spenderar inkomsten.
De äldre i äldreomsorgen har inga föräldrar som blir fria att nu gå och jobba,

Därför är det ekonomisk vinst med barnomsorg

Det är en STOR skillnad,
Föräldrarna till barnen går pch jobbar och betalar skatt samt spenderar inkomsten.
De äldre i äldreomsorgen har inga föräldrar som blir fria att nu gå och jobba,

Därför är det ekonomisk vinst med barnomsorg

Det vi diskuterar är gratis barnomsorg. Det är en förlustaffär.

Ja det är bättre än vårdnadsbidrag i alla fall.
I hur många länder finns vårdnadsbidrag?
Nej då tar man hand om sitt barn själv utan att få betalt,

Det är bra att du insett att gratis barnomsorg är en förlustaffär.

Ingen har påstått att vårdnadsbidrag är en vinstaffär och det är möjligt att det är ekonomiskt än mer ofördelaktigt än gratis barnomsorg. Fast anledningen till att det förespråkas är inte av ekonomiska skäl utan för att öka friheten för medborgarna.

Liknande trådar

Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
51 722
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 389
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25